۱۳۸۸/۰۹/۰۴

تابش: احكام صادره برای متهمان حوادث پس از انتخابات با جرم‌های اعلام شده تناسبی ندارد

محمدرضا تابش دبیر کل فراکسیون خط امام مجلس شورای اسلامی:
احكام صادره برای متهمان حوادث پس از انتخابات با جرم‌های اعلام شده تناسبی ندارد



. ادامه راه سبز«ارس»: دبیر کل فراکسیون خط امام، آزادی اخیر برخی چهره‌های اصلاح طلب بازداشت شده در حوادث پس از ا نتخابات را به دلیل وثیقه‌ها و احكام سنگین در نظر گرفته شده برای آنها، نوعی سناریوی از قبل طراحی شده دانست که مرحله به مرحله اجرایی شده است.

محمدرضا تابش در گفتگو با «پارلمان‌نیوز»، با بیان اینکه سکانس آخر این سناریوی را می‌داند، از بیان آن خودداری کرد و گفت:«اطلاعاتی از روند تشکیل پرونده‌ها و بررسی اتهامات این افراد دارم که انتشار آن هم برای رسانه‌ها مشکل‌ساز خواهد شد و هم دستگاه‌های با ربط و بی‌ربط مانع از انتشار آن می‌شوند. به همین دلیل است که گاهی همین مطالب کوتاه را که مطرح می‌کنم سانسور می‌شود.»

وی با تاکید بر اینکه روند بررسی پرونده‌های متهمان پس از حوادث انتخابات مغایرت‌های صریحی با قانون دارد‏، به طرح چند سئوال پرداخت و گفت:«اگر می‌شد چنین متهمانی را آزاد کرد، چرا اینقدر برای آزادی آنها تعلل کردند؟ صدور چنین احکام سنگینی برای آنها چه معنای دارد؟ آیا پشیمان کردن افراد اینقدر می‌ارزید.»

نماینده اصلاح‌طلب اردکان با اشاره به اینکه اتهام اغلب بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات، تشویق مردم به ایجاد اغتشاش و حضور در راهپیمایی بوده است، یادآور شد:«اغلب آنها در ساعات ابتدایی پس از انتخابات دستگیر شده‌اند و اصلا فرصت نداشتند تا چنین اقداماتی انجام بدهند.»

وی با تاکید بر این که احکام سنگین صارده شده هیچ نسبتی با اتهامات این افراد ندارد، خاطرنشان کرد:«بنده قصد دخالت در امر قضا را ندارم اما چرا قضات خاصی برای بررسی این پرونده‌ها انتخاب شده‌اند؟ آیا می‌توان باور کرد که این قضات مبسوط الید بوده‌اند؟ چرا از میان قضات برجسته و مقبولی که هیچ موضع گیری سیاسی نداشتند، کسی را برای بررسی این پرونده برنگزیده‌اند. »

تابش از اطلاعات بسیار ناگواری که از فرآیند تکمیل پرونده‌های این افراد به دست رسیده است خبر داد و افزود:«امیدوارم آیت‌الله لاریجانی به دلیل اشراف بیشتری كه به این مساله دارند از زوایای مختلف این قضیه را بررسی کنند.»

دبیر کل فراکسیون خط امام (ره) با اشاره به اینکه آیت‌الله شاهرودی 10 سال پیش زمانی که ریاست قوه قضاییه را برعهده گرفته بود، اعلام کرد که ویرانه‌ای را تحویل گرفته است، خطاب به آیت‌الله لاریجانی، گفت:«امیدوارم سیستمی را که مانع از سامان‌دادن این خرابه در دوران ریاست آیت الله شاهرودی شد را شناسایی کرده و آن را اصلاح کنید تا در این وادی گرفتار نشوید.»

به گفته وی تنها در این صورت است که می‌توان امیدی به اصلاح سیستم قضایی داشت، در غیر این صورت بعید نیست که دستگاه قضایی در خارج از این دستگاه گرفته شود.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator