۱۳۸۸/۰۹/۰۹

قالیباف: اجازه نمی‌دهم روزنامه‌های وابسته‌ام مانند کیهان عمل کنند

مصاحبه قالیباف شهردار تهران با ایلنا:
اجازه نمی‌دهم روزنامه‌های وابسته‌ام مانند کیهان عمل کنند


«ارس» به نقل از ایلنا: محمد باقر قالیباف شب گذشته در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین گفت:مهمترین چالشی که امروز وجود دارد این است که دشمنان ما درصدد هستند بتوانند به نسل جوان ما نشان دهند که انقلاب کارایی لازم برای اداره کشوررا ندارد. لذا باید طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب که دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نامیدند با حواشی سیاسی سپری نکنیم چرا که تنها دغدغه مردم این است که اقتصاد و چشم اندازها به کجا می رود و ما می‌ترسیم که این 10 سال را هم از دست بدهیم که این بزرگترین شکست برای ما می شود.

وی افزود: واقعا هر کس کشور را به سمت تنش ببرد خیانت می کند زیرا مردم از دعوا کردن متنفر هستند و کاری ندارند که چه کسی راست و چه کسی دروغ می گوید چراکه کارهای بسیاربر زمین مانده وجود دارد درحالیکه فرصت خیلی کمی در اختیار داریم. امروز کشور بدنبال احساسات بدون عقلانیت نمی تواند باشد و ما به عقلانیت و ارزشها نیازمندیم.

وی با اشاره به اینکه کارهای خوبی در شهرداری در زمینه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در حال انجام است، گفت: در مورد کندن مداوم آسفالت‌ها نیز تا زمانی که کارها را به صورت ملی و محلی تدوین نکنیم و امورات را به مردم واگذار نکنیم باز هم شاهد مشکل در این زمینه هستیم.

قالیباف در ادامه در مورد ضروریت وجود احزاب در کشور گفت: من مخالفتی با احزاب ندارم و احزاب می توانند بسیار به مشکلات کمک کنند اما حزب جاندارتاکنون نداشته‌ایم و حزب‌ها قبل از قدرت تشکیل می‌شوند و بعد از قدرت هم می‌روند اما قطعا احزاب می توانند به امور کشور کمک کنند اما سئوال این است که چگونه حزبی؟

برنامه‌ای را تحت عنوان پیشرفت و عدالت قبل از انصراف از کاندید شدن تنظیم کردم

قالیباف ادامه داد: بنده برنامه‌ای را تحت عنوان پیشرفت و عدالت قبل از انصراف از کاندید شدن در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم تنظیم کردم و به دوستان خود در مجلس فرستادم، این برنامه 82 جلد است و به اندازه برنامه پنجم از آن کار درآورده‌ام البته یک گروه 200 نفره در این خصوص کار کرده‌اند و بنده مدیریت کلان آن را برعهده داشتم و رئوس مطالب را برای احمدی‌نژاد، وزیران و نمایندگان مجلس فرستادم بنابراین اگر احزاب این گونه عمل کنند حتما به آنان نیاز است و بنده با حزبی که فقط برای بدست آوردن قدرت تشکیل می شود، حتما مخالفم.

به احمدی نژاد گفتم 50 درصد نامه‌ای که به خاتمی نوشته‌اید را می خواهم

شهردار تهران همچنین درمورد اختلاف شهرداری و دولت درباره مترو گفت: اجازه دهید در این زمینه سکوت کنم زیرا جز اینکه مردم را بیشتر ناراحت کنیم حاصلی بدست نمی آید.
وی تصریح كرد: مجلس، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات هریک به عنوان یک مرجع گزارشی را از عملکرد مترو درآورند و لذا حرف‌هایی که در مورد مترو تهران گفته شده به طور حتم مورد تایید من نیست و سعی ما این است که 217 کیلومتر مترو تهران را تا پایان برنامه پنجم برسانیم البته اگر پول باشد.

وی تصریح کرد: در تهران برای هر کیلومتر مترو با واگن ، حفاری و ایستگاه 40 میلیارد تومان هزینه شده است و بنده در جلسه‌ای به احمدی نژاد گفته‌ام که من هیچ توقعی ازشما ندارم و50 درصد همان نامه‌ای را که شما یک روز به خاتمی رییس جمهور وقت آن زمان نوشته‌اید را می خواهم و 50 درصد آن را می بخشم.
دولت برای مترو تهران هیچ وقت پولی را پیشنهاد نداده است

قالیباف با تاکید بر اینکه دولت برای مترو تهران تاکنون هیچ وقت پولی را از زمانی که من آمده‌ام پیشنهاد نداده افزود:یکبار برای کل ریلی کشور اعتباری داد که ببینید سهم مترو تهران چقدر بود!؟ که من به مجلس گفتم به داد تهران برسید و ردیف مترو تهران در متمم بودجه جدا شد و به تهران 290 هزار میلیارد رسید.

وی با بیان اینکه تبصره 13 یکی از بهترین لوایحی است که تاکنون دولت به مجلس ارائه داده، افزود: آن را می‌توان جزو کارشناسی‌ترین کارهای اصولگرایان برشمرد ولی باید دید که در اجرا چگونه عمل شده است.

قالیباف در ادامه گفت: برخی افراد می گفتند چون محسن هاشمی در مترو است چوب لای چرخ آن می گذارد که بنده در شورای عالی امنیت ملی گفتم که شرکت مترو دو بخش است و محسن هاشمی مدیر عامل مترو در حوزه ساخت است و بهره برداری مترو با آقای ربیعی است و محسن هاشمی در زمینه تاخیر مترو هیچگونه دخالتی ندارد، حرف غیر مسئولانه نزنید. مگر من مرده ام که شخصی بیاید و در کار مردم اختلال ایجاد کند؟ هر کس باشد قلمش را خرد می کنم فقط او را به من معرفی کنید ، مگر بی غیرت شده ایم.
شهردار تهران تاکید کرد: راه برون رفت از این بحرانها این است که هر زمان توانستیم در هر تصمیمی خودمان را نبینیم کارمان درست می شود وگرنه تبدیل به فتنه خواهد شد که این یکی از خصوصیت بسیجیان و رزمندگان بوده است.

قالیباف با بیان اینکه چالش کارآمدی و مدیریت امروز مهمترین چالش ما در کشور است تصریح کرد: ما در منابع انسانی و مالی در کشورمان جلوتر از سایر کشورهای منطقه هستیم ولی در مدیریت وضعمان بد است و زیاد فرقی نمی‌کند که این یا آن جناح مدیریت را در دست داشته باشد، اگر در اتاقمان باز بود و کسی مراجعه نکرد این به معنای قدرت است ولی اگر مردم را پشت در اتاقمان به صف کردیم این به معنای ذلت و بی عدالتی است.جایی که باید مدیریت کنیم، مدیر نیستیم و جایی که متولی نمی‌خواهد می‌مانیم و مدیریت می‌کنیم.

اجازه نمی‌دهم روزنامه‌های وابسته‌ام مانند کیهان عمل کنند

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سئوالی درمورد اینکه چرا برخی رسانه‌های وابسته به شما حتی یک خط هم پس از انتخابات شفاف سازی نکردند گفت: این موضوع که شاید هر روزنامه‌ای که وابسته به جایی است مشکلاتی داشته باشد، درست است ولی اینکه روزنامه‌های زیرمجموعه‌ام شفاف سازی نکرده‌اند و حتی آن طرفی هم عمل کرده‌اند این موضوع را قبول ندارم ولی اگر بخواهند مانند کیهان عمل کنند نه قبول دارم و نه اجازه می‌دهم زیرا گاهی اقدامات شما هزینه‌های زیادی را موجب می شود و این شجاعت نیست.
قالیباف تصریح کرد:به برخی کارهای اصولگرایان منتقد هستم، هر انسانی ممکن است اشتباه کند و ممکن است روش حمایت من از ولایت با شما و افراد دیگر یکی نباشد. لذا من می گویم دایره خودتان را تا این اندازه تنگ نگیرید.

وی افزود: چرا با سخنان رهبر معظم انقلاب گزینشی برخورد می کنید، ایشان گفته‌اند به آقای هاشمی رفسنجانی اهانت نشود، بنده در سالهای 71 و 72 جزو منتقدین جدی آقای هاشمی رفسنجانی بودم لذا بنا نیست حرفهایی را که می‌توانیم رودررو بزنیم آنها را بیان نکنیم.ولایتمداری آن است که باید جایی که نظر مقام رهبری با نظر ما صد درصد مخالف است تبعیت کنیم اما الان اگر خیلی متدین باشیم سکوت می‌کنیم، کجای این رفتار حزب اللهی است.اینکه بگوییم هرکس درگروه با ماست و هرکس خارج برما، اشتباه است.

وی تصریح کرد: من به رسانه های وابسته به شهرداری گفته‌ام در چالش کشیدن تا جایی پیش برویم که دشمنان انقلاب نتوانند حرف شما را سند کنند و توی سر انقلاب بزنند، باید این مرز را رعایت کنند. همچنین به آنان یادآور شده‌ام که کار خوب دولت را منعکس کنید و کار اشتباه را هم به چالش بکشید ولی مرز موجود را هم رعایت نمایید.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator