۱۳۸۸/۰۹/۲۳

توهین معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت کودتا به خبرنگاران و تهدید آن‌ها

توهین معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت کودتا به خبرنگاران و تهدید آن‌ها


. ادامه راه سبز«ارس»: محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت کودتا، که امروز دوشنبه در دفتر تحریریه روزنامه فرهیختگان حاضر شده بود، روزنامه‌نگاران این روزنامه را «یک مشت دلقک» خطاب کرد و مدیریت این روزنامه نیز آن دسته از روزنامه‌نگارانی را که گفته می‌شود با رامین وارد «گفت‌وگوی انتقادی» شده‌اند، تهدید به اخراج کرده‌ است.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرنگاران ایران، رامین که از زمان روی کار آمدنش در دولت بعد از نهم، به شدت اساس کار را بر برخورد با روزنامه‌های منتقد قرار داده، در دیدار از روزنامه «فرهیختگان»، وقتی از «وجود آزادی بیان» در ایران سخن می‌گفت با اعتراض روزنامه‌نگاران این روزنامه روبه‌رو شد. آن‌ها به او تذکر دادند که «نمی‌شود زیر عکس سردبیر بازداشت شده فرهیختگان، رضا نوربخش، نشست و از آزادی بیان حرف زد.»

در این لحظه معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد رو به سردبیر تازه فرهیختگان، بهزاد قزلباش، کرد و گفت که «شما اینجا یک مشت دلقک جمع کرده‌اید.» وی سپس تحریریه را ترک کرد. البته ماجرا به همین جا ختم نشد، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت کودتا پس از خروج خود در تماسی با مدیران روزنامه، آن‌ها را تهدید کرد که در صورت درج هر گونه خبری از این ماجرا، فوراً اقدام به توقیف روزنامه خواهد کرد.

روزنامه‌نگاران این روزنامه نیز در پی تماس تلفنی‌ای که رامین با مدیرانشان گرفته، تهدید شده‌اند که حتی اجازه نگارش کوچک ترین خبری را بر صفحات فیس‌بوک خود ندارند. «فرهیختگان» که پیش از این در قالب نشریه‌ای صرفاً آموزشی از سوی نهاد دانشگاه آزاد اسلامی منتشر می‌شد، از سال جدید با سر و شکلی تازه، در قالب یک روزنامه عمومی به روی دکه رفت. تا کنون 166 شماره از این روزنامه در دور جدید منتشر شده است.

رضا نوربخش سردبیر روزنامه فرهیختگان در شامگاه ١٣ مرداد در دفتر این روزنامه بازداشت شده است. از اعضای تحریریه این روزنامه همچنین ساسان آقایی و مسعود باستانی در بازداشت هستند. باستانی مجبور به حضور در دادگاه‌های نمایشی و اعترافات ساختگی نیز شده است. اسماعیل حق‌پرست نیز از دیگر اعضای این تحریریه است که پس از سپری کردن چندی در بازداشت اکنون به قید وثیقه آزاد است.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator