۱۳۸۸/۱۰/۰۵

درگیرهای شدید در تهران، همزمان با تاسوعای حسینی

درگیرهای شدید در تهران، همزمان با تاسوعای حسینی


. ادامه راه سبز«ارس»: همزمان با تاسوعای حسینی از اولین ساعات امروز صبح گزارشهایی مبنی بر درگیری های پراکنده میان عزاداران حسینی و نیروهای نظامی در مناطق مختلف تهران مخابره شده است.

به گزارش خبرنگاران جرس در سطح شهر تهران، اولین درگیری ها در محدوده پل چوبی رخ داد . زمانی که جمع زیادی از مردم قصد داشتند تا از میدان امام حسین (ع) به سمت میدان انقلاب حرکت کنند. گاردهای ویژه با همراهی نیروهای لباس شخصی به شدت با مردم درگیر شدند و علاوه بر آن شیشه های خودروهایی که در محل بودند یا به نشانه اعتراض بوق می زدند را شکستند.

خبرنگار جرس از حوالی ساعت 9 صبح استقرار صدها نیروی یگان ویژه نیروهای انتظامی کلاتری ها را در محدوده خیابان آزادی تقاطع نواب صفوی تا چهار راه ولی عصر را گزارش کرده بود.

دقایقی بعد از میدانهای امام حسین، فردوسی،هفت تیر، انقلاب و چهار راه ولی عصر نیز خبرهایی مبنی بر درگیری های گسترده میان معترضین و نیروهای نظامی مخابره شد.

مشاهدات حکایت از برخوردهای بسیار خشن نیروهای نظامی و لباس شخصی با مردم دارد، آنها سعی دارند تا مانع پیوستن گروههای مختلف مردم به یکدیگر شوند.

در میدان انقلاب و امام حسین نیروهای نظامی به سمت مردم عزادار گاز اشک آور شلیک کرده اند.

همچنین گزارشهای تایید نشده از شلیک تیرهوایی برای متفرق کردن مردم در میدان انقلاب حکایت دارد.

در پاسخ نیز مردم با سر دادن شعارهایی سبز و عاشورایی مخالفت و اعتراض خود را اعلام می کنند.

از آن جمله شعارهایی چون "ما اهل کوفه نیستیم پشت یزید بایستیم"، " یاحسین، میرحسین"، "ابوالفضل علمدار کروبی رو نگه دار" و "مرگ بر دیکتاتور" به گوش می رسد.

این درگیری ها تا زمان تنظیم این گزارش همچنان ادامه دارد و بر طق اخبار منتشر شده هر لحظه بر گستردگی آن افزوده می شود.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator