۱۳۸۸/۰۹/۲۳

گزارشی از حواشی همایش سبزترین فصل سال در دانشگاه تهران

گزارشی از حواشی همایش سبزترین فصل سال در دانشگاه تهران

. ادامه راه سبز«ارس»: بزرگداشت روز 16 آذر توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در مراسمی با عنوان«سبز ترین فصل سال»، در تالار چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد.


به نقل از «پارلمان‌نیوز»، این مراسم در شرایطی برگزار شد که از ظهر امروز حضور نیروهای نظامی و امنیتی در خیابان‌های منتهی به دانشگاه تهران و نزدیک در دانشگاه به شدت افزایش یافته بود.

یک ساعت پیش از شروع این مراسم تمامی سالن توسط دانشجویان پر شده بود و جمع زیادی از دانشجویان مشتاق برای حضور در مراسم بزرگداشت 16 آذر پشت درهای سالن ماندند.

در این مراسم که اکثر دانشجویان با نماد سبز رنگ و تصاویر بنیانگذار انقلاب اسلامی حضور یافته بودند، دانشجویان در واکنش به اقدام اخیر صدا و سیما در پخش تصویر توهین به تمثال امام (ره) شعارهای سر دادند و این اقدام رسانه ملی را مشکوک و برای تخریب چهره جنبش سبز عنوان کردند.

دانشجویان در کنار تصویر امام عکس هایی از میر حسین موسوی و برخی از دانشجویان بازداشت شده و همچنین تصاویری از برخی شهیدان حوادث پس از انتخابات به دست داشتند.

سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران که مجری برنامه نیز بود از میر حسین موسوی بعنوان شهید زنده این دوران و مجاهد روزگار یاد کرد و سید محمد خاتمی را معلم اخلاق و نجیب‌ترین سیاستمدار توصیف کرد.



فاضلیان در این برنامه با اشاره به اقدام شائبه انگیز صدا و سیما در پخش تصاویر توهین به امام و انتساب آن به دانشجویان گفت:«اماما روزگاریست به نام تو بر ما ظلم می‌رانند، اماما در این روزگار تو از مظلوم‌ترین افرادی.»

وی ادامه داد:«16 و 17 آذر ماه یک عده‌ای که معلوم نبود از کجا آمده‌اند و قیافه هایشان را پیش تر از این ندیده بودیم هر چه خواستند بر پیکره دانشگاه وارد کردند و رفتند؛ بدنامیش را خواستند برای ما بگذارند، آخر ما را چه به پاره کردن عکس تو روح الله، چه اصراری دارید که حقیقت را وارانه جلوه دهید، عکس امام را پاره کردید و بخواهید بدنامیش را برای ما بگذارید اما بدانید که خمینی در قلب ما است.»

در این هنگام دانشجویان شعار الله اکبر و خمینی کجایی موسوی تنها شده سر دادند.

گرچه به گفته سخنگوی انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به دلیل تنگ‌نظری‌های صورت گرفته سیدمحمد خاتمی و میر حسین موسوی نتوانستند در جمع دانشجویان حاضر شوند اما پیام ویدیویی رییس جمهور سابق کشورمان و صحبت‌های نخست وزیر محبوب امام در مورد دانشجویان در سالن نمایش داده شد.

پس پخش این ویدیو مجری برنامه گفت:«دانشجویان اعلام می‌کنند که خاتمی هر کجا باشد دانشگاه پشتیبان و حامی او است.»

دانشجویان شعار دانشگاه سنگر است.خاتمی را یاور است سر دادند.

در تمام طول مراسم دانشجویان با شعار درود بر موسوی سلام بر خاتمی،موسوی زنده باد کروبی پاینده باد،الله اکبر،خمینی کجایی موسوی تنها شده،مرگ بر دیکتاتور ،سهرابیم ندائیم ما همه یک صدائیم ،یا حسین میر حسین ،حمایت خود از جنبش سبز را اعلام کرده و به محکومیت حوادث رخ داده در روز 16 آذر و ورود غیر قانونی برخی افراد به دانشگاه پرداختند و حوادث رخ داده را نتیجه ضعف مدیریتی فرهاد رهبر رییس دانشگاه تهران دانستند.

دانشجویان با شعار رییس بی کفایت استعفا استعفا خواستار کنار رفتن فرهاد رهبر شدند.در این مراسم همچنین دانشجویان با شعار ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما اعتراض شدید خود به اقدام شائبه انگیز صدا و سیما در تلاش برای نسبت دادن توهین به تمثال امام را محکوم کرده و بارها شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی سردادند.

در این مراسم همچنین یاد شهیدان حوادث پس از انتخابات و زندانیان سیاسی که بعد از انتخابات 22 خرداد بازداشت شده‌اند گرامی داشته شد و دانشجویان به احترام آنها یک دقیقه سکوت کردند.

در این مراسم محمد حسسن صدرایی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران بیانیه انجمن در محکومت حوادث رخ داده در 16 آذر امسال را قرائت کرد.

در این برنامه کلیپی پخش شد که حوادث تاریخی از کودتای سال 1332 و حضور شعبان بی مخ و دار و دسته او در برخورد با مردم و برکناری مصدق را به نمایش گذاشت.

در ادامه سخنان امام پخش شد که می گفتند:«ما آزادی می خواهیم.ملت ما 50 سال در استبداد به سر برده نه مطبوعات نه تلویزیون و نه رادیو صحیح داشته‌ایم.»

در ادامه این کلیپ سخنان مهندس بازرگان،آیت‌الله طالقانی، شهید آیت‌الله بهشتی، شهید آیت‌الله مطهری و تصاویری از شهیدان باکری و همت پخش شد.



همچنین ویدیو مربوط به دیدار انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با میر حسین موسوی که سال گذشته انجام شد، بخشی از برنامه بود که با تشویق دانشجویان مواجه شد.

پخش تصاویر مربوط به حوادث پس از انتخابات و دادگاهی که اکثر چهره‌های سیاسی کشور را در آن حاضر کردند سکوت را بر فضای سالن حاکم کرد.

در طول این مراسم بارها شعر یار دبستانی و ای ایران و آهنگی از محمد رضا شجریان (تفنگت را زمین بگذار) پخش شد که دانشجویان همراهی کردند.

سخنگوی انجمن اسلامی دانشگاه تهران در ادامه گفت که راه سبز امید می خواهد از شرایط فعلی به حقیقت برسد.

وی ادامه داد:«رنگ سبز ما را تمسخر می‌کنند اما باید بدانند که هاله نور آنها توهم است و رنگ سبز ما عین توسل است.»

فاضلیان تصریح کرد:«با شال سبز دست در دامن اهل بیت داریم .ما متوسل به اهل بیت هستیم و امیدوار به سنت الهی، هم غزه و هم لبنان را قبول داریم و جانمان را فدای ایران می‌کنیم اما بر کسانیکه شعار نه غزه نه لبنان سر می دهند خرده نمی گیریم چرا که این شعار ماحصل رفتار کسانی است که عزت مردم خودشان را نادیده می‌گیرند و عزت دیگران را بر سرشان می‌کوبند.»

در این هنگام دانشجویان شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی سردادند.

در ادامه مراسم همچنین سخنگوی انجمن تاکید کرد:«در روز 16 آذر بنر بزرگی بر جلوی دانشگاه نصب کردند که از صبح زود به مردم پیغام می داد قرار است اتفاقی در دانشگاه رخ دهد که آنها نباید ببینند.»

وی گفت:«عده‌ای به دانشگاه آمدند و نماز فتح خواندند اما قبله را اشتباه ایستادند که امروز به آنها می‌گوئیم تو که قبله را اشتباه ایستادی توحید را نفهمیده‌ای.»

در پایان این مراسم علي‌اصغر خداياری و حسينعلی عرب از اساتید دانشگاه تهران از سوی انجمن اسلامی دانشگاه تهران سميه توحيدلو، عليرضا عاشوری، مهدی شيرزاد، علی پيرحسين‌لو، حميد چوبينه و محمدرضا جلايی‌پور به عنوان فعالان نمونه دانشجويی مورد تقدير قرار گرفتند.

جملگی این افراد پس از حوادث انتخابات بازداشت شده بودند.

مجری برنامه در پایان از دانشجویان خواست با آرامش و بدون هر گونه تجمع برنامه را ترک کنند و هشدار داد عده‌ای قصد سو استفاده از این مراسم رادارند.

این برنامه در آرامش به پایان رسید.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator