۱۳۸۸/۰۹/۰۲

کروبی به دادستان کل کشور: سرنوشت یک شاهد تجاوز را روشن کنید

درخواست مهدی کروبی از دادستان کل کشور:
سرنوشت یک شاهد تجاوز را روشن کنید

مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی، خواستار روشن شدن سرنوشت یکی از «شاهدان آزار جنسی» در بازداشتگاه‌های ایران شد.

«ارس» به نقل از رادیو زمانه، آقای کروبی از غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور خواسته که درباره زنی که بنا به گفته خودش، در حوادث اخیر بازداشت و مورد «آزار جنسی» قرار گرفته، توضیحاتی ارائه کند. این نامزد معترض به نتیجه انتخابات امروز یکشنبه در گفتگو با وب‌سایت تغییر، بدون اشاره به هویت این زن، اظهار داشته که این شاهد را برای پیگیری‌های قضایی به هیات سه نفره قوه قضاییه معرفی کرده است، اما مسئولان قضایی درباره سرنوشت او سکوت کرده‌اند. اظهارات کروبی در واکنش به سخنان هفته گذشته محسنی اژه‌ای که مسائل مطرح شده توسط وی در مورد تجاوز‌ به بازداشت‌شدگان را «بی‌اساس» خوانده بود، ایراد می‌شود.

دبیرکل حزب اعتماد ملی گفته که «دادستان محترم کل کشور نگفتند که تکلیف این خانم چه شد، زنده است یا مرده ‌است.» وی از آقای محسنی اژه‌ای خواسته که به «کلیات» موضوع تجاوز‌ها به بازداشت‌شدگان حوادث اخیر نپردازد و به طور مشخص، «در خصوص این خانم اظهارنظر کنند که الان چه وضعیتی دارند و در حال حاضر کجاست.» کروبی در بخش دیگری از اظهارات خود به زن دیگری اشاره کرده که بر اثر «آزار واذیت جنسی» در بازداشتگاه‌ها دچار «بحران روحی» شده و در صورتی که خانواده‌اش از این موضوع اطلاع پیدا کنند، «خودکشی» خواهد کرد.

او توضیح داده که این زن را نیز برای پیگیری قضایی به هیات سه نفره قوه قضاییه معرفی کرده و تاکید کرده که تحقیقات درباره این موضع طوری انجام شود که «آبرویش محفوظ بماند و وضعش از این خراب‌تر نشود.» اظهارات محسنی اژه‌ای در تکذیب «تجاوز» به برخی بازداشت‌شدگان حوادث اخیر پس از آن صورت می‌گیرد که سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد مدارک و مستندات تجاوز و آزار جنسی سه تن از بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات در ایران را تهیه کرده است.

ابراهیم مهتری، ابراهیم شریفی و مریم صبری، سه نفری هستند که سازمان دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید اسناد و مدارکی مبنی بر تجاوز به آنها در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های ایران تهیه کرده است. این سه نفر در جریان حوادث پس از انتخابات در ایران، دستگیر شده و براساس گفته‌های خود و تائید دیده‌بان حقوق بشر، از سوی ماموران مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتمادملی، نخستین کسی بود که مرداد ماه امسال با انتشار نامه‌ای خطاب به اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از تجاوز به برخی دختران و پسران بازداشت‌شده در حوادث اخیر خبر داد. هیات نظارت قوه قضائیه که به منظور بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان تشکیل شده، اظهارات و اسناد آقای کروبی را «جعلی» دانسته است.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator