۱۳۸۸/۰۸/۲۴

از صدور قرار التزام رادان در پرونده کهریزک! تا برخورد قانونی پلیس در ۱۳ آبان!

از صدور قرار التزام رادان در پرونده کهریزک! تا برخورد قانونی پلیس در ۱۳ آبان!

پس از این تحقیق که کاملاً به صورت محترمانه انجام شده است، ‌قاضی پرونده قرار قضایی را که التزام اخلاقی به همکاری در ادامه روند تحقیق است، برای سردار رادان صادر کرده است.در قرارهای صادره قضایی، ‌قرار التزام، قرار کفالت، قرار وثیقه و بازداشت موقت به ترتیب شدت قرار دارند

صدور قرار التزام برای سردار رادان!

ادامه راه سبز«ارس» : قاضی ویژه پرونده جنایات بازداشتگاه کهریزک پس از جلسه تحقیق از سردار احمدرضا رادان، برای قائم‌مقام نیروی انتظامی قرار التزام صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار «آینده»، با پیشرفت پرونده رسیدگی به جنایات بازداشتگاه کهریزک، از سردار رادان – قائم مقام نیروی انتظامی – تحقیق صورت گرفته است.

پس از این تحقیق که کاملاً به صورت محترمانه انجام شده است، ‌قاضی پرونده قرار قضایی را که التزام اخلاقی به همکاری در ادامه روند تحقیق است، برای سردار رادان صادر کرده است.

در قرارهای صادره قضایی، ‌قرار التزام، قرار کفالت، قرار وثیقه و بازداشت موقت به ترتیب شدت قرار دارند.

رسیدگی جدی به پرونده جنایات بازداشتگاه کهریزک پس از آن صورت می‌گیرد که رهبر انقلاب بر رسیدگی به تخلفات خاطیان پرونده کهریزک تأکید کرده بودند.

گفتنی است اخیرا هفته نامه پنجره با اشاره به این پرسش که متهمان کهریزک در روزهای حادثه‎انگیز تیر ماه یعنی در فاصله روزهای نوزده تا بیست و یکم تیر کجا بودند، با کنایه نوشته بود: پاسخ‌هایی که برخی افراد مرتبط با موضوع کهریزک به آن داده‌اند، قابل توجه است:

دادستان تهران در جوابیه‌ای که انتشار داد، اعلام کرد: «در روز‎های شنبه و یکشنبه، بیستم و بیست و یکم تیر ماه برای دفاع از رساله دکترا در مرخصی به سر می‌بردم.»گفته می‌شود که یک مقام انتظامی ارشد مرتبط با پرونده نیز در نوزدهم تیر ماه، یعنی روز بعد در سفری در شمال کشور بوده و ریاست بازداشتگاه کهریزک نیز در آن زمان در قم بوده است!

رییس پلیس امنیت: در کهریزک يك تخلف انفرادي صورت گرفته!

رئيس پليس امنيت تهران بزرگ با بيان اينكه برخوردهاي نيروي انتظامي در روز ۱۳ آبان كاملا قانوني بوده است، گفت: پليس يك واحد انتظامي است و وظيفه‌اش تامين امنيت جامعه است.

سردار عليرضا عليپور در نشستي خبري به سئوالي در رابطه با بازداشتگاه كهريزك پاسخ داد و گفت: درباره كهريزك اين را بگويم كه نگاه فرماندهان و مسئولان ناجا كه رسما اعلام شده اين است كه يك تخلف انفرادي صورت گرفته و تخلف سازماني نيست و افرادي كه مرتكب تخلف شده‌اند بايد مطابق قانون پاسخگو باشند.

او در اين رابطه كه نيروي انتظامي سازماني نظامي است كه فرماندهان ناجا بايد درباره اقدامات ماموران پاسخگو باشند گفت: اتفاقي كه در كهريزك افتاد پليس مدعي برخورد با آن است و نبايد به تمام مجموعه پليس تامين داد و پليس خدمتگذار مردم است و نگاه فرماندهان هم برخورد با متخلفان بوده است. به طوري كه هر كسي تخلفي كرده بايد پاسخگوي تخلف خودش باشد و اولين كسي كه خواستار برخورد با متخلفان شد هم فرمانده ناجا بود.

رئيس پليس امنيت پايتخت تصريح كرد: بيشتر اين موضوع شانتاژ و فضاسازي است و اين سئوال مطرح است كه آيا اين اتفاق تدبير فرمانده بوده كه بايد پاسخگو باشد؟ كدام يك از دستگير شده‌ها مدعي‌اند كه فرماندهان به آنها گفته‌اند اين اقدامات را انجام دهند.

عليپور ادامه داد:‌همانطور كه در سطح شهر حقوق شهروندي را رعايت مي‌كنيم انتظار داريم حقوق پليس هم رعايت شود و نبايد از نجابت پليس سوء استفاده شود.

برخوردهاي صورت‌گرفته در ۱۳ آبان مطابق قانون بود

وي در پاسخ به سئوالي درباره برخوردهاي صورت گرفته در روز 13 آبان و موضوع حقوق شهروندي گفت: پليس نبايد به سمت و سوي برود كه نيرويش براي پاسخ دادن به برخي سوءنظرها تحليل رود و هيچ شرايطي نمي‌تواند بر ما تاثيرگذاري منفي داشته باشد.

عليپور در پاسخ به سئوال خبرنگار ايلنا مبني بر برخوردهاي صورت گرفته در روز 13 آبان و اظهارات رئيس مجلس در اين باره كه برخوردهاي نيروي انتظامي را در شان حكومت اسلامي ندانسته، گفت: گزارشي از تخلف پليس در 13 آبان نداشته‌ايم.

وي ادامه داد: پليس يك واحد انتظامي است كه وظيفه تامين امنيت جامعه را بر عهده دارد و به صورت مستقل ماموريت‌هاي ذاتي خودش را انجام مي‌دهد. پليس وابسته به اين جناح و آن جناح نيست و برخوردهاي صورت گرفته در روز 13 آبان هم كاملا قانوني بوده است.

او در پاسخ به سئوال خبرنگاري درباره تصاوير پخش شده از روز 13 آبان و اقدامات تند پليس در اين تصاوير گفت: مطمئن نباشيد كه اين تصاوير مربوط به 13 آبان باشد.

عليپور درباره بازداشتگاه خورين و شايعه انتقال بازداشت‌شدگان 13 آبان در تهران به اين بازداشتگاه گفت: اين موضوع كذب محض است و انتقال بازداشت‌شدگان به خورين، راهنمايي اقدامات پليس است كه با هدف صورت مي‌گيرد.

وي افزود: مگر ما در تهران كم امكانات داريم و چه ضرورتي دارد كه اگر كسي تخلفي كرده از تهران به خورين ورامين ببريم؟ ورامين درحوزه بوستان تهران است ودر پليس تهران هيچ نيازي نبوده كه كسي را به خارج از تهران منتقل كنيم.

مرتضوی و رادان در روزهای حادثه انگیز کهریزک کجا بودند؟


شاید طرح این پرسش كه متهمان كهریزك در روزهای حادثه‎انگیز تیر ماه یعنی در فاصله روزهای نوزده تا بیست و یكم تیر در كجا هستند، پرسش مهمی از نظر عموم مردم نباشد، اما پاسخ‌هایی كه برخی افراد مرتبط با موضوع كهریزك به آن داده‌اند، قابل توجه است.

سعید مرتضوی، دادستان معزول تهران که از متهمان اصلی پرونده کهریزک است، در پاسخ به این سئوال اعلام كرده که: در روز‎های بیستم و بیست و یكم تیرماه برای دفاع از رساله دكترا در مرخصی به سر می‌بردم.

یك مقام انتظامی ارشد مرتبط با پرونده –براساس گزارشاتی که تاکنون منتشر شده است، این مقام ارشد ناجا، سردار رادان است- نیز در نوزدهم تیر ماه، یعنی روز بعد در سفری در شمال كشور بوده و ریاست بازداشتگاه كهریزك نیز در آن زمان در قم بوده است.

اظهارات این 3 نفر در واكنش به گزارش نشریه پنجره اعلام شده است.

به گزارش سایت آینده، پرسش این است كه آیا افكار عمومی می‌پذیرد، در زمانی‎ كه كهریزك آبستن رویدادی به این مهمی بوده، این افراد به‎ دنبال مشغله‌های دیگر و بعضا خارج از تهران بوده باشند؟ تنزل مسئولیت (كه در پاره‌ای موارد رخ داده)، عذرخواهی و استعفای متهمان حداقلی از اقدامات اخلاقی برای پایان دادن به‌ ماجراست و روشن است كه در مرحله بعدی، موضوعاتی نظیر خلع از مسئولیت، توبیخ و مجازات قانونی مطرح می‌شود.

به گزارش نوروز، این اظهارات برای فرار از پذیرش مسئولیت جنایات رخ داده در کهریزک ابراز می شود، در حالی که متهمان اصلی این پرونده با پاسخ هایی این چنینی که به هیچ عنون برای افکار عمومی قابل پذیرش نیست قصد سلب مسئولیت از خود دارند، پزشک وظیفه در این بازداشتگاه به دلیل اتهام واهی نسبت داده شده به دست به خودکشی زده است.

1 نظرات:

Anonymous گفت...

لابد این رادان هم پس از مدتی بمانند سردار نقدی(عامل شکنجه شهرداران که به ۸ ماه زندان محکوم ولی یک روز هم در حبس نماند و اکنون نیز توسط رهبر فرمانده بسیج شد) فرمانده کل نیروهای انتظامی میشود!

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator