۱۳۸۸/۱۰/۰۸

بيانيه فراکسیون خط امام(ره) مجلس در رابطه با حوادث "عاشوراي خونين"

بيانيه فراکسیون خط امام(ره) مجلس در رابطه با حوادث "عاشوراي خونين":
امام فرموده بودند پس از من به احتمال قوی برای انتقام‌جویی از من به بعض نزدیكان و دوستانم تهمت‌هایی بزنند و به صورت دفاع از من، انتقام مرا از آنها بگیرند


. ادامه راه سبز«ارس»: در پی جسارت‌های چند روزه اخیر به سالار شهیدان و امام راحل، فراکسیون خط امام مجلس با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از سکوت مسئولان، رسانه ملی و دلسوزان جریان اصولگرا در این رابطه، تاکید کردند که دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی درخصوص گروههای سازمان ‌یافته كه بعضا مورد حمایت غیررسمی بوده و در اقدامات غیرقانونی خود از مصونیت قابل توجهی برخوردار هستند برخورد جدی به عمل آوردند.

به گزارش پارلمان‌نیوز، متن کامل این بیانیه بدین شرح است:


بسم‌الله الرحمن الرحیم
ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة

نهضت حسینی در طول تاریخ اسلام و تشیع همواره الهام‌بخش امت اسلامی برای مبارزه با ظلم و تامین‌كننده عزت و سربلندی ملت بزرگ ایران بوده است و انقلاب اسلامی ملت ایران به جد وامدار آموزه‌های محرم و عاشورا می باشد. ولی عاشورای امسال در فضای پرتنش سیاسی كشور حال و هوای دیگری یافت و پس از حركت های مشكوكی كه در آستانه این ماه پیروزی خون بر شمشیر در اهانت به امام خمینی (ره) رهبر كبیر انقلاب اسلامی صورت گرفت (كه علیرغم امكانات وسیع دستگاه‌های امنیتی و اعلام مقامات قضایی درخصوص دستگیری عوامل آن متاسفانه هیچگاه به مردم معرفی نشدند) و متعاقبا شاهد حمله تعدادی افراد سازمان‌یافته به حسینیه جماران در شب عاشورا و حین برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان بودیم كه هم به امام حسین (ع) و هم به امام خمینی (ره) جسارت شد و در مقابل این جسارت و هتك حرمت به مقدسات مردم و امام، متاسفانه شاهد هیچگونه عكس العملی از سوی مسئولان و رسانه ملی و دلسوزان جریان اصولگرا نبودیم.

بی تفاوتی و سكوت در مقابل این قانون‌شكنی‌ها و عدم امكان ابراز نظر به اقشاری كه ضمن پایبندی به ارزشهای اسلام و انقلاب انتقاداتی به وضع موجود داشتند، زمینه‌ساز حوادث تلخی شد كه عده‌ای معدود با سوء‌ استفاده از التهابات سیاسی در روز عاشورا دست به حركتهای ساختارشكنانه بزنند و با مداخله گروهها و افراد غیرمسئول تعدادی از هموطنان بیگناه كشته و مجروح گردیدند.

فراكسیون خط امام (ره) مجلس شورای اسلامی ضمن اعتقاد راسخ به نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه و ابراز تاسف از قانون‌شكنی‌هایی كه از یك‌سو به نام طرفداری از اسلام، امام حسین (ع) و امام خمینی و از سوی دیگر جمعی ساختارشكن صورت گرفته و می‌گیرد بر ضرورت ریشه یابی دقیق و غیرجانبدارانه این حوادث در جهت تامین منافع ملی و وحدت جامعه تاكید می‌نمالید. در این راستا:

1.لازم است رسانه ملی كه متاسفانه در چندماه گذشته عملكردی قابل انتقاد و برخلاف مصالح ملی و معیارهای عدالت و بی‌طرفی نشان داده است، ضمن گزارش صادقانه همه ابعاد حوادث اخیر، از فضاسازی یكسویه و متناسب با خواست و اراده عناصر افراطی اجتناب نموده و فضای لازم را برای طرح نظرات و دیدگاههای مختلف فراهم نماید.

2. از دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی انتظار دارد درخصوص گروههای سازمان یافته كه بعضا مورد حمایت غیررسمی بوده و در اقدامات غیرقانونی خود از مصونیت قابل توجهی برخوردار هستند و در زمینه‌سازی حوادث اخیر نقش غیرقابل انكاری داشته اند برخورد جدی به عمل آورده و ماهیت آنها را برای مردم روشن نمایند.

3. به مسئولان امنیتی و قضایی كشور هشدار می‌دهیم از هرگونه جهت‌گیری یك جانبه و افراطی در برخورد با رقبای سیاسی و منتقدان دولت و دستگیری گسترده دلسوزان نظام و انقلاب به بهانه‌های مختلف اجتناب نموده و به این نكته تلخ در گفتار حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ 23/8/1361 ”27 محرم‌الحرام 1403“ به عنوان یك هشدار جدی توجه نمایند كه فرمودند:”احتمال قوی می‌دهم كه پس از من برای انتقام‌جویی از من به بعض نزدیكان و دوستانم تهمت‌ها كه من آنرا ناروا می‌دانم بزنند و به آتشی كه باید مرا بسوزانند آنان را بسوزانند و احیانا به صورت دفاع از من انتقام مرا از آنها بگیرند.“

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator