۱۳۸۸/۰۹/۲۶

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: سالها است كه جواب من به آقای یزدی درخواست شفا برای ایشان است و ارسال سلام

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:
سالها است كه جواب من به آقای یزدی درخواست شفا برای ایشان است و ارسال سلام



. ادامه راه سبز«ارس» به نقل از «پارلمان‌نیوز»، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی روز گذشته در دیدار جمعی از روحانیون و وعاظ كه در آستانه ماه محرم صورت گرفت، تأكید كرد: انقلاب اسلامی با اتكا به نیروی مردم و حمایت آنها از رهبری امام، روحانیت و كمك نیروهای دانشگاهی و بازاریان توانست به پیروزی برسد و تداوم آن در گرو حمایت مردم و حفظ رابطه مناسب آنها با حكومت اسلامی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: وضعیت امروز دنیا با گذشته تفاوت كرده است؛ نسل امروز با اتكا به از بین رفتن انحصارهای رسانه‌ای آگاه و مطلع است و در آینده نیز مطلع‌تر خواهد بود و ما نیز باید تلاش كنیم متناسب با زمان مسائل را برای آنها تبیین كنیم.

وی تصریح كرد: باید به گونه‌ای با مردم رفتار شود تا آنها احساس كنند نظام به دنبال احقاق حق آنها و حفظ كرامتشان است.

هاشمی رفسنجانی تصریح كرد: قانون اساسی در فصول مربوط به تبیین حقوق مردم بسیار خوب تدوین شده است و مسئولان باید تلاش كنند تا با اجرای كامل آن؛ اعتماد جامعه را تقویت نمایند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: منافقین از ابتدای انقلاب تلاش می‌كردند هر شخصیت روحانی كه در انحرافات عقیدتی آنها، همراهیشان نمی‌كنند را حذف فیزیكی و شخصیتی نمایند و امروز نیز در پوشش‌های دیگر در حال فعالیت هستند.

وی تأكید كرد: حفظ اصل ولایت فقیه و جایگاه رهبری از ضروریات است و همگان باید در این مسیر حركت كنند. و با شناختی كه از رهبری دارم با تدبیر ایشان به شرط همكاری دیگران مشكلات سیاسی و اقتصادی قابل حل است و باید فعالان عرصه سیاسی كشور به دور از هرگونه تندروی، ایشان را در این مسیر یاری دهند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از برخی افراد و احزاب و گروههای سیاسی كه با انحصارگرایی و برخورد حذفی مانعی مهم در رسیدن جامعه به حد تعادل هستند تصریح كرد: اگر برخی فكر كنند با ارعاب و فضاسازی می‌توانند مسائل را حل نمایند در اشتباهند و اگر هم به صورت ظاهری آن را حل كنند پس از گذشت زمان كوتاهی آن موضوع وسیع‌تر از گذشته مطرح خواهد شد.

وی با خطاب قراردادن فعالان عرصه سیاست در كشور به ویژه قشر روحانیت گفت: مردم را زیر پرچم اسلام، متحد نگه داریم و نگذاریم اهداف اصلی انقلاب اسلامی در پس منازعات سیاسی گم شود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: براساس آموزه‌های امام(ره)، حركت در كنار مردم مهمترین عامل پایداری نظام است و همگان باید قدر انقلاب اسلامی را بدانند و با تنگ‌نظری و كوته‌بینی این فرصت عظیم و تاریخی را زایل نكنند.

وی محرم و واقعه عاشورا را بهترین پایگاه برای شناخت ظالم و حمایت از مظلوم عنوان كرد و گفت: امروز پس از گذشت 1400 سال عمق و اهمیت این واقعه برای همگان روشن شده است.

هاشمی رفسنجانی در جواب جمعی از حضار كه اجازه جواب به اظهارات اهانت آمیز آقایان یزدی و حسینیان و زیارتی (حمید روحانی) را خواستند، گفتند: سالها است كه جواب من به آقای یزدی درخواست شفا برای ایشان است و ارسال سلام.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت ادامه داد: متاسفانه ایشان براثر مشكلات جسمی گاهی دچار عصبانیت می‌شود و عجولانه اعلام نظر می‌كند.

هاشمی رفسنجانی تصریح كرد: افرادی هم هستند كه شهرت خویش را از راه اهانت به دیگران می‌خواهند كه جواب اینگونه افراد هم سكوت است و دعا برای هدایتشان.

گفتنی است در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین رستگاری به نمایندگی از جمعیت حاضر با انتقاد از وضعیت فعلی رواج شایعه و تهمت بر ضد شخصیتهای مؤثر در انقلاب اسلامی و یاران اصلی امام؛ گفت: ثمره صبر، صلابت و اتكا به خداوند تحقق وعده الهی در مورد پیروزی حق برباطل است.

وی با اشاره به واقعه عظیم عاشورا تأكید كرد: حرمت‌شكنی نسبت به امام حسین(ع) و خانواده‌اش مصیبت عظیم واقعه‌ عاشورا بود و تدبیر در این واقعه درس‌های بزرگی به همراه دارد.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator