۱۳۸۸/۰۹/۲۴

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم جنجال و اتهام‌زنی صدا و سیما را محکوم کرد

بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم بمناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه:
"مردم صفوف سبز خود را برای مبارزه‌ای قانونی منسجم‌تر کنند"



آمریکا و استکبار در تمامی زمینه ها افرادی را برای شکست انقلاب اسلامی در آستین دارند.

در حوزه و دانشگاه ها مقدس نماها را که خطر آنان را بارها و بارها گوشزد کرده ام اینان با تزویرشان از درون، محتوای انقلاب و اسلام را نابود می کنند اینها با قیافه حق به جانب و طرفدار دین و ولایت همه را به بی دین معرفی می کنند باید از شرّ اینها به خدا پناه بریم و همچنین کسانی دیگر که به هر چه روحانی و عالم است حمله می کنند و اسلام آنها را اسلام آمریکایی معرفی می کنند»

(صحیفه امام ،ج21، ص87)

مردم بزرگ ایران و دانشجویان و دانشگاهیان محترم،

اینک در آستانه 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه قرار داریم ، روزی که جامعه دینی و علمی ، دانشجو و طلبه ، روحانی اصیل و مستقل و آگاه و دانشگاهی هوشیار و فرزانه ، پیش از هر زمانی نیازمند به همدلی و همکاری است، حرکتی که لزوم پیوند و هماهنگی میان دین و دانش ، اخلاق و قدرت، معنویت و تخصص را می طلبد و لازم است که به جای شعار، حرکت های عینی و عملی در این راستا تحقق یابد و این اهداف در سایه همدلی و تلاش همگانی جامه عمل بپوشد. متأسفانه در این روزها شاهد حوادث تلخ و ناگوار در کشور هستیم که تحمل آن برای هر دردمند متدین و انقلابی دشوار است.

معمار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) بنیان گذار وحدت حوزه و دانشگاه ، کسی که قدرت را در لباس اخلاق می طلبید، حکومت را با اتکای مردم، اسلام را با جمهوریت آن می خواست. وحدت همه مسلمین و اهتمام به آرای مردم و تکیه بر انتخابات صحیح و آزاد را همواره گوشزد مسؤلین می کرد. و بارها بر حراست از آراء مردم تأکید می ورزید، این گونه شخصیتش تحریف و تخریب و وسیله سوء استفاده و اهداف و اغراض سیاسی عده ای قدرت طلب قرار می گیرد و صدا و سیما جمهوری اسلامی آن را با جنجال و اتهام زنی به شکلی زشت، اشاعه می دهد. که موجب سوء استفاده های رسانه های بیگانه می گردد. مسئله ای که اصل آن ثابت نشده و تردیدهای جدی در آن وجود دارد، و بر فرض که توسط فردی ناآگاه و یا مغرض انجام شده باشد، نباید اشاعه شود. البته این شیوه از استنادهای خلاف واقع، از صدا و سیما تازگی ندارد و در پرونده این تشکیلات که مردمی و ملی بودن خود را از دست داده، فراوان است. در جریان قتل های زنجیره ای برنامه چراغ درست می شود. و خشونت های انجام گرفته در برابر مردم را به خود آنان، نسبت می دهند و دفاع آنان از آراء مردم و نقد رفتار حکومتگران را بهانه براندازی نرم خوانده و بهانه ای برای سرکوب و اعمال خشونت و دستگیری های خارج از قانون رسمی کشور و مشوش جلوه دادن مبارزات اصیل آنان قرار می دهد.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ، با پاسداشت از اندیشه های سبز و ضد استکباری و ضد استبدادی امام خمینی(ره) در آستانه روز وحدت حوزه و دانشگاه و در آستانه ماه حماسه حسینی(ع)، ضمن محکوم کردن این حرکت و هر رفتاری که توهین به آن شخصیت والامقام باشد، از دانشجویان و مردمی که این چنین در راستای احیای حقوق و ارزشهای اولیه انقلاب اسلامی و اندیشه های اصیل امام عزیز تلاش دارند، تشکر می کند و درخواست دارد که با حفظ و همبستگی و تلاش جدی در پیوند حوزه و دانشگاه، صفوف سبز خود را برای مبارزه ای قانونی در کسب حقوق اساسی و آزادی های مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی منسجم تر کرده و مواظب عناصر فرصت¬طلب و نفوذی برای تحریف این حرکت نورانی و حق طلبانه باشند. در خاتمه از خداوند متعال علوّ درجات شهید بزرگوار؛ سمبل وحدت حوزه و دانشگاه آیت الله مفتح را خواستاریم.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم
22/9/88

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator