۱۳۸۸/۰۹/۰۸

دقایقی ویدئویی با بهزاد نبوی پس از آزادی

دقایقی ویدئویی با بهزاد پس از آزادی

. دانلود در فرمت mp4 "اینجا" - حجم ~ ۳مگ.
. دانلود در فرمت Flv "اینجا" - حجم ~ ۳مگ.

ادامه راه سبز«ارس»: بهزاد نبوی عضو بلند پایه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که به تازگی از زندان آزاد شده در جمع گروهی از دوستانش به شرح روزهای بازداشت و نحوه بازجویی ها پرداخته است.

نبوی که در روز۲۵ خرداد ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود پس از آزادی گفته است که تمام مدت بازداشت را در یک سلول انفرادی به سر برده است. او همچنین به حضور سعید مرتضوی دادستان سابق تهران در یکی از جلسات بازجویی اشاره کرده و گفته که مرتضوی قصد داشته وی را به تکذیب تقلب در انتخابات ترغیب کند.

به گفته نبوی، مرتضوی در جلسه بازجویی مدعی شده بوده که میرحسین موسوی و سایر سران اصلاح طلب سالم بودن انتخابات را پذیرفته اند واو نیز بهتر است در جلسه دادگاه های دسته جمعی اصلاح طلبان،سالم بودن انتخابات را بپذیرد. با این حال نبوی به مرتضوی پاسخ داده تنها در صورتی حاضر است سالم بودن انتخابات را بپذیرد که فیلمی از اظهارات موسوی مبنی بر سالم بودن انتخابات برایش نمایش داده شود.

او همچنین گفته که در طول دوران بازداشت هیچ روزنامه ای در اختیارش قرار نمی گرفته و از کل تحولات خارج از زندان نیز بی خبر بوده است. نبوی در اشاره به یکی دیگر از ترفندهای تیم بازجویی اش اعلام کرده که بازجویان نسخه ای از روزنامه کیهان حاوی اعتراف های یکی از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را روبرویش قرار داده بودند تا روحیه اش را تحت تاثیر قرار دهند اما او برای خنثی ساختن این ترفند به بازجویان گفته روزنامه کیهان و محتوایش ارزشی ندارد.

وی همچنین در پاسخ به دوستانش که از ایستادگی وی در دوران بازداشت تقدیر می کردند به مقاومت بسیاری از کنشگران سیاسی و اجتماعی طی ماه های اخیر اشاره کرده و گفته وقتی می بیند و می شنود که چهره هایی با سابقه سیاسی به مراتب کمتر از او این طور مقاومت کرده اند اقدام خود در نپذیرفتن اتهامهای دادستانی را قابل تقدیر نمی بیند.

نبوی که به دلیل عارضه قلبی مدتی از دوران بازداشت خود را در بیمارستان سپری می کرد پس از آزادی و میزبانی گروهی از دوستان و کنشگران سیاسی و اجتماعی در خانه ،از روزیکشنبه برای انجام عمل قلب دوباره در بیمارستان بستری شده است.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator