۱۳۸۸/۰۹/۰۵

ونزوئلا با سرود شاهنشاهی از احمدی نژاد و همسرش استقبال کرد! ( ویدئو )


ونزوئلا با سرود شاهنشاهی از احمدی نژاد و همسرش استقبال کرد!

. ادامه راه سبز«ارس»: نواختن سرود شاهنشاهی بوسیله گارد احترام در فرودگاه کاراکاس ، هنگام ورود محمود احمدی نژاد و همسرش به ونزوئلا از اتفاقات نادر و تعجب انگیزی است که دلیلی برای آن نمی توان پیدا کرد . نواختن سرود و یا بالا بردن پرچم عوضی در مراسم ورزشی مسبوق به سابقه است ولی با توجه به وسعت روابط جمهوری اسلامی و ونزوئلا و حضور مکرر مقامات دو کشور در پایتختهای یکدیگر نواختن سرود شاهنشاهی ، سه دهه پس از الغاء آن در کشور سوال بر انگیز است. به این نوار ویدئو که صبح روز چهارشنبه ۴ آذرماه از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد توجه کنید:



ارس:
البته جای شکرش باقیست که هوگونژاد رسما" (سهوا") همسر محمودچاوز را در فرودگاه به آغوش نکشیده است!

سی و یک سال پس از نواختن آخرین سرود شاهنشاهی بار دیگر این سرود در مراسم رسمی استقبال از محمود احمدی نژاد در ونزوئلا پخش شد. رئیس قوه مجریه جمهوری اسلامی هم بدون هیچگونه واکنشی، گام هایش را با این سرود هماهنگ کرد واز گارد احترام سان دید. جالب تر اینکه این صحنه از سیمای جمهوری اسلامی هم پخش شد تا بدین ترتیب مردم ایران پس از سی و اندی سال بار دیگر صدای این سرود را بشنوند.

در جریان استقبال رسمی از محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی در کاراکاس پایتخت ونزوئلا، برگزار کنندگان این مراسم به جای پخش سرود جمهوری اسلامی ایران اقدام به پخش سرود شاهنشاهی کردند و احمدی نژاد هم بدون هیچ واکنشی این مراسم رسمی را تا پایان انجام داد.

منبع اولیه این خبر تصاویری بود که از شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد؛ روی این تصاویر که به وضوح سرود شاهنشاهی شنیده می شود، گوینده خبر می گوید: "این چهارمین سفررئیس جمهور کشورمان به ونزوئلاست؛ همتای ونزوئلایی او هم 14 شهریور امسال برای هفتمین بار از ایران دیدار کرد." ولی نه گوینده خبر و نه مسئولان دیگر جمهوری اسلامی توضیح نمی دهند که چگونه بعد از 11 بار که طرفین سرودهای رسمی دو کشور را شنیده اند، چنین اتفاقی می افتد و عکس العمل دولت جمهوری اسلامی به این موضوع چه بوده است. در عوض خبرآنلاین، یکی از رسانه های حامی احمدی نژاد در این مورد نوشت: "به دنبال نمایش صحنه های استقبال از احمدی نژاد در ونزوئلا در شبکه خبر، شایعاتی منتشرشد. محور این شایعه نواخته شدن مارشی مربوط به دوران پهلوی به جای سرود جمهوری اسلامی بود. با اینکه هنوز مقامات رسمی در این زمینه توضیحی نداده اند بررسی های به عمل آمده حاکی است سرود نواخته شده در مراسم رئیس جمهور ایران سرود رسمی کشورمان نبوده اما اینکه سرود مزبور مربوط به دوران ستمشاهی بوه احراز نشده است."

حالا معلوم نیست شاهنشاهی بودن این سرود کی احراز خواهد شد اما یک نکته محرز است و آن اینکه در فرودگاه، آقای چاوز به استقبال احمدی نژاد نیامد و با اینکه قرار بود مراسم رسمی استقبال از احمدی نژاد عصر 4شنبه برگزار شود، منابع ونزوئلایی آن را به 5شنبه موکول کردند.

همسر احمدی نژاد نیز در این سفر وی را همراهی می کند اما تصاویر نشانگر آن است که ازهمسر رئیس جمهوری اسلامی ایران، استقبال چندانی نشده و او بعد از لحظاتی از تصاویر حذف شده است.

برادران داسیلوا و چاوز روسای جمهور (دوست و برادر) برزیل و ونزوئلا در دیدار رسمی!
محمود و به رقص آوردیم ، پولشو بدست آوردیم!

2 نظرات:

Anonymous گفت...

باسلام، ما به همراه خانواده از این وبلاگ بازدید می کنیم پس لطفا از تصاویر صحنه دار استفاده نکنید.باتشکر

aras گفت...

مخاطب گرامی

ضمن تشکر از تذکر شایسته شما

در آینده سعی خواهیم نمود تا آنجا که امکان داشته باشد تذکر شما را مد نظر داشته باشیم

با تشکر از توجه شما
ادامه راه سبز - ارس

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator