۱۳۸۸/۰۹/۰۲

توفیف روزنامه همشهری و تعطیلی روزنامه خبر

روزنامه همشهری توقیف شد

به گزارش ایلنا، این دستور توقیف به دلیل درج یک آگهی گردشگری است که در تصویر مندرج آگهی یاد شده عکس یکی از مراکز مربوط به فرقه بهائیت به چاپ رسیده است.

روزنامه همشهری با اعلام هیات نظارت بر مطبوعات از امروز به مدت یک هفته توقیف شد.

به گزارش ایلنا، این دستور توقیف به دلیل درج یک آگهی گردشگری است که در تصویر مندرج آگهی یاد شده عکس یکی از مراکز مربوط به فرقه بهائیت به چاپ رسیده است.

مدیرمسوول روزنامه همشهری در تلاش است تا حکم یاد شده را از امروز به آخر هفته انتقال دهد.

پشت پرده تعطیلی روزنامه خبر

روزنامه خبر كه در محافل رسانه‌ای به روزنامه منتسب به طیف لاریجانی مشهور بود از امروز انتشار مكتوب خود را متوقف كرد.

به گزارش ایلنا، در سرمقاله و ستون طنز آخرین شماره این روزنامه به علت تعطیلی آن اشاراتی شده است. اگرچه در این مطالب اشاره مستقیمی به این موضوع نشده است، اما یك مقام آگاه در این روزنامه از اعمال فشارهای برخی محافل سیاسی بویژه افراطیون حامی دولت بر آن، خبر داد و افزود: در حال حاضر در نظر داریم كه در قالب سایت اینترنتی ”خبرآنلاین“ همچنان به فعالیت خود ادامه دهیم.

مطالبی كه اخیر از سوی برخی سایت‌ها و روزنامه‌های حامی دولت، علیه این روزنامه و دست اندكاران آن منتشر می‌شد، شاهد این مدعی است. آنچنان كه گویی مشی این روزنامه تحمل نشده و منجر به تعطیلی خود خواسته آن از سوی دست اندركاران روزنامه خبر شده است.

روزنامه خبر، اگرچه روزنامه‌ای اصولگرا محسوب می‌شد، اما مشیی انتقادی نسبت به عملكرد دولت داشت و سیاست‌های اقتصادی‏، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دولتمردان را به چالش می‌كشید. كما اینكه عنوان گزارش اقتصادی آخرین شماره مكتوب روزنامه خبر، ”مسكن مهر در انتظار مهرورزی“ است و گزارش اجتماعی آن نیز تیتر ”سازمان ملی جوانان حق سهمیه‌بندی كنكور را ندارد“ به خود گرفته است. در صفحه فرهنگی نیز گزارشی با عنوان ”اختلاف وزارت ارشاد با خانه سینما بالا گرفت“ را می‌خوانیم. در صفحه سیاسی هم گزارشی درباره اختلاف دولت با مجلس درباره لایحه هدفمند كردن یارانه‌ها با عنوان ”اختلافات از مرز قوی مجریه و مقننه گذشت“ چاپ شده است.

گفتنی است علیرضا معزی مدیر مسئول روزنامه ”خبر“ در سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان ”تا وقت دیگر“ نوشته است: ”این شماره را وداعی موقتی بدانید تا زمانی نزدیک که دوباره میهمان شما خواهیم بود. ترجیح می‌دهیم بر «خبرآنلاین» متمرکز شویم که امکانی دلچسب و دلخواه است و فعلا «خبر» را که جبری کاغذی است و جدای از همه گرفتاری و مشقت‌های خاص روزنامه‌ای امروز برخی تنگناها و سوء برداشت‌ها عرصه را بر آن تنگ کرده، بر زمین بگذاریم. “

شهرام شكیبا طنز نویس این روزنامه نیز در مطلبی با عنوان ”چرا خودمان درش را گرفته‌ایم“ نوشته است: ”از این پس به آدرس مجازی‌مانwww.khabaronline.ir سر بزنید تا اثاث كشی نكرده‌ایم یا اسباب كشی‌مان نكرده‌اند، آنجا در خدمتیم.“

تیتر آخرین شماره از روزنامه خبر به مصاحبه اختصاصی آن با مهدی كلهر مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد اختصاص داشت كه طی آن خواستار تخصیص شبكه دوم تلوزیون به دولت شده است.

1 نظرات:

navid گفت...

ba sorati ke ina pish miran bastane ruznameye keyhan ham dur az entezar nist

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator