۱۳۸۸/۰۸/۱۷

با عقب نشینی مجلس؛ ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه سالانه یارانه ها تحت اختیار مطلق دولت کودتا قرار گرفت

با عقب نشینی مجلس؛ ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه سالانه یارانه ها تحت اختیار مطلق دولت کودتا قرار گرفت


ادامه راه سبز(ارس): اکثریت محافظه کار مجلس هشتم روز یک شنبه با عقب نشینی در مقابل تهدیدات محمود احمدی نژاد اختیار مطلق ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه سالانه یارانه های متعلق به مردم را در اختیار مطلق دولت بر آمده از کودتا قرار دادند.

مجلس هشتم روز یک شنبه 17 آبان به دولت بر امده از کودتا اجازه داد صد در صد درآمد حاصل از هدفمند کردن یارانه ها را در قالب قانون بودجه هزینه کند.

با این مصوبه دولت بر آمده از کودتا مجاز شد در راستای اجرای این قانون وجوه حاصل را به ردیف درآمدی مربوط مندرج در قانون بودجه واریز و معادل صد در صد اعتبار تحت عنوان اعتبارات موضوع هدفمند سازی یارانه ها (درآمد - هزینه) را هزینه کند.

لایحه هدفمندكردن یارانه‌ها که با حذف یارانه ها و آزاد سازی قیمت ها همراه خواهد بود با 121 رای موافق، 51 رای مخالف، 19 رای ممتنع از مجموع 217 عضو حاضر در جلسه علنی روز یک شنبه مجلس به تصویب اکثریت محافظه کار مجلس هشتم رسید.

محمود احمدی نژاد چند روز پیش با حضور غیر منتظره در مجلس که با تنش هایی همراه بود تهدید کرده بود که در صورت عدم تصویب اختیارات مطلق دولت بر نحوه هزینه 110 هزار میلیارد تومان بودجه سالانه یارانه ها، لایحه "هدفمند کردن یارانه ها" را از مجلس پس می گیرد.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator