۱۳۸۸/۰۹/۲۳

روحانیون، کروبی و موسوی: درخواست مجوز برای راهپیمایی

تصمیم مشترک مهدی کروبی و میرحسین موسوی:
درخواست مجوز برای راهپیمایی

مهدی کروبی در پاسخ به سوالی که نظر او را درباره اتفاقات اخیری که پس از انتشار تصویر پاره شده امام از صدا و سیما بوجود آمد جویا شده بود، ضمن محکوم کردن این اتفاق و انعکاس آن در پربیننده ترین ساعات از صداوسیما گفت‌: "نشر و اشاعه این عمل از سوی صدا وسیما، مصداق تشویش اذهان عمومی است."

به گزارش تغییر کروبی سپس در ادامه گفت: "در موارد مشابه صدا و سیما عاقلانه رفتار می‌کرد و مانع از انتشار تصاویر ساختار شکنانه بود اما در این مورد گویی که یک توطئه از پیش تعیین شده صورت گرفته باشد، زیرا ناگاه مردم ایران عکس امام عزیزشان را پاره شده بر صفحه تلویزیون دیدند که رفتار بسیار مشکوک و عجیب بود. لذا امروز بنده با مهندس میرحسین موسوی تلفنی صحبت کردم و قرار بر این شد که برای راهپیمایی و محکوم کردن رفتارهای این چنینی یک درخواست مجوز بدهیم."

وی اظهار داشت: "گرچه برای راه پیمایی مسالمت آمیز، طبق اصل ۲۷ قانون اساسی نباید درخواست مجوز داد اما با توجه به شرایط امروز ما و عدم خواست ما برای آسیبی پذیری مردم ،مجوز خود را به وزارت کشور ارایه می کنیم. امیدواریم که این حسن نیت ما پاسخ درخور مناسب بگیرد اما در صورت مخالفت، ما نمی توانیم عواقب حضور خودجوش مردم را بر عهده بگیریم و هرگونه اتفاقی که برای مردم انقلابی ایران بیفتاد مسئولیتش متوجه آقایان است."

کروبی در پایان گفت: "با این حال ما گزارش خود را در صورت موافقت یا مخالفت به مردم اعلام می کنیم."

درخواست مجمع روحانیون مبارز برای برگزاری راهپیمایی سبزها

مجمع روحانیون مبارز در اعتراض به هتک حرمت به امام خمینی(س) بیانیه ای صادر کرد که طی آن خبر از اقدام رسمی این تشکل برای برگزاری راهپیمایی دلبستگان امام راحل خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی این تشکل سیاسی، متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت امام خمینی(س) مظهر ایمان، عزت و عظمت ملت بزرگی است که به رهبری آن عزیز، مردمی ترین انقلاب عزت آفرین، ضد استکباری و ضد استبدادی را بر پا کرده است.

عشق ملت ما به این بزرگ مرد تاریخ، عامل مهم پیروزی انقلاب و تأسیس نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر ارزش های الهی و حقوق انسانی مردم است، مردمی که به تعبیر حضرت امام ولی نعمت مسؤولان و اربابان واقعی کشور و حکومت هستند.

همواره بوده اند کوردلان منحرف و مغرض که تاب دیدن آفتاب درخشان وجود امام را نداشته و ندارند و صد البته این عده بسیار اندک همیشه مطرود مردم بوده و خواهند بود. روشن است که هرگونه اسائه ادب و اهانت به امام، اهانت به ملت بزرگوار ایران است.

شایسته این بود با هر انسان مغرض یا بیماری که به چنین اقدامی دست زده است، برخورد قاطع شود و از هر گونه سوء استفاده جناحی و باندی از این امر پرهیز گردد.

مجمع روحانیون مبارز که افتخار بزرگش اقتداء به امام خمینی(س) و دفاع از راه وآرمان های اوست و همواره بر اصلاح امور با تکیه بر معیارها و ارزش های مورد نظر امام که در قانون اساسی مصوب ملت نیز منعکس است تأکید داشته ودارد، درخواست یک راهپیمایی با شکوه برای نشان دادن دلبستگی همگان به راه امام و تجلیل از یاد و نام او را دارد و در این باب اقدام رسمی و مکاتبه با مسؤولان ذی ربط را به عمل می آورد و نتیجه را به استحضار ملت شریف خواهد رساند.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator