۱۳۸۸/۰۸/۲۲

اوباما تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد

تداوم استانداردهای دوگانه امریکا در قبال ملت ایران و ناکامی‌ کودتاگران:
اوباما تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری که پیش از این تلاش کرده بود چهره‌ای بشردوستانه و تحول‌خواه از کشور خود به جهانیان نشان دهد، ک بار دیگر تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را تمدید کرد و تصریح نمود روابط ما با ایران هنوز عادی نشده است.

چهره‌های حامی حقوق بشر از جمله شیرین عبادی پیش از این از امریکا و کشورهای اروپایی خواسته بودند به جای تحریم اقتصادی، تحریم سیاسی را علیه ایران اعمال کنند. اما امریکایی‌ها با تمدید تحریم‌‌های اقتصادی از یک سو و باز نمودن درهای کشورشان به روی رئیس خودخوانده و نامشروع دولت کودتا نشان دادند که دشواری‌ها و فشارهای ناشی از تحریم‌های اقتصادی بر زندگی مردم ایران برایشان ذره‌ای حائز اهمیت نیست، همانطور که کودتای احمدی‌نژاد علیه رای مردم برایشان اهمیتی نداشت!

به نظر می‌رسد این واکنشی باشد که آمریکا در مقابل مواضع افراطی رهبر ایران، سیدعلی خامنه‌ای از خود نشان داده است. گفتنی است رهبر ایران در آخرین سخنرانی خود در انتقاد از عملکرد و پیشنهادهای امریکا در مساله هسته‌ای «لبخند آمریکا» را «فریب‌آمیز» خوانده بود.

در این میان ناکامی دولت کودتا را نباید فراموش کرد. رئیس دولت نامشروع کودتا که پیش از این به انواع و انحاء گوناگون تلاش کرده بود سند برقراری رابطه با آمریکا را به نام خود بزند و از این راه مشروعیت بر باد رفته خود را تا حدودی بازگرداند. اما با تمدید این تحریم‌ها ظاهرا دچار مشکلی جدی در عادی سازی روابط ایران و امریکا خواهد شد.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator