۱۳۸۸/۰۸/۲۰

بنویسیم محمود احمدی نژاد، بخوانیم محمود چوپان!

بنویسیم محمود احمدی نژاد، بخوانیم محمود چوپان (البته از نوع دروغگو)!

ادامه راه سبز«ارس»: داستان افشاگری های محمود احمدی نژاد داستانی است که اگر نوشته شود مصداق همان مثنوی هفتاد من می شود. او در آخرین مورد از افشاگریهایش صحبت از تشکیل ستادی برای زمین زدن دولت به میان آورد و ذکر اینکه حتی رییس آن را هم میشناسد چنین گفت!: «پیش از این برخی به دنبال جوسازی علیه دولت با حرف و حدیث‌هایی بودند اما درحال حاضر ستادی تشکیل داده‌اند تا دولت را در زمینه اقتصادی زمین بزنند». اما در دوره ای که همه ارکان قدرت از دولت و مجلس و شوراها و … در اختیار یک جناح است و مابقی نهادها نیز همسو هستند ، شاید میزان باورپذیری اینکه مشکلات کشور به خاطر سنگ اندازی های یک ستاد ضد دولت است ، بسیار سخت شده است . چرا که به هر حال نهادهای امنیتی و قضایی طبیعتاً در این زمینه از هوشیاری لازم برخوردارند و می توانند ستاد ضد دولت یا برانداز را به دست قانون بسپارند.

به گزارش سایت شفاف هر چند برخی از مردم عادی از این افشاگری ها لذت می برند و آن را نشانه شجاعت احمدی نژاد می دانند ، اما در مقابل عده ای از نخبگان کشور روی خوشی به این رفتار نشان نمی دهند و معتقدند او باید حرفی را بزند که مستند و مستدل باشد .

اما به هر حال شاید این همان چیزی است که احمدی نژاد از رئیس جمهور سابق یعنی سید محمد خاتمی آموخته باشد ! البته نه به این معنی که مانند او رفتار کند بلکه دقیقاً عکس او رفتار می کند . در زمان خاتمی نیز عده ای از هوادارانش معتقد بودند که ستادی وجود دارد به نام ستاد « ضد اصلاحات » و این ستاد هر ۹ روز یک بحران برای دولت اصلاح طلب خاتمی ایجاد می کند . از اینرو بسیاری از هواداران خاتمی از وی می خواستند که دست به افشاگری بزند و علیه ستادی که « ضد اصلاحات » می خواندند علناً با مردم سخن بگوید .

اما خاتمی هیچگاه تن به این خواسته نداد و از کنار این خواسته گذشت . اما اکنون احمدی نژاد آن کاری را می کند که زمانی حامیان رئیس جمهور سابق از او می خواستند .

با این حال در دوره ای که همه ارکان قدرت از دولت و مجلس و شوراها و … در اختیار یک جناح است و مابقی نهادها نیز همسو هستند ، شاید میزان باوپذیری اینکه مشکلات کشور به خاطر سنگ اندازی های یک ستاد ضد دولت است ، بسیار سخت شده است . چرا که به هر حاد نهادهای امنیتی و قضایی طبیعتاً در این زمینه از هوشیاری لازم برخوردارند و می توانند ستاد ضد دولت یا برانداز را به دست قانون بسپارند .

ضمن اینکه تا کنون هیچ یک از افشاگری های احمدی نژاد در شرایط عادی دولت مطرح نشده و هیچ کدام نیز به سرانجام نرسیده است . همگی آنها ادعاهایی بوده اند که از سوی سایر نهادهای قضایی و امنیتی کشور نیز مورد تأیید قرار نگرفتند . حتی تحقیقات درباره برخی از آنها نیز نتیجه ای عکس داد . مانند ادعای « مافیای مسکن » و نقش « بانک های خصوصی » که بعداً معلوم شد بانک های دولتی در گرانی مسکن نقش بیشتری داشته اند و از این دست ماجراها طی سالهای گذشته زیاد بوده است .

اما در آخرین مورد از افشاگری های احمدی نژادی ، محمود احمدی نژاد با حضور در جمع نمایندگان مجلس از تشکیل ستادی برای زمین زدن دولت خبر داد و گفت که حتی رئیس آن را هم می‌شناسد!

به گزارش پایگاه خبری اصولگرای « خبر » او که به همراه جمعی از وزرا و معاونانش به مجلس آمده بود، جزئیات بیشتر این ستاد را افشا نکرد و نامی هم از رئیس شناخته شده آن نبرد. به گفته سیدجلال یحیی زاده نماینده تفت و میبد احمدی نژاد تنها به بیان این نکات اکتفا کرد که «پیش از این برخی به دنبال جوسازی علیه دولت با حرف و حدیث‌هایی بودند اما درحال حاضر ستادی تشکیل داده‌اند تا دولت را در زمینه اقتصادی زمین بزنند». البته احمدی‌نژاد این کد را هم به نمایندگان داد که این ستاد همان جریانی است که سال گذشته بحران برنج را ایجاد کرده بودند.

او که لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را مهمترین برنامه اقتصادی ۵۰ سال گذشته می‌خواند از اظهارات برخی نمایندگان که گفته بودند دولت به دنبال اسیب زدن به مردم با اجرای این لایحه هست نیز گلایه کرد. اما برخلاف محمدرضا فرزین سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی که دیروز بار دیگر اعلام کرده بود «دولت خواستار اصلاح ماده ۱۳ در مجلس است و در غیراینصورت نمی تواند آن را اجرا کند»، حرفی در اینباره نزد. چه بسا علت این امر جلسه خصوصی وی با هیات رئیسه مجلس و رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی بوده است که پیش از این نشست برگزار شده و طی ان درمورد راه حلی برای رفع اختلاف نظر دولت و مجلس گفت وگو کردند.

در مهمانی شب گذشته مجلس و دولت که به میزبانی اهالی بهارستان برگزار شده بود، ساکنان پاستور یک به یک آمدند. پس از ورود وزرا و معاونان احمدی‌نژاد (مشایی، ندیمی و رحیمی) و شخص احمدی نژاد ، سه وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه های آموزش و پرورش، رفاه و نیرو در ابتدای این جلسه فرصت یافتند تا هر یک ۱۰ دقیقه به معرفی خود و ارائه برنامه‌هایشان بپردازند.

سخنران پایانی نشست شب گذشته، علی لاریجانی رئیس مجلس بود که به جمع‌بندی نظرات نمایندگان مجلس و دولت و ارائه راهکارهایی برای کاهش نگرانی‌های طرفین پرداخت.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator