۱۳۸۸/۰۸/۲۴

آقای احمدی نژاد غم انگیز ترین لحظه زندگی شما چه زمانی بود ؟

آقای احمدی نژاد غم انگیز ترین لحظه زندگی شما چه زمانی بود؟

ادامه راه سبز«ارس»: عکس های منتشر شده توسط خبرگزاری مهر نشان می دهد، در هنگام ورود احمدی نژاد به فرودگاه، استقبال سردی از احمدی نژاد به عمل آمد . این تصاویر که توسط همه خبرگزاری های مطرح جهان به سرعت مخابره شد نشان داد غیر از یک مقام نظامی ترک از دیگر افرادی که به استقبال او رفتند برخی از ایرانی های مقیم ترکیه و کارکنان سفارت ایران در این کشور بودند.


اگر آنطوری که محمود احمدی نژاد پیش از این مدعی شده بود سخت ترین لحظه زندگیش توهین مقامات یک کشور خارجی در استقبال سرد از مسوولان جمهوری اسلامی ایران که نمایندگان ملت ایران هستند ، باشد باید گفت هفته گذشته محمود احمدی نژاد رییس دولت دهم روزگار سختی را گذراند.احمدی نژاد در حالی هفته گذشته برای حضور در اجلاس «کومسک»، مهمان کشور ترکیه بود که چه در زمان ورود به فرودگاه و چه در زمان دیدار با نخست وزیر این کشور با سردی میزبان روبرو شد .دیدار سردی که در عرف بین الملل از آن به عنوان توهین به مقام رسمی یک کشور یاد می شود.

به گزارش خبرنگار «کلمه»، عکس های منتشر شده توسط خبرگزاری مهر نشان می دهد، در هنگام ورود احمدی نژاد به فرودگاه، استقبال سردی از احمدی نژاد به عمل آمد . این تصاویر که توسط همه خبرگزاری های مطرح جهان به سرعت مخابره شد نشان داد غیر از یک مقام نظامی ترک از دیگر افرادی که به استقبال او رفتند برخی از ایرانی های مقیم ترکیه و کارکنان سفارت ایران در این کشور بودند.

همچنین این عکس ها نشان می دهد که رئیس دولت دهم برای دیدار با نخست وزیر ترکیه در محل تدارک دیده شده برای مدت زمان طولان معطل ماند.تصاویر نشان می دهد که احمدی نژاد بارها با نگاه کردن به ساعت ناراحتی خود را ابراز می کند. این تصاویر گویای استقبال سرد مقامات ترک از احمدی نژاد است.

پیش از این احمدی نژاد در رقابت های انتخاباتی برای جذب آرای مردم در ادعایی غیر واقع یکی از غم انگیزترین لحظات زندگی اش اینگونه توصیف کرده بود که : «روزی که رئیس‌جمهور سابق کشور با آن وضعیت به فرانسه رفت یکی از غم‌انگیزترین روزهای زندگی‌ام بود؛ چرا که شیراک بالای پله‌ها ایستاده بود و رئیس‌جمهور ایران پله‌های متعدد را پشت‌سر گذاشت تا به او برسد.»

ادعای احمدی نژاد البته به ساعت نرسید که سایت های خبری با انتشار تصاویر مربوط به آن زمان خلاف واقع گویی های رییس دولت را اثبات کردند.احمدی نژاد در زمان طرح چنین ادعایی فراموش کرده بود که تصاویر ثبت شده به راحتی می تواند کذب بودن ادعا های خلاف واقع او را افشا کند. به خصوص آنکه سفر خاتمی به فرانسه و استقبال با شکوه ژاک شیراک یکی از با شکوه ترین استقبال ها از مقامات بلند پایه ایران پس از پیروزی انقلاب بود.

به هر حال ادعای احمدی نژاد در حالی مطرح شد که اسناد و تصاویر موجود، بیانگر موضوع دیگری بود. بر اساس عکس‌های موجود از سفر سید محمدخاتمی به فرانسه، خاتمی بعد از ظهر روز سه‌شنبه، ۱۶ فروردین ماه سال ۸۴، برای دیدار با ژاک شیراک وارد کاخ الیزه شد و پس از ورود به این کاخ مورد استقبال رییس گارد و رییس تشریفات الیزه قرار گرفت و از گارد مستقر در آن سان دید. سپس شیراک که برای استقبال از خاتمی از پله‌های کاخ پایین آمده بود، به گرمی از خاتمی استقبال کرد.

در زمانی که این شایعات توسط احمدی نژاد به اوج خود رسید، صادق خرازی سفیر سابق ایران در فرانسه با بیان اینکه مسوولین فرانسوی در سفرهای آقای خاتمی به این کشور استقبال شایانی از رییس جمهور سابق کشورمان داشتند،گفت:« آقای خاتمی در سفرهایی که به کشور فرانسه داشت با استقبال شایان ذکر و به یادماندنی مقامات فرانسوی مواجه شد که در سیاست خارجی این کشور اروپایی غیر قابل مثال زدنی است.

وی با رد و نقد اظهارات آقای احمدی نژاد مبنی بر رفتار خارج از عرف و غیرمحترمانه مقامات فرانسوی در برخورد با رییس جمهور سابق کشورمان گفت:« آقای خاتمی در طول دوران ریاست جمهوری خود ۲مرتبه به کشور فرانسه سفر کرد؛ مرحله نخست در چهار ساله اول دوران ریاست جمهوری وی و مرحله بعد در پایان دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی بود.»

وی افزود:« در هر ۲مرتبه مقامات فرانسوی استقبال در خور توجهی از آقای خاتمی در مقام رییس جمهور ایران به عمل آوردند که در نوع خود بی نظیر بود.»

حال با انتشار تصاویر جدید سفر احمدی نژاد به ترکیه باید پرسید :آقای احمدی نژاد غم انگیز ترین لحظه زندگی شما چه زمانی بود ؟

2 نظرات:

ناشناس گفت...

اوباما بودجه ۵۵ میلیون دلاری پنتاگون برای جنگ نرم ( شرکت در تجمع غیر قانونی اخلال در نظم اقدام علیه امنیت نظام توهین به مسئولان ) علیه نظام مردمی جمهوری اسلامی ایران را امضا کرد * اجرت خیانت مزدوران چگونه پرداخت می شود دلار تومان ریال ساعتی روزانه هفته ای ماهیانه فصلی سالیانه این عضو هیات همراه رئیس جمهور در این سفر در پاسخ به این شبهه که چرا یک مقام نظامی از دکتر احمدی نژاد استقبال کرده نه مقامات ارشد ترک با بیان رسوم دیپلماتیک در سفرهای مقامات به کشورهای دیگر گفت: شرکت مقامات ایرانی در اجلاس «کومسک» در ترکیه سفر رسمی و دعوت به بازدید از این کشور نبود بلکه رئیس جمهوری اسلامی ایران به همراه بسیاری دیگر از سران کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی به ترکیه و برای شرکت در این اجلاس سفر کرده بودند و روال چگونگی استقبال از هیات های میهمان در چنین سفرهایی بدین صورت است که مقامات محلی به پیشواز آمده و این نوع استقبال به هیچ عنوان استقبال سرد به حساب نیامده و اهانت نیز محسوب نمی شود. همچنین، این منبع مطلع در توضیح عکسی که در آن رئیس جمهور به ساعت خود نگاه کرده و رسانه های منتشر کننده آن چنین استدلال کرده اند که نخست وزیر ترکیه رئیس جمهور ایران را در سالن ملاقات معطل کرده و عملا قصد تحقیر داشته گفت: برخلاف آنچه گفته شده که رئیس جمهور در محل تدارک دیده و به اصطلاح سالن ملاقات منتظر نخست وزیر ترکیه مانده است ، دیدار آقای احمدی نژاد و رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در محل اقامت رئیس جمهور ایران انجام گرفته و آقای اردوغان به آنجا آمده بودند. در نتیجه تاخیر و تعللی در زمان دیدار صورت نگرفته و همین آمدن مقام ترک به محل اقامت رئیس جمهور ایران برای دیدار و گفتگو خود نشان از اهمیت این ملاقات برای طرف های ترک دارد. این منبع نزدیک به رئیس جمهور افزود: آقای احمدی نژاد در طی این سفر با سران بسیاری از کشورهای مسلمان دیدار کردند که اغلب آنها نیز در محل اقامت رئیس جمهور ایران بود و ترتیب این ملاقات ها به این صورت بود که مقامات مذکور در سر ساعت معین در اتاق آقای احمدی نژاد حاضر شده و ملاقات انجام می شد و در هیچ یک از این دیدارها تاخیر و یا معطلی عمدی و یا حتی غیر عمدی از طرف روسای کشورهای اسلامی حاضر در اجلاس «کومسک» صورت نگرفت. گفتنی است که رسانه های منتشر کننده این خبر با استناد به چند عکس از سفر هیات ایرانی به ترکیه نوشته بودند: “عکس های منتشر شده توسط خبرگزاری ها نشان می دهد، در هنگام ورود احمدی نژاد به فرودگاه، استقبال سردی از احمدی نژاد به عمل آمد همچنین این عکس ها نشان می دهد که رئیس دولت دهم برای دیدار با نخست وزیر ترکیه در محل تدارک دیده شده برای مدت زمان طولان معطل ماند.تصاویر نشان می دهد که احمدی نژاد بارها با نگاه کردن به ساعت ناراحتی خود را ابراز می کند.”

زسول خبازی گفت...

(یک عضو هیئت همراه رییس جمهور)!

به روباهه میگن شاهدت کیه؟! میگه دمم!

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator