۱۳۸۸/۰۸/۲۷

ادعاهای فرمانده پلیس: قربانیان تجاوز خود متهم هستند!، پزشک کهریزک از ترس زندان خودکشی کرد!

"ادعاهای تازه اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی"

خودکشی پزشک کهریزک به‌ دلیل ترس از زندان!

ادامه راه سبز«ارس»: اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی امروز چهارشنبه 27 آبان درباره مرگ مشکوک پزشک بازداشتگاه کهریزک، گفت: با توجه به وصيت‌نامه كنار جسد پزشک وظیفه، احتمال خودكشی او بسيار است، اما بايد منتظر نظر قطعی پزشکی قانونی باشيم.

احمدی مقدم ادعا می‌کند که رامین پوراندرجانی، پزشک بازداشتگاه کهریزک پس از احضار به دادسرا، به دلیل ترس از محكوميت زندان دست به خودكشی زده است.

منابع خبری اصلاح‌طلب از جمله پایگاه اطلاع‌رسانی نوروز وابسته به حزب مشارکت و پایگاه اطلاع‌رسانی حزب اعتمادملی، نخستین بار خبر درگذشت رامین پوراندرجانی را اعلام کردند.

رامین پوراندرجانی سه‌شنبه گذشته در استراحتگاه خود در ساختمان بهداری نیروی انتظامی تهران بزرگ به درگذشت.

علت مرگ رامین پوراندرجانی «سکته قلبی در خواب» اعلام شده، اما منابع خبری اصلاح‌طلب مرگ وی را مشکوک خوانده‌اند.

این درحالی است که رضاقلی پوراندرجانی، پدر رامین پوراندرجانی در مصاحبه‌ای با راديو فردا، احتمال بیماری فرزندش را رد کرده است.

رضاقلی پوراندرجانی گفته بود که مسئولان کشور دليل مرگ رامین را به او اطلاع نداده‌اند و با وجود معاينه جسد توسط پزشکی قانونی تهران، گواهی فوت به خانواده او داده نشده است.

کمیسیون بهداشت پیگیری می‌کند

مسعود پزشکیان عضو فراکسیون خط امام مجلس و وزیر بهداشت دولت محمد خاتمی، مرگ رامین پوراندرجانی را «مشکوک» خوانده و گفته است: کمیسیون بهداشت مجلس، مرگ مشکوک این پزشک را از طریق دادگاه، مراجع قضایی و پزشکی پیگیری پیگیری می‌کند.

پزشکیان گفت: ما درباره این موضوع از پزشکی قانونی استعلام کرده‌ایم زیرا با توجه به سن پایین رامین پوراندرجانی و نداشتن سابقه بیماری، مرگ وی بر اثر عارضه قلبی مشکوک است.

پزشکیان همچنین افزود: پیگیری این موضوع در کمیسیون بهداشت مجلس درپی درخواست دانشجویان پزشکی و همکاران این پزشک ادامه دارد.

فرمانده پلیس، قربانیان تجاوز را متهم کرد!

اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی، قربانيان تجاوز به عنف را متهم کرد که خود «بستر جرم» را فراهم می‌‌كنند.

فرمانده نیروی انتظامی می‌گوید: بخش عمده‌ای از پرونده‌های تجاوز به عنف نشان می‌‌دهد که گام اول را خود قربانی برداشته است.

احمدی‌مقدم می‌گوید که بخش عمده‌ای از امنيت زنان بر عهده جامعه است و «ظاهر نامناسب» زنان تاثیر زیادی در ناامنی آنها دارد.

از سخنان فرمانده نیروی انتظامی چنین به نظر می‌رسد که پلیس قصد دارد قربانیان تجاوز را عامل اولیه جرم معرفی کند و بار مسئولیت را از دوش پلیس بردارد، در حالی که در روزهای گذشته چند حادثه تجاوز تنها در استان تهران اتفاق افتاده است.

در روز 13 آبان هنگامی که پلیس و نیروهای امنیتی در حال سرکوب معترضان در خیابان‌های تهران بودند، چند مرد به یک زن در منطقه قیام دشت استان تهران تجاوز کردند.

موضوع تجاوز به سرعت به صحن علنی مجلس کشیده شده و واکنش تند رییس مجلس و پس از آن رییس قوه قضاییه را به دنبال داشت.

این در حالی است که علیرضا علیپور، رییس پلیس امنیت تهران در یک مصاحبه خبری گفت که از این موضوع بی‌اطلاع است.

فرمانده نیروی انتظامی به جای پاسخگویی درباره موارد تجاوز به عنف در قیام‌دشت و لواسان، به خانواده‌ها هشدار داده است که هوشيار باشند و فريب دوستی‌‌های خيابانی را نخورند زیرا اين‌گونه دوستی‌‌ها پايه و اساس و سرانجام خوبی ندارد.

اسماعیل احمدی‌مقدم ادعا می‌کند که 90 درصد موارد تجاوز به عنف توسط نیروی انتظامی کشف شده و می‌گوید: آمار موارد تجاوز در هشت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایشی نداشته است و بازتاب گسترده حوادث قيام دشت و لواسان باعث تاثر جامعه شده است.

فرمانده نيروی انتظامی درباره صدور «قرار التزام اخلاقی» برای سردار احمدرضا رادان از فرماندهان ارشد پلیس در جریان حوادث بازداشتگاه کهریزک، گفت: اصولا ابتدا احضار صورت می‌‌گيرد و پس از آن قرار صادر می‌‌شود و اساسا چيزی تحت عنوان قرار التزام نشنيده‌ايم و واقعيت ندارد.

وی موضوع صدور قرار برای رادان را از اساس رد کرد و گفت: برخی تلاش می‌‌كنند تا با انتشار اين شايعات فضای جامعه را ملتهب كنند. منشا اين اخبار رسانه‌های بيگانه هستند و اولين بار است كه بحث التزام اخلاقی را می‌‌شنوم.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator