۱۳۸۸/۰۹/۲۴

حضور متهم اصلي كهريزك در مجلس: مساله كهريزك نه به من ربطي دارد نه به زاكاني!

حضور سعید مرتضوی در مجلس:
مساله كهريزك نه به من ربطي دارد نه به زاكاني!

. ادامه راه سبز«ارس» به نقل از ايلنا: معاون دادستان كل كشور با تاكيد بر اينكه تاكنون از هيچ‌كس شكايتي نكرده است، در واكنش به سخنان زاكاني و اظهارات اخير وي گفت: مساله كهريزك نه ربطي به من دارد نه ربطي به آقاي زاكاني.

به گزارش خبرنگار ايلنا سعيد مرتضوي كه به گفته خودش براي ديدار با چند نفر از نمايندگاني كه از همكاران قضايي وي بوده‌اند، به مجلس آمده بود در جمع خبرنگاران پارلماني اظهار داشت: در كميسيون خاصي حضور نيافتم فقط با برخي همكاران قضايي از جمله آقاي تجري ديدار كردم.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاران كه از او مي‌پرسيدند كه آيا با زاكاني نيز ديداري داشته‌ايد يا نه اظهار داشت: بنده هيچ ديداري با ايشان نداشته‌ام و تاكنون نيز در پاسخ به اظهارات ايشان طبق ماده 23 قانون مطبوعات به ايشان جوابيه‌اي داده‌ام.

مرتضوي كه مي‌گفت 43 سال دارد تاكيد كرد كه در طول عمر خود چه از پيش از دوران قضاوتش و چه در دوره‌اي كه دادستان بوده و چه در حال حاضر از هيچ فرد حقيقي و حقوقي شكايت نكرده است و تاكنون تصميم به شكايت كيفري و قضايي از هيچ‌كس نداشته است.
مرتضوي بر اين اساس اظهار داشت: از اينكه كسي اعلام كند كه بنده به دليل خاصي عليه او شكايت نمي‌كنم صحت ندارد.

معاون دادستان كل كشور در مواجهه با سوالات متعدد خبرنگاران درباره اظهارات اخير زاكاني كه گفته بود مرتضوي متهم اصلي پرونده كهريزك است اظهار داشت: من نمي‌خواهم درباره اظهارات ايشان چيزي بگويم اما اگر در يك مرجع قانوني از من سوالي شود به آن جواب مي‌دهم.

وي با تاكيد بر اينكه مساله كهريزك هيچ ربطي به او ندارد ادامه داد: اين مساله به آقاي زاكاني هم ربطي ندارد اما ايشان يكسري حرف‌هاي شخصي دارند و آسمان و ريسمان مي‌بافند ولي بنده به مصلحت نمي‌دانم كه در مقام پاسخگويي به ايشان درآيم و مطالبي را بگويم كه در جامعه تنش ايجاد مي‌كند.

مرتضوي تاكيد كرد: اين مسائل با گذشت زمان و اعلام نظر مراجع قضايي روشن مي‌شود و معلوم مي‌شود كه چه كسي راست مي‌گويد.

وي در پاسخ به سوالي كه به اظهارات وي مبني بر عدم سلامت رواني زاكاني اشاره داشت گفت: بنده تاكنون چنين مطلبي را مطرح نكرده‌ام.

معاون دادستان كل كشور در پاسخ به خبرنگاري كه يادآور مي‌شد كه مرتضوي در جوابيه‌اش در روزنامه ايران زاكاني را متهم به عدم تعادل رواني كرده بود گفت: نمي‌دانم بايد آن متن را ببينم تا متوجه شوم منظور شما چيست.

معاون دادستان كل كشور در پاسخ به خبرنگار ايلنا كه پرسيد چه اطلاعات جديدي راجع‌به متهم بازداشت‌شده در مساله اهانت به امام داريد اظهار داشت: بنده در جريان اين مساله نيستم و بايد از دادستان تهران در اين‌ باره سوال كنيد.

مرتضوي كه در طول اين مصاحبه چندين‌بار اعلام كرد كه قصد مصاحبه ندارد، در پاسخ به سوالات متعددي كه به سمت جديد احتمالي وي در دولت اشاره داشت گفت: بنده در حال حاضر معاون دادستان كل كشور هستم و اگر هم به دولت بروم با حفظ سمت مي‌روم.

وي با اعلام آمادگي براي همكاري با دولت ادامه داد: بنده خودم را سرباز نظام مي‌دانم و آماده خدمت به نظام هستم البته سرباز خودش سنگرش را تعيين نمي‌كند بلكه دولت تعيين مي‌كند كه كجا خدمت كند.

به گفته وي قوه قضائيه با ماموريت خدمت وي در دولت با حفظ سمت موجود در دستگاه قضايي موافقت كرده است.

مرتضوي تاكيد كرد: تاكنون به من ابلاغ نشده است كه چه سمتي را براي من در دولت در نظر گرفته‌اند.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator