۱۳۸۸/۰۹/۰۹

پاسخ کروبی به کیهان: برخی خود را نماینده خدا روی زمین می دانند

پاسخ کروبی به کیهان:
برخی خود را نماینده خدا روی زمین می دانند

. ادامه راه سبز«ارس»: مهدی کروبی در گفت و گویی که با سایت تغییر داشت به برخی مطالب اخیر روزنامه کیهان پاسخ داد. مهدی کروبی گفت : مدتی پیش شخصی که خود را نظریه پرداز اصولگرایان می داند، در دیداری که با آقای احمدی نژاد داشته می گوید: ” حفظ دولت نهم مهمترین وظیفه علاقمندان انقلاب است. وقتی رضایت خدا در میان باشد ، هیچ چیز دیگری مهم نیست. باید به شکلی عمل کنیم تا رضایت خدا تامین گردد، حتی اگر اکثریت مردم گمراه باشند و صلاحیت خود را تشخیص ندهند”. دبیرکل حزب اعتماد ملی افزود: آیا مسوولین امر نباید از امثال این مدعیان نظریه بخواهند که چرا به این سادگی به میراث امام مظلوم که می فرمود “میزان رای ملت است ” و مردم ولی نعمت هستند و تصمیم نهایی با آنهاست، چوب حراج می زنند و وکیل خدا بر روی زمین شده اند؟

مهدی کروبی در ادامه اظهار داشت: من وقتی این نوع اظهارات را خواندم بسیار متاسف شدم و به خدا پناه بردم از این که برخی چنان به خود می نگرند که گویی نماینده خدا بر روی زمین شده اند. برای خود چنین امتیازی فرض می کنند و سپس بنام رضایت خدا، دست به هرکاری می زنند و هر گونه که خواستند عمل می کنند. آقایان به این پرسش پاسخ ندادند که چگونه به این درجه رسیدند و چگونه به آنها الهام شده است که مخالفت با دولت احمدی نژاد مخالفت با خداست؟

نامزد انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری ادامه داد: من واقعا نمی خواستم به خودبزرگ بینی این آقایان اشارتی داشته باشم اما وقتی دیدم مکرر می آیند و از ” فتنه ” حرف می زنند و نقش های خودشان را در بوجود آمدن حوادث پس از انتخابات انکار می کنند و برای قوه قضاییه خط و نشان می کشند ،در مقام پاسخگویی برآمدم .

وی در ادامه به مطالب روزنامه کیهان و انتشار اخبار جعلی و سیل تهمت ها اشاره کرد و اظهار داشت:« پس از روزهای قدس و ۱۳ آبان و همچنین حضور من در نمایشگاه مطبوعات، آنها که از حضور مردم نگران و آشفته شده بودند، هجمه ها و تهمت هایی را علیه من آغاز کردند. درحالی که دلیل این هجمه، حضور مردم بود. تریبون های نمازجمعه آغشته به تهمت، افترا، دروغ و ناسزاگویی شد. دراین میان طبیعی بود که عده ای از بزرگان به روش های مختلف از ما دلجویی کنند. از جمله برخی مراجع عظام، کتبی و شفاهی و یا بیوت مکرم آنان، برخی علما، فضلا، دانشگاهیان، دانشجویان، روزنامه نگاران، برخی از نمایندگان مجلس و گروه های سیاسی در تماس های مختلف ضمن ابراز انزجار از اتهامات و افتراها و نیز وقایع رخ داده پس از انتخابات، نسبت به اینجانب ابراز لطف و محبت کردند.»

کروبی ادامه داد:« دراین میان جناب آقای احمدصدر حاج سیدجوادی که بیش از ۹۰ سال سن دارد و یک چهره حقوقدان و دانشگاهی است و نیز از همکارانمان در مجلس اول بود و در مبارزات ملت ایران حضور طولانی داشته، پیغام داد که می خواهد در این رابطه از من به صورت تلفنی دلجویی کند. ناگهان چند روز بعد روزنامه کیهان در خبری ویژه آورد:« احمد صدرحاج سیدجوادی از او (کروبی) خواست جبهه مدافعان ملی، بخوانید جبهه ملی کذایی تشکیل دهد» و سپس درباره من نوشت:« شتاب بدون ترمز آقای کروبی به سوی گروهک های معارض با خط امام و جمهوری اسلامی جالب توجه است، درحالیکه به گزارش ایلنا اعضای فراکسیون خط امام مجلس در دیدار اخیر خود با کروبی بر لزوم مرزبندی با افراد و گروه هایی که با اصل نظام و خط امام مخالفند تاکید کرده بودند تا همسویی با این تشکل ها احساس نشود.»

دبیرکل اعتمادملی بعد از ذکر مطالب منتشر شده در روزنامه کیهان تصریح کرد:« آقای صدرحاج سیدجوادی در تماس تلفنی خود از اتفاقات روی داده ابراز انزجار کرد و سپس به بیان نقطه نظراتی پرداخت و نیز به موضوع خروج ارز و طلا از کشور و ورود آنها به ترکیه که منجر به نوشتن نامه ای از سوی ایشان به نخست وزیر ترکیه شده بود، اظهار نظر کردند. ولی بنده چون اطلاعی دراین خصوص نداشتم دراین باره سخنی نگفتم و نهایتا هم از ایشان تشکر و تاکید کردم که این خشونت ها و تهمت ها طبیعی است و با این اتفاقات از میدان به در نمی روم.»

صاحب امتیاز روزنامه توقیف شده اعتمادملی در ادامه نیز به مطالب منتشره در روزنامه کیهان اشاره کرد و افزود:« مدتی است که اینها اتهاماتی همچون همراهی با مارکسیست ها، سلطنت طلبان، صهیونیست ها و منافقین جنایتکار را مطرح می کنند ولی واقعا برای من جای سئوال است که آیا اینها نمی دانند و فکر نمی کنند که این نوع سخنان نتیجه عکس خواهد داشت؟»

مهدی کروبی سپس اظهار داشت:« آقایان بدانند که من به خط امام اعتقاد کامل دارم و معتقدم برخی درصدد هستند راه و خط امام را پاک و از بین ببرند و منویات خودشان را به جای خط امام به مردم غالب کنند. اما بدانید که من پای آرمان های امام و منافع ملی ایستاده ام و تلاش می کنم انحرافات را یک به یک برای مردم بیان کنم تا راه از بیراه مشخص شود.»

کروبی در ادامه میان دوستی با افراد و همکاری سیاسی با آنها تفکیک قایل شد و با اشاره به دایره وسیع دوستان خود، به ذکر خاطراتی از روزهای ابتدای انقلاب اسلامی پرداخت و گفت:« اواخر مجلس اول مرحوم آقای مهندس بازرگان به سراغ من آمدند و چون می دانستند که ما با امام دیدار هفتگی داریم از من پرسیدند که نامه ای برای امام دارند و آیا من این نامه را به ایشان می رسانم؟ بنده در آن زمان دیدگاه سیاسی مشترکی با مهندس بازرگان نداشتم اما رفاقت داشتیم. طبعا روحیات مهندس بازرگان و دیدگاه های ایشان را می شناختم و می دانستم که مهندس بازرگان نامه فدایت شوم برای امام ننوشته و این نامه حتما حاوی نقطه نظرات و نقدهای او به برخی مسائل جاری کشور است. با این همه بدون آنکه از مرحوم بازرگان بپرسم که نامه درباره چیست جواب مثبت دادم. ایشان هم نامه قطوری به من دادند تا به امام برسانم. در آن سال ها ما به صورت هفتگی همراه با خانواده شهدا با امام دیدار داشتیم و من در حضور حضرت امام سخنرانی می کردم. اگرچه مدیران صدا وسیما حتی یک بار هم این دیدارها را پس از ارتحال امام پخش نکردند اما دیدار ما با امام هر هفته برگزار می شد. در یکی از این دیدارها نامه مهندس بازرگان را به امام دادم و به سید احمدآقا نیز گفتم که نامه مربوط به مهندس بازرگان است. بعد از گذشت چند روز مهندس بازرگان مجدد نزد من آمدند و از من تشکر کردند و طوری سخن گفتند که معلوم بود از حضرت امام درباره آن نامه جواب گرفته است.»

دبیرکل حزب اعتماد ملی سپس به ذکر خاطره دیگری پرداخت و ادامه داد:« در سال ۶۰ ترورها و انفجارهای زیادی علیه مسئولین نظام صورت می گرفت و بسیاری از چهره های خدوم کشور مانند شهید بهشتی و محمد منتظری، رجایی و باهنر و قدوسی و عزیزان دیگر در انفجارهای متعدد به شهادت رسیدند. در همان زمان مرحوم لاجوردی مسئولیتی داشتند و بازداشت هایی در این ایام صورت می گرفت که از جمله می توان به بازداشت مهندس لطف الله میثمی که از مبارزان قبل از انقلاب بود اشاره کرد. ایشان در مبارزات قبل از انقلاب در اثر یک انفجار دچار نابینایی و نقص عضو هم شده بود. چند روز بعد از بازداشت مهندس میثمی، همسرشان نزد من آمد و باتوجه به دیدار لطف الله میثمی در زندان به من گفت که او وضع جسمی مناسبی ندارد و نیاز به مراقبت دارد و زندان مکان مناسبی برای او نیست. بنده نیز پس از مشاهده وضعیت جسمی ایشان موضوع را مستقیما به امام منتقل کردم و کمتر از ۴۸ ساعت لطف الله میثمی آزاد شد.»

شیخ اصلاحات در پایان این گفتگو با اشاره به آراء و اندیشه های حضرت امام تصریح کرد:« به مسئولین روزنامه کیهان می گویم که برداشت ما از اسلام با برداشت شما از اسلام متفاوت است و به همین علت آن خمینی ای که ما می شناسیم با خمینی ای که شما می شناسید فرق دارد. خمینی ما ، امامی است که وقتی خبر می رسید عده ای از روی تعصب نسبت به بروز منکرات در شهر با مردم برخورد می کنند، ناراحت می شد و فورا دستور می داد با آنها برخورد شود و عوامل آن بازداشت شوند. خمینی ما با خمینی شما یکی نیست. خمینی ما آن کسی است که وقتی در بولتن محرمانه وزارت اطلاعات خواند که در فلان روستا و فلان شهر عده ای مدرسه ای را که متعلق به زرتشتی ها بود تصرف کرده اند،ناراحت شد و خود دستور بازگرداندن مدرسه به صاحبانش را صادر کرد.

من نمی گویم شما حق ندارید برداشت خود را از اسلام و امام مطرح کنید، حداکثر می گویم که شما کج فهم هستید و امام را نشناختید. اما بدانید اجازه ندارید هرکسی که نظرات شما را قبول ندارد، او را صهیونیست و منافق بنامید. باید بدانید که در محکمه الهی نه شنودی هست و نه بازجویی. نه مدیریتی است و نه قدرتی. آنجا سید و غیر سید، روحانی و غیر روحانی همه در برابر عدل الهی باید پاسخ گوی عملکرد گذشته خود باشند

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator