۱۳۸۸/۰۹/۰۳

محمد عطریانفر و مجید زمانی از زندان آزاد شدند

محمد عطریانفر از زندان آزاد شد.

این فعال سیاسی و عضو ستاد میرحسین موسوی که در حوادث پس از کودتای ۲۲ خرداد بازداشت شده بود، بعد از تحمل بیش از ۱۵۰ روز زندان و اجبار به اعتراف به باورهای نداشته از بند کودتاگران رست.

طباطبایی وکیل عطریانفر در مصاحبه با ایلنا گفت: پس از صدور قرار وثیقه از سوی قاضی رسیده كننده به پرونده قرار وثیقه‌ ۵ میلیارد ریالی پرداخت و نامه آزادی موكلم صادر شد.

لازم بذكر است كه محمد عطریانفر از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی مجموعا به شش سال حبس تعزیری محكوم شده كه این حكم غیرقطعی و قابل تجدید نظرخواهی است. عطریانفر از فعالان سیاسی اصلاح طلب است كه در زمان تصدی مرتضی الویری در شهرداری تهران وی مدیر مسئول روزنامه همشهری بود.

مجید زمانی آزاد شد

مجید زمانی از اعضای ستاد قیطریه مهندس میرحسین موسوی که در روزهای ابتدایی تیرماه بازداشت و به بند 209 زندان اوین انتقال یافته بود، بعد از تحمل بیش از ۵ ماه زندان که بخشی از آن در سلول انفرادی گذشت از زندان آزاد شد. گفتنی است مجید زمانی در طول دوران بازداشتش برای اعترافات تلویزیونی به شدت تحت فشار بود.

مجید زمانی دانش آموخته مهندسی برق و کامپیوتر در دانشکده فنی دانشگاه تهران، کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) از دانشگاه ایلینویز شیکاگو، و کارشناس ارشد مدیریت دولتی (MPA) از دانشگاه کلمبیا نیویورک یکی از معتبرترین دانشگاههای دنیا است. او قبل از سفر به خارج از کشور به منظور ادامه تحصیل، سابقه مدیریت بخش ریاضی مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات و همچنین همکاری با مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارد.

پس از فراغت از تحصیل در آمریکا، او به عنوان کارشناس ارشد اقتصادی خاورمیانه در بانک جهانی مشغول به کار شده بود.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator