۱۳۸۸/۰۹/۲۵

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه تحریم بنزین ایران را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه تحریم بنزین ایران را تصویب کرد


. ادامه راه سبز«ارس»: مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه در تداوم اتخاذ سیاست‌های خصمانه علیه ایران، تحریم‌هایی را علیه تهران تصویب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی غیرمسئولانه طرح جدیدی را برای محدود کردن واردات بنزین به ایران تصویب کرده است.

مصوبه مجلس نمایندگان به «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا اجازه می‌دهد شرکت‌های فروشنده بنزین به ایران، شرکت‌های بیمه‌کننده بنزین وارداتی این کشور و شرکت‌هایی را که نفتکش در اختیار آن می‌گذارد، تحریم کند.

این تحریم ها شامل منع موسسه‌های مالی آمریکا مانند صندوق ضمانت صادرات‌ و ‌واردات این کشور به اعطای خدمات به این شرکت‌ها است.

این لایحه پیش از آن‌که تبدیل به قانون شود باید به تصویب سناى آمریکا برسد.

مجلس سنا نیز طرح مشابهی را در دستور کار دارد و گفته می‌شود با توجه به نزدیکی تعطیلات پایان سال میلادی، سنا در سال آینده این طرح را بررسی می‌کند. این مصوبه، قانون منع سرمایه‌گذاری در بخش انرژی ایران را گسترش می‌دهد.

این مصوبه مجلس نمایندگان با رای مثبت ۴۱۲ نماینده در برابر ۱۲ رای مخالف به تصویب رسید.

این در حالی است که مخالفان این طرح نگرانی خود را از تاثیر منفی جلوگیری از واردات بنزین به ایران اعلام کرده‌اند.

«ران پال»، نماینده جمهوری خواه کنگره گفت: «تحریم‌ها مردم ایران را در برابر آمریکا متحد می‌کند.»

هم‌زمان دولت آمریکا هم نگرانی‌هایی را در این باره اعلام کرده است.

«جیمز استاینبرگ»، معاون وزیر خارجه آمریکا هم هفته گذشته در نامه‌ای به رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا از تلاش‌های شدید دیپلماتیک کشورش برای افزایش فشار جامعه بین‌المللی علیه ایران خبر داد و از تاثیر منفی تحریم‌های احتمالی بر حمایت جهانی از تلاش‌های کاخ سفید ابراز نگرانی کرد.

ایران همواره بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید دارد اما غرب به رهبری آمریکا سعی دارد این برنامه را غیر صلح آمیز جلوه دهد

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator