۱۳۸۸/۰۹/۲۲

مردم ایران برای حمایت از جنبش سبز خود آماده و هشیارند

در حالی که شکاف‌ در قدرت، حامیان کودتا را به طرح‌ریزی‌های جدید واداشته است:
مردم ایران برای حمایت از جنبش سبز خود آماده و هشیارند

. به نظر می‌رسد در روزهای اخیر فتنه، نفاق و دسیسه‌چینی در جمهوری اسلامی ایران در حال اوج‌گیری و رسیدن به مراحلی حاد است که در واقع نمایانگر یک نکته کلیدی در روابط سیاسی درون نظام است، شکاف در ارکان حکومت بیش از پیش افزایش یافته و پایه‌های سنتی گرو‌ه‌های حامی کودتا در حال لرزیدن است. دو توطئه محکوم به شکست اخیر نیز جدای از این فضای ملتهب نیست، دروغ‌پردازی‌های رسانه‌‌های حامی کودتا در مورد نحوه خروج یکی از فعالان دانشجویی از دانشگاه و غوغای رسانه‌ای به بهانه حمایت از بنیان‌گذار انقلاب گام‌های اولیه برای پروژه سرکوبی است که می‌خواهد پس از 16 آذر وارد دوره جدیدی شود. اما در این میان مهمترین نکته آمادگی و هوشیاری بالای مردم ایران است که برای حمایت از جنبش سبز خود و پاسخگویی درخور به هر گونه حرکت ناکام از سوی کودتاچیان آماده هستند.

شکاف در ارکان جمهوری اسلامی ایران در هفته‌های اخیر به نحوی افزایش یافته است که حتی صدای اعتراض روحانیون نوعا محافظه‌کار نیز بلند شده و از روند اداره کشور گله کرده‌اند. اگر چه شاید این موضع‌گیری از ماه‌ها قبل نیز وجود داشته است، اما تاکنون هیچ‌گاه مقامات ارشد کشور، به خصوص رهبری اینچنین به چالش کشیده نشده بوده‌اند.

حمایت بی چون و چرای رهبری از کودتا و دولت کودتایی محمود احمدی‌نژاد، نظام جمهوری اسلامی ایران را در موقعیت به شدت دشواری قرار داده و این حمایت سراسر اشتباه، نفوذ وی را در میان روحانیون برجسته و مستقل دچار ضعف شدیدی کرده است. اگر سخنرانی پر درد آیت‌الله امامی کاشانی که در روز رای‌گیری با صدای لرزان از دروغ، نفاق و تهمت‌های جاری شده در دوره تبلیغات به شدت انتقاد می‌کرد و غیبت وی از امامت جمعه تهران پس از آن به اندازه کافی پیام آشکاری نبود، دست رد وی به سینه کسانی که می‌خواستند صحن مدرسه عالی شهید مطهری را به محل نمایشی برای توطئه خود تبدیل کنند دیگر جای تردیدی باقی نمی‌گذارد.

اگر سخنان آیت‌الله جوادی آملی پس از ماجرای رسوای هاله نور و اظهارات وی پس از آن گوش شنوایی نیافت، استعفای این روحانی‌ برجسته از جایگاهی که توسط رهبری در آن منصوب شده بود و عذرخواهی از مردم فریاد اعتراضی رسا در میان هیاهوی حامیان کودتا بود.

انتقادات مکرر آیت‌الله استادی، سخنرانی اخیر آیت‌الله مکارم شیرازی که چرا به حرف معترضین گوش نمی‌دهید و اظهارات آیت‌الله موسوی اردبیلی که صریحا گفته است «ما گفتیم و گوش کسی بدهکار نبود» و ده‌ها مورد دیگر مانند این در کنار اعتراضات پی‌درپی روحانیون برجسته حامی جنبش سبز، چون آیت‌الله منتظری، آیت‌الله صانعی، آیت‌الله بیات و آیت‌الله دستغیب این سوال را در ذهن هر نظاره‌گری ایجاد کرده است که رهبری تا چه وقت قصد دارد از این جریان انحرافی حمایت کند و آیا پیش از اینکه فاجعه‌ای جبران ناپذیر در کشور روی دهد این تغییر در رفتار وی حاصل خواهد شد؟

اما این اتحاد در جبهه مردمی، حامیان کودتا را به شدت به وحشت انداخته است، به‌نحوی که گرو‌ه‌هایی از آن‌ها قصد دارند با کنار زدن اندک عقلانیتی که ممکن بود گاه بروز کند، مرحله‌ای جدید از سرکوب و اختناق شدید را در کشور آغاز کنند. این مرحله جدید با توطئه‌ای از پیش برنامه‌ریزی شده و با هجوم تبلیغاتی وسیع رسانه‌های حامی کودتا کلید خورد. عکسی از بنیان‌گذار انقلاب در صدا و سیمای غیرملی پخش شد که توسط عده‌ای مجهول‌الهویه پاره می‌شود. سپس این حرکت به حامیان جنبش سبز نسبت داده شد و در حالی که هر فرد عاقل و منصفی این ماجرا را نخواهد پذیرفت، گروه‌های مختلفی در نقاط گوناگون کشور سازمان‌دهی شدند تا نمایش‌نامه به صورت کامل اجرا شود و نقابی مردمی بر صورت این توطئه‌ی کودتاچیان زده شود.

با این وجود این توطئه نیز محکوم به شکست است. درواقع دستگیری حامیان اصلی جنبش سبز، موسوی، خاتمی، کروبی، ... آغاز گر دوره‌ای از واکنش آشکار مردمی خواهد بود که سرانجام فاجعه‌آمیز آن روشن نیست. کشوری که حکومت آن پایه‌های مشروعیت خود را از دست داده، گروه‌های مختلف صنفی و قومی تحت فشار شدید قرار دارند و دشمنان خارجی آن در کمین فرصت هستند، شاید در یکی از حساس‌ترین دوران تاریخ خود قرار دارد و این انبار باروت آماده‌ی یک جرقه برای انفجار باشد.

با انتشار خبر احتمال دستگیری رهبران مردمی جنبش سبز، اخبار دریافتی حاکی از آن است که گرو‌ه‌های مختلف مردم برای این واکنش آشکار آماده‌ می‌شوند. اعتصابات صنفی که مدت‌ها است برای آن برنامه‌ریزی می‌شود و تحصن و تظاهرات وسیع در سراسر کشور تنها بخش‌هایی از این تمهیدات است.

به دلیل اینکه احتمال قطع شبکه اینترنت و موبایل در صورت وقوع چنین حادثه‌ای می‌رود گرو‌ه‌های مختلف مردم در حال شکل‌گیری شبکه‌های اجتماعی محلی منسجم و تنظیم قرار‌های خود برای شرایط اضطراری هستند و از طرف دیگر پایگاه‌های اینترنتی نیز خود را برای دفع حملات سایبری حامیان کودتا آماده می‌کنند.

جنبش سبز مردم ایران برای مرحله‌ای دیگر در رسیدن به اهداف والای خود آماده می‌شود و توطئه‌های کودتاچیان نه تنها باعث خاموشی ملت نیست که آتش آن را افروخته‌تر می‌کند و فرصتی تازه برای رسیدن به مراحل نهایی جنبش فراهم می‌آورد

2 نظرات:

رضا گفت...

راه پیمایی میلیونی مردم تهران در روز دوشنبهء پس از کودتای انتخاباتی که در مسیر طولانی خود حتی باعث شکسته شدن یک پنجره هم نشد شاید بار دیگری هم اتفاق بیافتد.
باز هم نگران شکستن پنجره ها نباشید.
این مردم دوست ندارند با هم بودنشان را هر روز به شما نشان دهند.
با هم بودن مردم تنها یادگاری از آنهاست که اجازه آلوده کردنش را به شما نمی دهند.
همه چیز توسط حکومت ستم آلوده شده است.کمترین و بیشترینش جوانهای مردمند، ولی بدانید با هم بودن ما را هیچ گاه نمی توانید لوث و آلوده کنید.

Anonymous گفت...

در صورت دستگیری هر یک از سران جنبش سبز تمام ارتش میلیونی سبز به خبابانها امده و عواقب این کار به عهده رژیم خونخوار اسلامی می باشد
سبز باشید

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator