۱۳۸۸/۰۸/۲۹

مواظب باش وبلاگ نویس ایرانی!

مواظب باش وبلاگ نویس ایرانی!

حتما می دانید یکی از ویژگی هایی که وبلاگ را از سایت و یا منابع خیری دیگر متمایز می کند ویژگی کامنت یا نظردهی خواننده در مورد مطالب است. امروز اعلام شد آقای علی بهزادیان‌نژاد (برادرزاده رییس ستاد موسوی) به دلیل کامنتهای وبلاگش به ۶ سال زندان محکوم شده است. کامنت هایی که به استناد به مواد ۵۰۰ و ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی برای نویسنده اصلی وبلاگ مجازا ت ۶ سال زندان هدیه آورده است.

در یزد هم دو نمونه شبیه به این در یکسال اخیر داشتیم. اولی اش وبلاگ یزد خبر - میرزا بنویس - بود که به دلیل کامنتی که در مورد یکی از آیات عظام و بدون اطلاع نویسنده در وبلاگ منتشر شده بود، موجب جریحه دار شدن افکار عمومی شده و پیگیری های نیز به عمل آمد که تنها نتیجه عیانش تعطیلی وبلاگ مذکور بود هرچند من پیگیر دردسرهای حقوقی برای نویسنده اش نشدم.

نمونه دومش کامنت خواننده‌ای در وبلاگ توفان یزد - آقای شوق الشعرا منتقد معروف یزدی- بود که در خصوص سفر رهبری به ابرکوه و فیها خالدون آن مطالبی سخیفی در قسمت نظرات وبلاگ منشتر شده بود که منجر به مشکلات حقوقی برای نویسنده وبلاگ شد در حالی که تقریبا همه می دانستند کار، کار دیگری است نه نویسنده ‌اش.

به هرجهت در این شرایط که انقلاب یکی از اعجاب انگیر ترین دورانش را می گذارند و هنوز طعم تلخ این دوره در کام همه چرخ می زند و فعالیت رسانه‌ای و خصوصا وبلاگ نویسی زیاد محبوب نیست حداقل کاری که یک نویسنده وبلاگ "باید" انجام دهد بستن قسمت ارسال آزاد نظارت است.

متاسفانه بعضی دوستان فکر می کنند اگر نظرات وبلاگ بدون نظارت نویسنده و بدون محدودیت انتشار یابد عین دموکراسی است. در حالی که من معتقدم اینکه شما در ایران وبلاگ نویسی می کنید یعنی دموکرات هستید و علاوه بر گفتن حرفتان به شنیده حرف دیگران هم چراغ سبز نشان داده اید و دیکر نیاز به شاهد آوردن نیست.

به قول خواننده غرب زده "مواظب خودت باش"‌ تا به دلیل اظهار نظر سرخ دیگری سر سبز شما بر باد نرود.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator