۱۳۸۸/۰۸/۲۹

مهدی کروبی به دیدن هادی حیدری رفت + تصویر

مهدی کروبی به دیدن هادی حیدری رفت

ادامه راه سبز«ارس» به نقل از پرشین کارتون: حجت الاسلام مهدی کروبی در ملاقاتی حضوری، از هادی حیدری (کارتونیست آزاد شده از زندان اوین) دلجویی کرد.

رییس سابق مجلس شورای اسلامی با حضور در منزل حیدری، با وی و خانواده اش دیدار کرده و از نزدیک به گفتگویی صمیمانه با آنان پرداخت.

در ابتدای این دیدار، هادی حیدری از جریان دستگیری و نحوه بازجویی اش در زندان اوین، گزلرشی کوتاه ارائه کرد. وی از نگهداریش در بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ اوین سخن گفت و به شرایط موجود در آن جا اشاره کرد.

حیدری، برخورد بازجو با خود را محترمانه و انسانی توصیف کرد و از نحوه رفتار وی به نیکی یاد کرد.

در ادامه، حجت الاسلام کروبی طی سخنانی گفت:« اصل چنین دستگیری ها و بازداشت هایی اساسا اشتباه است و هزینه های فراوانی را بر نظامی که همگی به آن دلبستگی و علاقه داریم تحمیل می کند.»

کروبی اظهار امیدواری کرد کسانی که این اشتباهات را مرتکب شده اند، متنبه بشوند و توجه کنند تا خسارت های سنگین و وحشتناک بر کشور تحمیل نشود.

وی با ابراز نگرانی از شرایط موجود کشور خطاب به مسوولان اجرایی گفت: « آنان باید در اندیشه خود تجدید نظر کنند.»

رییس دوره های سوم و ششم مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت های خود خاطر نشان کرد:« اگرمسوولان بخواهند در مواجهه با مردم، چنین سرسختی هایی کنند، شرایط برای مردم، بسیار سنگین خواهد بود. مردمی که به ما اعتماد کردند و ما را به قدرت رساندند لایق چنین برخوردهایی نیستند.»

دبیر کل حزب اعتماد ملی با مرور برخی وقایع تاریخ معاصر ایران اضافه کرد: « می دانم که دوران سختی بر ملت ما و بر همه ما می گذرد و نمی توان با این شیوه ها به اداره جامعه ادامه داد.امیدوارم دست اندرکاران نظام، توجه بیشتری در رعایت حقوق مردم نموده آن طور که خدا فرموده و بر اساس قانون اساسی و قانون الهی، شرایط را اصلاح کنند.»

کروبی خاطر نشان کرد باید بر اساس واقعیت ها، تصمیم گیری شود و حاکمیت بر اساس واقعیت ها و خواسته های موجود در جامعه به اداره مملکت بپردازد.

حجت الاسلام مهدی کروبی ابراز امیدواری کرد علیرغم تمامی سختی ها و مشکلات به زودی شرایط بهتری بر ایران حاکم شود و مردم به خواسته هایشان برسند؛ اوضاع به شرایط عادی بازگردد؛ روزنامه ها آزادانه منتشر شوند و رابطه ایران با دنیا بهبود یابد.»

وی راه رسیدن به شرایط مطلوب را حاکمیت عقل بر تصمیم گیری ها دانست.

صاحب امتیاز روزنامه توقیف شده اعتماد ملی در پایان این دیدار خطاب به هادی حیدری گفت: «امیدوارم شما را دیگر در زندان نبینم و شما بتوانید با قلم و هنر خود به کشور و به مردم خدمت کنید و در کنار خانواده، زندگی آرامی را پیش رو داشته باشید.»

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator