۱۳۸۸/۰۸/۲۸

استقبال سرد از رئیس دولت کودتا در تبریز - قطع اینترنت و فضاي امنيتي در شهر



قطع اینترنت در تبریز و تشدید فضای امنیتی در شهر در آستانه سفر رئیس دولت کودتا


از بامداد پنجشنبه و در آستانه سفر رئیس دولت کودتا به شهر تبریز، اینترنت در اکثر نقاط این شهر دچار اخلال و قطع شده است.

به گزارش سایت اخبار روز، در پی شهادت دکتر پوراندرجانی که از دانشجویان و اهالی تبریز است، فضای عمومی شهر تبریز به شدت متاثر شده و کودتاچیان از ترس اعتراض مردمی ، دست به امنیتی کردن فضای شهر و قطع اینترنت زده‌اند. همچنین گفتنی است که در سطح شهر و فضای اینترنت اطلاعیه هایی مبنی بر دعوت از مردم برای اعتراض به احمدی نژاد پخش شده است.

همچنین خبرگزاری مهر امروز به نقل از دبیر ستاد مردمی استقبال از احمدی نژاد از ساماندهی یکصد هزار نفر از اقشار مختلف مردم تبریز برای استقبال از او خبر داده بود.

راه اندازی ۳۰ کاروان خودرویی، ۲۰ ایستگاه صلواتی و نصب ده ها اقلام تبلیغی در مسیر استقبال از دیگر اقدامات ستاد مردمی استقبال از احمدی نژاد در تبریز است..

گفتنی است که همایش بزرگ فعالان فرهنگی و سیاسی تبریز با حضور رئیس دولت کودتا در مسجد کرامت تبریز برگزار می شود.

استقبال سرد از رئیس دولت کودتا در تبریز / سازماندهی جمعیت نیز کارساز نبود.


در حالی که حامیان دولت کودتا از سازمان‌دهی صد هزار نفر برای مراسم استقبال از احمدی‌نژاد خبر داده بودند، رئیس دولت کودتا پس از ورود به تبریز با استقبال سرد مردم روبرو شده است.

به گزارش «یولداش» محمود احمدی‌نژاد امروز صبح به تبریز رفته و در ورزشگاه جهان پهلوان تختی (باغشمال) این شهر سخنرانی کرده است. اما در حالی که روز قبل رئیس ستاد مردمی(!) استقبال از احمدی‌نژاد در آذربایجان شرقی‌، غلامرضا آفریده‌، خبر از سازماندهی یک‌صد هزار نفر از مردم استان برای استقبال از رئیس دولت کودتا را داده بود‌، امروز حداکثر 10-15 هزار نفر در سخنرانی وی در ورزشگاه باغشمال حضور یافتند.

براساس تصاویری که شبکه‌ی استانی آذربایجان شرقی از سخنرانی احمدی‌نژاد بر روی آنتن فرستاد‌، سکوهای ورزشگاه تماما خالی بوده و جمعیت در محوطه‌ی چمن روبروی جایگاه متمرکز شده بودند‌، به نحوی که جمعیت مذکور حتی نصف محوطه‌ی چمن را نیز پوشش نمی‌داد. دوربین‌های صدا و سیما نیز اغلب به نمایش نماهای بسته پرداخته و با پخش تصاویری آرشیوی از سفرهای قبلی احمدی‌نژاد به تبریز سعی در ارائه‌ی تصویری غیرواقعی از حضور کمرنگ مردم داشت.

این در حالی است که از چندین روز قبل سطح شهر با صدها بنر و پلاکارد که هزینه‌های بالایی را متوجه شهرداری و ادارات و سازمان‌های دولتی می‌کند‌، پر شده بود و مدارس و ادارت به سازماندهی دانش‌آموزان و کارمندان برای حضور و استقبال از رئیس دولت پرداخته بودند‌، تا آنجا که کادر برخی بیمارستان‌ها خبر از فشار بر پزشکان و کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای حضور در سخنرانی محمود احمدی‌نژاد می‌دادند.

صداوسیمای دولت هم که تصاویر را بصورت زنده پخش می کرد و نمایش نماهای بسته و کلوز آپ از ویژگی های بارز تصویر برداری دوربین های صدا و سیما بود .، صندلی های خالی ورزشگاه بخوبی مشاهده می شد و تمامی جمعیت حاضر در مرکز ورزشگاه و روی چمن متمرکز شده بودند . به گزارش شاهدان عینی ، درحالی که از حدود ساعت ۳ بعدازظهر شبکه استانی آذربایجان دست به دامن تصاویر آرشیوی سال های قبل برای کشاندن مردم تبریز برای استقبال از احمدی نژآد شده بود ، اما با این حال استقبال از رئیس دولت سرد تر از هوای شهر تبریز بود و احتمالا تمامی استقبال کنندگان عصرانه و شام را مهمان احمدی نژاد باشند.

ورزشگاه باغشمال تبریز در سفر انتخاباتی میرحسین موسوی به این شهرکاملا از جمعیت پرشده و سکوها و محوطه چمن ورزشگاه مملو از جمعیت بود.

مقایسه‌ آن روز با امروز!

عکس: سفر رییس دولت کودتا قبل از انتخابات به تبریز

عکسها: سفر امروز (۵شنبه) همان فرد و همان مکان

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator