۱۳۸۸/۰۹/۲۵

محرومیت مادام العمر رضازاده بدلیل دوپینگ

محرومیت مادام العمر رضازاده بدلیل دوپینگ


. کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری ایران برای همیشه از مربیگری در این رشته محروم شدند.

به گزارش ایسنا، درپی اتفاقات غیر منتظره چند سال اخیر در وزنه‌برداری ایران و تکرار محرومیت‌های ملی‌پوشان ایرانی به دلیل دوپینگ، روز سه‌شنبه کمیته‌ی فنی فدراسیون وزنه‌برداری به ریاست افشارزاده تشکیل جلسه داد و در پایان با استناد به عملکرد غیر قابل قبول مربیان؛ اعضای کادرفنی این تیم را مادام‌العمر از مربیگری در وزنه‌برداری محروم کرد.

در نشست کمیته‌ی فنی فدراسیون وزنه‌برداری کلیه‌ی اعضای کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری که در مسابقات جهانی کره حضور داشتند، دلایل و توجیهات خود را برای مشکلات اخیر تیم ملی مطرح کردند که درنهایت به دلیل غیر مستند بودن این دلایل، کمیته‌ی فنی رای به محرومیت کلیه‌ی اعضای این کادر داده است.

پرویز جلایر، دبیر فدراسیون وزنه‌برداری ایران نیز این محرومیت را تایید کرد و گفت: این محرومیت طبق قوانین جهانی اعمال شده است.

کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری با مدیریت حسین رضازاده و مربیگری بهمن زارع، هادی پانزوان، هدایت تیم ملی وزنه‌برداری را برعهده داشته است.

جلایر اظهار کرد: در جلسه‌ روز سه‌شنبه کمیته‌ی فنی که با حضور افشارزاده رییس فدراسیون، رضازاده سرمربی، زارع مربی و دیگر اعضای کادرفنی به همراه اعضای این کمیته برگزار شد، کادرفنی دلایل خود را درمورد نتایج و اتفاقات اخیر ارایه کردند که این دلایل و توجیهات قانع کننده نبود. در این جلسه تصمیماتی گرفتیم و مطابق قوانین جهانی کادر فنی تیم ملی محروم خواهد بود.

وی افزود: شنبه یا دوشنبه هفته‌ آینده پس از نشست مجدد کمیته فنی این نظرات و تصمیمات کمیته‌ فنی در بیانیه‌ای به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

وی افزود: طبق قوانین فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اگر ورزشکاری دو بار دوپینگ کند، به صورت مادام العمر از ورزش محروم می‌شود. این مساله شامل حال کادرفنی نیز می‌شود که صد درصد کادرفنی تیم ملی بزرگسالان ایران را هم شامل می‌شود.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری با تاکید بر اینکه برآورد کمیته‌ی فنی این است که کادرفنی فعلی تیم ملی دیگر در وزنه‌برداری مربیگری نخواهند کرد، یادآور شد: چند سال پیش زمانی که ایوانوف نیز در تیم ایران فعالیت می‌کرد، پس از اعلام شدن دوپینگ تیم ملی به صورت مادام العمر از مربیگری محروم شد. کسانی که آلوده این مسایل می‌شوند، جوانان را هم آلوده می‌کنند. آنها صلاحیت این را ندارند که جوانان را رهبری کرده و به آنها تعلیم و تربیت بیاموزند.

1 نظرات:

محسن گفت...

آقایون ببینید که چگونه سرمایه های این کشور را می سوزانید.اول آقای علی دایی و امروز آقای رضازاده؛فردا نوبت کدام قهرمان ملی ما است؟اگر آقای رضازاده را برای دیدن دوره مربیگری به کشورهای صاحب سبک میفرستادید امروز وزنه بردار دوپینگی نداشتیم و دیگر اینگونه عمل نمیکردید.

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator