۱۳۸۸/۰۹/۲۷

محرم سبز، علیه یزیدیان زمان

محرم سبز، علیه یزیدیان زمان



.
چهارده قرن از زمانی که حسین‌(ع) در اوج شهامت و مردانگی بر پای آرمان خود ایستاد و به دست حاکمان جائر زمانه خویش به سبعانه‌ترین شکل ممکن به شهادت رسید، می‌گذرد، اما راه سبز او همچنان پررهرو و زنده مانده است. این درس بزرگی است برای ما که امروز با تاسی به راه و اندیشه حسین(ع)، بار دیگر صدایمان را علیه ظلم و بی‌عدالتی بلند کرده‌ایم. تمسک به اندیشه حق‌طلبانه امام حسین و اصحابش و زنده نگاه داشتن رشادت‌های این مردان خدا در واقعه کربلا، همواره یکی از اصلی‌ترین پایه‌های تفکر مردم ایران بوده است.

موج سبز آزادی با تکیه بر همین ارزش‌ها و به عنوان قطره‌ای از دریای خروشان عدالت‌خواه ایران، فعالیت‌های زیر را در قالب موج‌آفرینی محرم سبز برای هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن محرم امسال پیشنهاد می‌کند. لازم به یادآوری نیست که رسانه اصلی این جنبش تک تک شما مردم آگاه و هوشیار ایران‌زمین هستید. برای مطالعه موج آفرینی محرم سبز اینجا کلیک کنید:

موج آفرینی شماره بیست و یک:
محرم سبز، علیه یزیدیان زمان


چهارده قرن از زمانی که حسین‌(ع) در اوج شهامت و مردانگی بر پای آرمان خود ایستاد و به دست حاکمان جائر زمانه خویش به سبعانه‌ترین شکل ممکن به شهادت رسید، می‌گذرد، اما راه سبز او همچنان پررهرو و زنده مانده است. این درس بزرگی است برای ما که امروز با تاسی به راه و اندیشه حسین(ع)، بار دیگر صدایمان را علیه ظلم و بی‌عدالتی بلند کرده‌ایم. تمسک به اندیشه حق‌طلبانه امام حسین و اصحابش و زنده نگاه داشتن رشادت‌های این مردان خدا در واقعه کربلا، همواره یکی از اصلی‌ترین پایه‌های تفکر مردم ایران بوده است.

انقلاب اسلامی سی سال پیش، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مردم این سرزمین بود که بر پایه همین تفکر قیام در برابر ظلم و پاسداشت حق و عدالت رخ داد. امروز نیز تاریخ ایران در برهه‌‌ای سرنوشت‌ساز و حساس قرار گرفته است. برهه‌ای که پس از گذشت سی سال از تولد یک انقلاب، بنیانگذاران و حاملانش را به تفکری عمیق درباره نحوه عملکرد قدرت نامشروع حاکم با مردمی خود که به حق فریاد دادخواهی سر داده بودند، واداشته است.

روزگاری بنیانگذار انقلاب بر این باور اصیل نهفته در فلسفه عاشورا و تاسوعای حسینی تکیه کرده بود که قیام حسین (ع) در برابر دستگاه جور بود که تشیع را در طول تاریخ به عنوان راهی پویا و پر رهرو زنده نگاه داشت. او با همین معیار و میزان بر علیه ظلم زمانه خویش قیام کرد. امروز نیز گویی با گذشت نزدیک به دو دهه از رحلت رهبر واقعی این انقلاب و ۱۴۰۰ سال از واقعه کربلا، مردم ایران یک بار دیگر شاهد رویارویی حق و باطل و پرده‌دری ظالمانی شده‌اند که به ناحق خود را میراث‌دار اندیشه حسین‌بن علی (ع) و فرزندانش می‌دانند.

در آستانه ماه محرم، کودتاگران، آشفته از حضور سبز مردم در محرمی تاریخی، دست به حرکتی کثیف و مزورانه زدند و با پاره کردن عکس بنیانگذار انقلاب و صحنه‌سازی خام و ناشیانه‌ خود در صداوسیمای ضدملی، سعی در برانگیختن احساسات مردمی کردند که پیش از این با حضور میلیونی خود، بزرگ‌ترین «نه» را بعد از ۳۰ سال به سیاست‌های دروغ‌محور آنان داده بودند. یکی از اهداف این سناریو، آغاز موج گسترده تهدید و فشار بر رهبران جنبش سبز و پیش رفتن تا مرز دستگیری آنان و سرکوب وحشیانه جنبش مردمی قبل از آغاز ماه محرم بود.

کودتاگران خوب می‌دانند که محرم فصل دیگری از دفتر عمر این جنبش را ورق خواهد زد. فصلی که در آن مردم حق‌طلب ایران با حضور سبز خود در مراسم سوگواری و سخنرانی‌‌های این ماه، خطی جدید را در تداوم راه سبز امید پی خواهند گرفت. از همین رو نیز ترسان و لرزان دست به اعمالی می‌زنند که قبل از هر چیز نشان از وانهادگی آنان در برابر این جریان عظیم سبز دارد.

محرم ماهی است که مردم سبزباور ایران‌زمین، با تاسی به اندیشه‌های مقتدای خود، حسین(ع) از ظلم و جور صاحبان قدرت تبری خواهند جست. حضور گسترده و پررنگ تک تک حامیان جنبش عدالت‌خواه ایران در برنامه‌های خاص این ماه، قدم بزرگی در راه تحقق آرمان‌های ناب حسینی که همانا ظلم‌ستیزی، عدالت‌جویی و حق‌طلبی است، خواهد داشت.

موج سبز آزادی با تکیه بر همین ارزش‌ها و به عنوان قطره‌ای از دریای خروشان عدالت‌خواه ایران، فعالیت‌های زیر را در قالب موج‌آفرینی محرم سبز برای هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن محرم امسال پیشنهاد می‌کند. لازم به یادآوری نیست که رسانه اصلی این جنبش تک تک شما مردم آگاه و هوشیار ایران‌زمین هستید.

۱- یادمان شهدای جنبش سبز: این طرح پیش از این در ماه مبارک رمضان توسط موج سبز آزادی اجرا گردیده بود. اما با توجه به اهمیت خاصی که زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا در این ماه دارد طرح یادمان شهدای جنبش سبز را بار دیگر به اجرا می‌گذاریم. همانند ماه مبارک، هر روز از ماه محرم نیز به نام دو تن از شهدای جنبش نامگذاری خواهد شد، همان نام هایی که در ماه مبارک رمضان اعلم شده بود و در این آدرس قابل مشاهده است:


برای زنده نگاه داشتن یاد شهدای جنبش در ماه محرم می‌توانیم به برگزاری مراسم دعا و نیایش، یاداوری رشادت‌های آنان درمراسم سوگواری‌مان و نیز استفاده از عکس و پلاکارد آنان در مراسم سوگواری و حاضر شدن بر سر مزار آنان بپردازیم. در یادمان شهدای جنبش سبز می‌توان به برگزاری مراسم سوگواری بر سر مزار این شهدا در بهشت زهرا نیز پرداخت و یا نام و یاد آنان را در سایت ها و وبلاگ های سبز زنده نگه داشت. گسترش این فعالیت ها به ابتکار و تلاش فعالان جنبش بستگی دارد.

۲- سوگواران سبز: رنگ سبز از نخستین روز، به خاطر تاسی به راه سبز ائمه معصومین برگزیده شده بود. شاید اغراق نباشد اگر بگوییم حسین بن ‌علی و یارانش در معنا بخشیدن به این رنگ پیشتاز بوده‌اند. استفاده از رنگ و پوشش سبز در مراسم عزاداری و تزئینات مخصوص این ماه می‌تواند مراسم سوگواران واقعی حسین بن علی(ع) را از آنان که از او فقط نامی را به یدک می‌کشند، متمایز کند. ما سوگواران سبز حسینی امسال علاوه بر پوشش اصلی و متعارف این زمان که رنگ مشکی است، از نشانه ای سبز بر سینه، سر و یا دستان خود نیز استفاده خواهیم کرد. بی‌شک حضور عزاداران سبز حسینی با پیراهن مشکی و شال سبز در دسته‌جات عزاداری، خاری در چشم یزیدیان زمان خواهد بود.

سبزها همچنین باید در زمان حضور در مساجد و تکیه‌ها هشیار باشند که در صورت تلاش مداحان یا خطیبان برای سوء استفاده جناحی از احساسات مردم به نفع کودتاچیان، واکنش مناسب از خود نشان دهند و در صورت لزوم مجلس را ترک کنند. استفاده از پوشش مناسب ایام سوگواری، به خصوص توسط جوانان سبز، می‌تواند توطئه احتمالی رسانه‌های کودتاچی برای تکرار داستان عصر عاشورای 76 را خنثی کند.

۳- عاشورا و تاسوعای سبز:‌ اطعام یکی از سنت‌های مردم ایران در روزهای تاسوعا و عاشوراست. امسال این اطعام را با نیت برای شادی روح شهدای جنبش سبز و از بند رهیدن اسرای جنبش سبز انجام خواهیم داد. همچنین یکی از شعارهای اصلی این جنبش از همان روز نخست، قرار دادن نام میرحسین موسوی در کنار نام حسین‌بن علی بوده است. این امر اتفاقی نبوده است. به باور ما سبزها «یا حسین میر حسین» معنی‌اش این نیست که میر حسین، حسین ماست. معنی‌اش این نیست که چون حسین و میرحسین هم قافیه اند مردم خوششان آمد که شعاری از آن بسازند.

یا حسین میر حسین، یعنی: با کسی شوخی نداریم. حسین برای ما سمبل حق است و تکرار نام میرحسین یعنی یادآوری حقمان که از ما ربوده شد و «یاحسین، میرحسین» یعنی تاکید بر اینکه ما با کسی سر حقمان معامله نمی کنیم. ماه محرم و به طور خاص روزهای عاشورا و تاسوعا، زمان زنده ساختن دوباره این شعار است. پس در مراسم عزاداری خود با تکرار این شعار بار دیگر اعلام خواهیم کرد که راه سبز امید، به یک معنا تداوم راه سبز کربلاست.

۴- شام غریبان سبز: شام غریبان امسال یادآور مظلومیت‌های کسانی است که در راه عقیده سبز خود به شهادت رسیدند و یا اسیر دست جائران گشتند. در این شب با روشن کردن شمع بر مزار شهدا و یا در منازل آنان و محله‌های خود، به خصوص محل شهادت ندا آقاسلطان در محله امیرآباد تهران، و نیز در خیابان‌های شهر و با در دست داشتن پوستر‌های شهدا و اسرای جنبش سبز، یاد مظلومیت‌های خاندان حسین بن علی را در حالی زنده می‌کنیم که کربلایی مجسم را در سرزمینمان در تابستانی که گذشت از سر گذراندیم و به چشم خود دیدیم.

۵- دیدار با خانواده‌های شهدا و اسرای جنبش: یکی دیگر از فعالیت‌های مخصوص ماه محرم که در چارچوب موج آفرینی محرم سبز تعریف می‌شود، دیدار با خانواده‌های عزیزانی است که در راه آبیاری نهال سبز امید، هزینه‌های هنگفتی دادند. دیدار با خانواده‌های شهدا و اسرای جنبش را در رئوس وظائف خود در ماه محرم قرار خواهیم داد و به خصوص در روزهای پس از عاشورا، به یاد اسرای کربلا، با حضور در منازل اسرای جنبش سبز، یاد رشادت‌ها و پایداری‌های آنان را زنده خواهیم کرد.

۶- شعارنویسی سبز‌:‌ دولت کودتا با دست‌آویز قرار دادن مقدسات و سوء استفاده از جملات بزرگان دین و نصب آنان بر در و دیوار شهر در ماه محرم، سعی در قبضه کردن آرمان‌های جنبش سبز دارد و ما باید با شعارنویسی‌های سبز خود، این حربه را خنثی کنیم. شعارهای پیشنهادی برای درج در اماکن عمومی و پوسترها و تراکت‌ها:

راه سبز امید، راه سبز کربلا و حسین‌بن علی است
یا حسین، میرحسین
میرحسین، فرزند راستین حسین مظلوم است
کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا
حسین حسین شعار ماست، میرحسین/کروبی/ خاتمی افتخار ماست
میرحسین موسوی، رهرو سبز علوی
این محرم و صفر است که جنبش سبز را زنده نگه داشته است.
ابوالفضل علمدار کروبی رو نگه دار
ندای ندای ما صدای کربلای ما
ما همه سرباز توئیم میرحسین گوش به فرمان توئیم میرحسین
يا ميرحسين بهانه است ، شخص يزيد نشانه است!
ما اهل کوفه نیستیم پشت یزید بایستیم
ما اهل کوفه نیستیم پول بگیریم بایستیم
و شعارهایی از این دست

همچنین پوسترهای زیادی نیز توسط سبزها تهیه و در اینترنت منتشر شده که برخی از آنها را پیش از این در «موج سبز آزادی» دیده‌اید. شما نیز می‌توانید از این پوسترها پرینت بگیرید و در دسته‌جات و هیئات توزیع کنید، یا آنکه بر روی دیوارها و یا خودروهای خود نصب کنید.

شعار نویسی روی خودروها نیز فعالیت دیگری است که در قالب موج‌آفرینی محرم سبز می‌توان انجام داد و با درج شعار «یا حسین، میرحسین» یا دیگر جملاتی که اشاره مستقیم یا غیر مستقیم به شباهت‌های قیام حسینی و نهضت سبز ملت ایران دارد، حضوری مداوم را در خیابان‌ها به نمایش گذاشت.

1 نظرات:

ش.ه.ب گفت...

"ما همه سرباز توئیم میرحسین گوش به فرمان توئیم میرحسین"
با این شعار کاملا مخالفم.یعنی چی؟
یه عمر همین شعار رو به مسخره می گرفتیم حالا بیایم خودمون از این شعار استفاده کنیم؟
شعار های خیلی قنگ تری میشه ساخت.
اینو حذفش کنید.
نذارید این شعارهای عوامانه باعث انحراف راه سبزمون بشه.
سبز باشید

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator