۱۳۸۸/۰۸/۲۹

سبزهای سراسر ایران در انتظار حضور سبز رهبران جنبش‌اند

سبزهای سراسر ایران در انتظار حضور سبز رهبران جنبش‌اند:
طرح سفرهای سبز استانی برای رهبران جنبش


محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت نامشروع کودتا، دور جدید سفرهای استانی خود را با اما و اگرهای بسیار آغاز نمود.وی که در اولین سفر خود به مشهد با استقبال سرد شهروندان این شهر روبرو شده بود، در سفر به شهر تبریز هم با ورزشگاهی خالی از جمعیت روبرو گشت. در حالی که مسوول ستاد استقبال احمدی‌نژاد، از تدارک 100 هزار نفری برای این سفر خبر می‌داد، تصاویر منتشر شده از این سفر، از حضور 10 تا 15 هزار نفر در ورزشگاه شهر تبریز حکایت داشتند. در این شرایط از شهرهای مختلف خبر می‌رسد هواداران جنبش سبز اشتیاق و آمادگی خود را برای سفر رهبران این جنبش تا به حال به صورت‌های مختلف اعلام کرده‌اند. سفرهای سبز استانی رهبران جنبش می‌تواند پاسخی باشد به ریخت و پاش‌های حامیان دولت کودتایی احمدی‌نژاد که با پول و هزینه بیت المال و تعطیلی مدارس و ادارات دولتی برای استقبال از "رئیس جمهور منصوب" همچنان به تلاش بی‌حاصل خود ادامه می‌دهند. مروری بر آنچه در سفرهای استانی احمدی‌نژاد پیش از این گذشته است بی‌حاصل بودن این تلاش را به خوبی نشان می‌دهد.

احمدی نژاد در مشهد؛ استقبال سرد مردمی و بایکوت توسط آیت‌الله واعظ طبسی:

محمود احمدی‌نژاد که در اولین سفر استانی‌اش بعد از کودتای انتخاباتی ۲۲ خرداد، مشهد را برای برگرداندن مشروعیت از دست رفته‌اش انتخاب کرده بود، با بایکوت بی‌سابقه آیت‌الله واعظ طبسی در این شهر مواجه شد و در هدف خود ناکام ماند. همچنین در حالی که شاهدان عینی خبر از استقبال سرد از احمدی‌نژاد در مشهد می‌دادند، سایت‌های خبری اصولگرایی چون فارس و ایرنا، با انتشار عکس‌های قدیمی سفرهای استانی احمدی‌نژاد، سعی کردند این حقیقت را انکار و مخفی کنند.

گفتنی است که همزمان با سخنرانی محمود احمدی نژاد در مشهد ، صد ها تن از مردم مشهد به صورت خودجوش راهپیمایی کردند. این راهپمایی با سکوت همراه بود و معترضان با استفاده از دستبندها و پلاکاردهای سبز رنگ، تعلق خود به موج سبز مردم ایران را اعلام کردند. این راهپیمایی در نهایت با دخالت نیروهای انتظامی به طور محدودی به خشونت کشیده شد. همچنین در صحن رضوی حرم امام رضا محل سخنرانی احمدی نژاد، گارد ویژه ضدشورش، نیروهای امنیتی و انصار حزب‌الله مشهد حضور گسترده‌ای داشتند. علی‌رغم تلاش‌های گسترده کودتاگران برای سرکوب سبزهای مشهدی، این راهپیمایی صلح‌آمیز و گسترده برگزار شد و مشروعیت از دست رفته احمدی‌نژاد با تمسک به مقدسات هم باز نگشت!

تبریز؛ روایت تنهایی یک کودتاگر:

از بامداد پنجشنبه و در آستانه سفر رئیس دولت کودتا به شهر تبریز، اینترنت در اکثر نقاط این شهر مختل و قطع شد. همچنین به گزارش سایت اخبار روز، در پی شهادت دکتر پوراندرجانی، پزشک‌وظیفه مقتول کهریزک، که از دانشجویان و اهالی تبریز بود فضای عمومی شهر تبریز به شدت متاثر بود و کودتاچیان از ترس اعتراض مردمی مردم دست به امنیتی کردن فضای شهر و قطع اینترنت زدند.

در حالی که حامیان دولت کودتا از سازمان ‌دهی صد هزار نفر برای مراسم استقبال از احمدی‌نژاد خبر داده بودند، رئیس دولت کودتا پس از ورود به تبریز با استقبال سرد مردم روبرو شد. محمود احمدی‌نژاد در شرایطی در ورزشگاه جهان پهلوان تختی (باغ‌شمال) این شهر سخنرانی کرد که روز قبل رئیس ستاد مردمی(!) استقبال از احمدی‌نژاد در آذربایجان شرقی‌، غلامرضا آفریده‌، خبر از سازماندهی یک‌صد هزار نفر از مردم استان برای استقبال از رئیس دولت کودتا را داده بود‌، اما حداکثر 10-15 هزار نفر در سخنرانی وی در ورزشگاه باغ‌شمال حضور یافتند.

براساس تصاویری که شبکه‌ی استانی آذربایجان شرقی از سخنرانی احمدی‌نژاد بر روی آنتن فرستاد‌، سکوهای ورزشگاه تماما خالی بود و حضار در محوطه‌ی چمن روبروی جایگاه متمرکز شده بودند‌، به نحوی که جمعیت مذکور حتی نصف محوطه‌ی چمن را نیز پوشش نمی‌دادند. دوربین‌های صدا و سیما نیز اغلب به نمایش نماهای بسته پرداخته و با پخش تصاویری آرشیوی از سفرهای قبلی احمدی‌نژاد به تبریز سعی در ارائه‌ی تصویری غیرواقعی از حضور کمرنگ مردم داشت.

لزوم آغاز سفرهای سبز استانی رهبران جنبش سبز:

با توجه به تجربه ناکام آقای "رئیس جمهور" در سفرهای اخیر و استقبال سرد مردم از وی، به نظر می‌رسد طرح سفرهای سبز میرحسین موسوی و مهدی کروبی و سید محمد خاتمی به استان‌های مختلف می‌تواند زمینه ساز شور و شوق مردم و ایجاد امیدی مضاعف در میان مردم گردد. در حالی که جنبش سبز ایران از رسانه‌ای فراگیر محروم است و رسانه ضد ملی در انحصار حامیان کودتا قرار دارد حضور رهبران جنبش در میان مردم می‌تواند صدای انها را به دورترین نقاط کشور برساند و بیش از پیش دروغ 63 درصدی دولت کودتایی احمدی نژاد را بر ملا کند. با توجه به ریخت‌و پاش‌های کودتاچیان در سفرهای استانی، رهبران جنبش سبز با سازماندهی سفرهای کم‌هزینه و بدون ریخت‌و پاش می‌توانند به مردم سراسر ایران نشان دهند که ساده زیست واقعی چه کسیست و فرق سفر آنان با کسانی که سال‌هاست شعار ساده زیستی آنها گوش فلک را کر کرده است و از پول بیت‌المال شام‌های آنچنانی تدارک می‌بینند و بعد از انتشار خبرش به توبیخ رسانه‌ها و خبرنگاران می‌پردازند در چیست.

با توجه به اخبار دریافتی از خبرنگاران موج سبز آزادی در گوشه و کنار کشور، توده مردم علاقه فراوانی به سخن گفتن رو در رو با رهبران جنبش سبز پس از سرکوب‌های صورت گرفته دارند. از هم اکنون خبر می رسد بسیاری از استانها و شبکه‌های سبز فعال در آنها برای میزبانی رهبران جنبش لحظه‌شماری می‌کنند. قطعا کودتاگران برای اخلال در ایجاد این سفرها همچنان که در سفرهای انتخاباتی رهبران جنبش شاهد آن بودیم از هیچ مانع‌تراشی و سنگ‌اندازی دریغ نخواهند کرد، اما آنچه در این مرحله از حیات جنبش سبز ضروریست، برقراری ارتباط رودررو با مردم و سخن گفتن با آنان است. در شرایطی که سانسور و توقیف روزنامه‌ها، فیلترینگ سایت‌ها و دستگیری و محکوم ساختن فعالان سیاسی منجر به ایجاد رعب و وحشت گسترده در میان مردم شده است و نیز با تکیه بر شعار سبز، هر شهروند یک رسانه، به نظر می‌رسد اکنون که شهروندان با تاسی به سخنان رهبران خود راه سبز امید را زندگی می‌کنند و مقاومت را به جزئی از زندگی روزمره خود تبدیل کرده‌اند، رهبران جنبش نیز باید به با تاسی به همین رویه و آغاز سفر به مناطق مختلف کشور، نقش آگاه‌رسان خود را ایفا نمایند تا از این طریق حقایقی که مردم از دانستن ان منع شد‌ه‌اند، از زبان رهبران جنبش به گوش آنان برسد.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator