۱۳۸۸/۰۹/۰۸

بهزاد نبوی: آقایان خود را مدافع نظام می دانند و ما را ضد نظام

دید و باز دیدهای عید قربان در منزل بهزاد نبوی:
نبوی: آقایان خود را مدافع نظام می دانند و ما را ضد نظام


. ادامه راه سبز«ارس»: چریک پیر با اشاره به ۸۰۰ میلیون وثیقه برای مرخصی ده روزه‌اش گفت: «اگر هتل ۷ستاره هم می رفتم اینفدر پول خرح نمی‌شد، آقایان شب قبل آزادی از من خواستند تا امضاء دهم که فعالیت‌های سیاسی و مصاحبه‌های خود را تا دادگاه تجدیدنظر کنار بگذارم.

خیابان سرو شرقی روز عید قربان شاهد رفت وآمدهای یاران انقلاب برای دیدار با بهزاد نبوی یکی از قربانی‌های انتخابات ۲۲خرداد بود

به گزارش سلام، منزل کوچک بهزاد نبوی آنقدر شلوغ شده بود که جا برای نشستن نبود از زنگنه و حجتی تا عبدالله نوری و حبیب‌الله پیمان‏ همه بودند و یکی از حضار به طنز گفت که ای کاش آقای نبوی با پول‌های پتروپارس یک خانه بزرگتر می خریدند!!!

بهزاد و نوری

بهزاد نبوی با اینکه لاغر و نحیف شده بود اما لبخند همیشگی اش را همراه داشت و وقتی روبوسی و خوش‌آمدگویی‌های‌اش با میهمان‌ها تمام شد اولین جمله ای که به عنوان درد دل گفت و سوزی از درون داشت این بود که؛«من بگویم در زندان کجا بودم؟ در زندان رژیم ستمشاهی بودم؟چه بگویم؟آن آقایان شده‌اند مدافع نظام، انقلاب و امام و من و امثال من شده‌ایم ضد نظام؟» اینجا بود که حبیب الله پیمان گفت:«آقای نبوی مهم این است که ملت ایران شما را مجرم نمی‌داند.» و مهندس زنگنه هم به طنز گفت که‎؛ نگران جرم بند آوردن ترافیک شما بودم چون فکر کنم ۱۵سالی حبس داشت و بهزاد در پاسخ بیان کرد که گویی از این یک جرم تبرئه شده است.

نبوی

چریک پیر با اشاره به ۸۰۰ میلیون وثیقه برای مرخصی ده روزه‌اش گفت: «اگر هتل ۷ستاره هم می رفتم اینفدر پول خرح نمی‌شد، آقایان شب قبل آزادی از من خواستند تا امضاء دهم که فعالیت‌های سیاسی و مصاحبه‌های خود را تا دادگاه تجدیدنظر کنار بگذارم و با احزاب و گروه‌ها تماس نگیرم من هم نپذیرفتم وقتی معامله جوش نخورد ۱۰روز مرخصی دادند،»


وی درخصوص اسناد محرمانه‌ای که می‌گویند از منزل‌اش کشف شده گفت:«مثلا گزارشی را که یکی از مدیران تاسیسات دریایی در دوران مسولیتم درباره پیشرفت کار به من داده بود را اسناد محرمانه می دانند، خب من باید آن را چه کار می کردم؟باید گزارشی که آن شخص داده بود به شخص من، به چه سازمان یا نهادی تحویل می‌دادم؟، یا برگه خبری که خودم کنار آن نوشته بودم محرمانه را و به تعدادی از دوستان برای مطالعه داده بودم را می گویند اسناد محرمانه؛ گفتم این محرمانه نیست من خودم کنارش نوشته‌ام محرمانه!!! برای اینکه به هرکسی ندهند.»

بهزاد

در این دیدار که اعضای شورای سیاستگذاری سایت سلام نیز حضور داشتند بهزاد نبوی از صادر شدن احکام دستگیری آنها در ۱۹خرداد خبر داد و گفت:« ۱۹خرداد یعنی چند روز قبل از انتخابات ۲۲خرداد و به دستور یک نهاد امنیتی احکام دستگیری را صادر کرده بودند و مثلا حضور بیست دقیقه‌ای من در راهپیمایی ۲۵خرداد جرم من بود.»

نبوی در حالی در تمام طول این دید وبازدیدها لبخند بر لب داشت که طی روزهای آینده باید قلب خود را که برای جمهوری اسلامی و اصلاحات می تپد بار دیگر به دست جراحان بسپارد.


عبدالله نوری، حجتی، خسرو تهرانی، حبیب الله پیمان، مرضیه مرتاضی لنگرودی، مادر سهراب اعرابی، حجه الاسلام مقدم، مرتضی مبلغ و تعدادی دیگر از فعالین سیاسی و اصحاب رسانه حضور داشتند.





0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator