۱۳۸۸/۰۹/۰۳

۶ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری برای علی تاجرنیا

شش سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری برای علی تاجرنیا
حبس و شلاق برای دانشجویان دانشگاه مازندران

دکترعلی تاجرنیا، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی که به تازگی بعد از تحمل ۵ ماه زندان، آزاد شده بود، به ۶ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

حميد فاتح نيا در گفت‌وگو با ايلنا اظهارداشت: صبح امروز حكم علي تاجرنيا در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به بنده ابلاغ شد.

وكيل تاجرنيا ادامه داد: موكلم به اتهام اجتماع و تباني به قصد برهم زدن امنيت عمومي به ۵ سال حبس و اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام به يك سال حبس و توهين به مسوولان كشور (رييس جمهور و مجموعه دولت) به ۷۴ ضربه شلاق تعزيري محكوم شده است.

وي با اشاره به نمايندگي موكلش در مجلس ششم اظهارداشت: اتهام توهين به مسوولان كشور در راي صادره بگونه‌اي بيان شده كه گويي موكلم در زماني كه رييس جمهور و اعضاي دولت مشغول به انجام وظيفه بودند به آنها توهين كرده است در حاليكه آنچه كه در راي آمده با متن كيفرخواست كاملا مغايرت دارد.

گفتني است، علي تاجرنيا عضو جبهه مشاركت در ۲۹ خردادماه بازداشت و در ۱۶ آبان ماه با توديع وثيقه يك ميليارد ريالي از زندان آزاد شد. پیش از این سعید شریعتی به ۷ سال حبس تعزیری و محمدعلی ابطحی نیز به تحمل ۶ سال حبس تعزیری و احمد زیدآبادی به تحمل ۵ سال زندان در تبعید (گناباد) محکوم شده بودند.

حبس و شلاق برای دانشجویان دانشگاه مازندران

شعبه 101 دادگاه عمومی بابلسر هشت نفر از دانشجویان دانشگاه مازندران را به اتهام اخلال در نظم دانشگاه، در مجموع به 48 ماه حبس تعزیری و هر كدام از آنها را به 15 ضربه شلاق محكوم كرد.

اعتماد نوشت: میلاد حسینی كشتان، علی نظری، سیاوش صفوی، علی دنیاری، مازیار یزدانی نیا، شوانه مریخی، علی عباسی و رحمان یعقوبی دانشجویان دانشگاه مازندران كه به اتهام اخلال در نظم دانشگاه به وسیله تجمع در دانشگاه در تاریخ 26 خرداد، در خرداد و تیرماه گذشته در بازداشت بودند، هر كدام به شش ماه حبس تعزیری و 15 ضربه شلاق محكوم شدند.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator