۱۳۸۸/۰۸/۲۴

مصباح یزدی: بسياری از مردم اعتقاداتشان را با پيشرفت صنعت و تکنولوژی از دست داده‌اند

مصباح ‌يزدی در ديدار جمعی از فرماندهان سپاه:
برخی رابطه بين فرهنگ و پيشرفت غرب را مساوی می‌دانند و اين غلط است

ادامه راه سبز«ارس» به نقل از مرکز خبر حوزه: آيت‌الله مصباح ‌يزدی در ديدار جمعی از فرماندهان سپاه با بيان اين مطلب و اشاره به نقش تکنولوژی در ساختار فرهنگی جوامع افزود: تفاوت فرهنگ، نتيجه تفاوت و دگرگونی در علم، صنعت و پيشرفت و تکنولوژی است. امروز بسياری از مردم اعتقاداتشان را با پيشرفت صنعت و تکنولوژی از دست داده‌اند و باورهايشان دستخوش تغيييرات فراوانی شده است.

عضو خبرگان رهبری تصريح کرد: امروز در جوامع غيردينی بسياری از امور که در گذشته بسيار زشت بودند ديگر نه تنها زشت به شمار نمی‌روند بلکه زيبا و پسنديده جلوه می‌کنند.

وی افزود: چند قرن قبل اروپا زنان را انسان نمی‌دانست اما امروز به دليل نياز به نيروی کار ارزان نگاه به زن با اهتمام به ديدگاه مادی تغيير کرده است.

مصباح‌يزدی هم‌چنين با اشاره به اينکه دين هيچ‌گاه با پيشرفت و تکنولوژی مخالف نيست گفت: تمدن غرب بعد از آشنايی با اسلام شکل گرفت و پيشرفت‌های علمی و اجتماعی و حتی تاسيس دانشگاه در اروپا بعد از ورود مسلمانان به اروپا بوده است.

مسئول موسسه امام خمينی در ادامه به وجود تفکری غلط در ميان برخی افراد جامعه اشاره کرد و گفت: برخی می‌گويند اگر بخواهيم پيشرفت و تکنولوژی غرب را وارد کنيم بی‌شک فرهنگ آنها نيز وارد می‌شود و اگر بخواهيم بر فرهنگ خود باقی بمانيم از پيشرفت و تکنولوژی جا می‌مانيم.

وی تصريح کرد: برخی رابطه بين فرهنگ و پيشرفت را مساوی می‌دانند و بين فرهنگ غرب و پيشرفت آنها ملازمه برقرار می کنند که ايجاد اين ملازمه غلط است.

مصباح يزدی افزود: امروز انقلاب اسلامی و تفکر ناب اسلامی جلوی پيشرفت سريع فرهنگ ضد اخلاق غرب را گرفته است و فرهنگ غلط غرب را نفی می‌کند، ولی جوان ايرانی را از پيشرفت در تکنوژی بازنمی‌دارد که نمونه آن تحولات هسته‌ای ايران اسلامی است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه همت، فداکاری و جهاد را سه محور مهم موفقيت در عرصه علم و صنعت دانست و افزود: جوانان غيور و مومن ايرانی اين امر را به جهانيان ثابت کردند.

وی افزود: مهندسين و تکنسين‌های جوان ايرانی با کسب موفقيت‌های بزرگ در زمينه انرژی هسته‌ای با توسل و تعهد بر فراز قله‌های علمی دنيا ايستادند بدون اينکه فرهنگ غرب را وارد کنند.

مصباح يزدی اظهار کرد: مباحث فرهنگی بی سر و صدا و آرام آرام در افکار مردم نفوذ می‌کند؛ لذا بايد قلب، عقل و فکر مردم را حفظ کرد و علمای دينی در جبهه فرهنگی، ايمان مردم را حفظ می‌کنند.

وی در پايان به تفاوت جنگ نظامی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: در جهان نظامی از احساسات و هيجان‌ها در مقطع خاصی از زمان استفاده می‌شود، ولی جهاد فرهنگی هر لحظه ادامه دارد و دشمن و ميدان جنگ شخص نيست بلکه همه جا عرصه جهاد فرهنگی است.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator