۱۳۸۸/۰۹/۱۷

استادان دانشگاه شهید بهشتی به جمع دانشجویان معترض پیوستند

استادان دانشگاه شهید بهشتی به جمع دانشجویان معترض پیوستند

. ادامه راه سبز«ارس»: دانشگاه شهید بهشتی یکروز پس از 16آذر نیز صحنه درگیری دانشجویان با بسیجیانی بود که از خارج دانشگاه با همکاری حراست به داخل آمده و فضای دانشگاه را ملتهب کردند.

از صبح امروز چندین اتوبوس از بسیجیان و نیروهای لباس شخصی از بیرون دانشگاه برای برگزاری تجمع به دانشگاه شهید بهشتی منتقل شدند.

به گزارش نوروز، این نیروها با حرکت به سمت دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی و سردادن شعار علیه دانشجویان و جنبش سبز سعی در تحریک آنها داشتند.

دانشجویان که با تعطیل کردن کلاس های درس قصد تجمع در محوطه دانشکده حقوق را داشتند، با ممانعت نیروهای حراست مواجه شدند.

حراست دانشگاه به دانشجویان اجازه خروج از ساختمان دانشکده حقوق را نداد. با اینحال دانشجویان در مقابل بسیجیان تجمع کرده و دو طرف شعارهایی علیه هم سر دادند.

دانشجویان سپس در مقابل دانشکده حقوق دست به تظاهرات زده و با سردادن شعار دانشجوی باغیرت حمایت، حمایت، سایر دانشجویان را به جمع خود دعوت کردند.

آنها تجمع اعتراضی خود را در مقابل دانشکده ادبیات پایان دادند.

روز گذشته نیز دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی با برگزاری تجمع بزرگ و خودجوش در این دانشگاه روز دانشجو را گرامی داشتند.

در این تجمع دانشجویان شعارهای شدیدی علیه مسئولان نظام سر دادند و در مقابل تپه های اوین، فریاد "الله اکبر" سر دادند.

نیروهای انصار حزب الله و بسیجیانی که با اتوبوس به دانشگاه شهید بهشتی منتقل شدند به همراه بسیجیان این دانشگاه دانشگاه، در مقابل سلف غذاخوری پسران تجمع کرده و شعارهایی نظير "موسوی کم آورده"، "مرگ بر ضد ولایت فقیه" سر دادند.

در مقابل دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی با تجمع در مقابل سلف غذاخوری دختران و شعارهایی نظیر "توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد" و "مرگ بر دیکتاتور" سر دادند.

تجمع اعتراضی دیروز و امروز در دانشگاه شهید بهشتی بعد از سال ها سکوت دانشجویان این دانشگاه رخ داده است. دانشجویان این دانشگاه از روز گذشته همگام با سایر دانشگاه های سراسر کشور اعتراض خود را نسبت به دیکتاتوری و کودتا اعلام کردند.

استادان دانشگاه شهید بهشتی نیز روز16آذر به جمع دانشجویان پیوسته و همراه با آنها شعار مرگ بر دیکتاتور سردادند.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator