۱۳۸۸/۰۹/۲۵

(بروزرسانی) پرتاب دختر دانشجو از طبقه دوم در دانشگاه همدان توسط لباس شخصیها!

ویدئوی پرتاب دختر دانشجو از طبقه دوم در دانشگاه همدان توسط لباس شخصیها!
این خبر در روز ۱۶ آذر در «ارس» ثبت شده بود که به دلیل اضافه شدن فیلم بروزرسانی گردید

سایت فراروبه نقل از خبرنگار خود در همدان نوشت: امروز صبح دانشگاه بوعلی سینای همدان با حضور پر رنگ نیروهای ضد شورش در اطراف دانشگاه شاهد روز پر تنشی بود.

براساس این گزارش در ساعت 12 ظهر امروز این دانشگاه شاهد برگزاری تریبون آزاد به ابتکار بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در دانشکده علوم بوده است، در حین برگزاری این تریبون آزاد عده ای از دنشجویان معترض نیز در طبقه دوم دانشکده ی علوم تجمع کرده اند.


در این میان دو تن از دانشجویان معترض که یکی از آنها دختر بوده است توسط افراد لباس شخصی از طبقه دوم به بیرون پرتاب می شوند که بنابر گفته شاهدان عینی، به شدت مصدوم شده اند. پس از این اتفاق، فضای دانشگاه بوعلی به شدت متشنج شد و همزمان با آن در ساعت 13عده ای افراد ناشناس موسوم به لباس شخصی به دانشگاه حمله برده و به برخورد با دانشجویان پرداختند.

فیلم پرتاب دانشجویان از طبقه دوم توسط لباس شخصیها



با گذشت چند ساعت از بروز درگیری در دانشگاه بوعلی، دانشجویان همچنان در این دانشگاه حضور دارند و حاضر به ترک دانشگاه نیستند.اطراف دانشگاه نیز در محاصره نیروهای امنیتی و انتظامی قرار دارد.

مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه همدان امروز با استقبال بسیار پرشکوه دانشجویان این شهر مواجه شد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر این مراسم از صبح امروز از دانشکده ی فنی-مهندسی این دانشگاه آغاز شد و سپس در ادامه دانشجویان با راهپیمایی از درب خوابگاه دانشجویی به مقصد دانشکده ی علوم پایه، سرود یاردبستانی خوانده و شعارهای مختلفی سر دادند.


در مقابل دانشکده علوم پایه دانشجویان با سر دادن شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور»، «دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد»، «یاحسین میرحسین» و «استقلال آزادی جمهوری ایرانی و ...» به داخل دانشکده ی علوم پایه رفته و به حمایت از جنبش سبز و جنبش دانشجویی و دانشجویان زندانی پرداختند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشجویان به سمت سوی درب انجمن اسلامی تعطیل شده دانشگاه حرکت کرده و به تجمع در مقابل آن پرداختند و شعارهایی چون «محمود خائن آواره گردی»، «بسیجی بی غیرت دشمن خون ملت»، «بسیجی فاشیسته پول می گیره وامیسته» و ... پرداختند.


علیرغم اینکه دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان از داشتن هرگونه امکانی نظیر سیستم صوتی برای برگزاری مراسم خود محروم بودند اما این دانشجویان توانستند مراسم پرشکوهی برگزار کنند. در این میان بسیجیان که تعدادی اندک شماری بودند با استفاده از وسایلی همچون بلندگو به شعار دادن بر علیه دانشجویان پرداختند. دانشجویان نیز در مقابل شعارهایی همچون «مرگ بر بسیجی»، «بسیجی واقعی همت بود و باکری »، «بلندگو هم بیارید بازم صدا ندارید» سر دادند.


سپس نیروهای انصار حزب الله و نیروهای لباس شخصی با همکاری حراست دانشگاه بوعلی همدان از درب سلف دانشکده علوم وارد دانشگاه شده و به ضرب وشتم دانشجویان پرداختند.

این نیروهای تعدادی از دانشجویان را از طبقه دوم به پایین پرتاب کرده و یکی از دانشجویان دختر را مورد ضرب و شتم قرار دادند. این نیروهای مجهز به اسپری اسید و گاز اشک آور بوده و از آن برای آسیب رساندن به دانشجویان استفاده کردند.


این حمله نیروهای انصار به دانشجویان باعث خشم دانشجویان شد که در نتیجه دانشجویان شعارهایی را بر علیه آیت الله خامنه ای سر دادند.

دانشجویان همچنین شعارهایی همچون «بسیجی وحشی شده»، «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم» سر دادند.

نیروهای نظامی خارج از دانشگاه تعدادی از دانشجویان را بازداشت کردند که از وضعیت این دانشجویان تاکنون اطلاعی در دست نیست.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator