۱۳۸۸/۰۸/۲۶

رسایی فتوای مفسد فی‌الارض صادر کرد، دانشجویان هم خفه اش کردند + ویدئو

رسایی فتوای مفسد فی‌الارض صادر کرد، دانشجویان هم خفه اش کردند

ادامه راه سبز«ارس»: دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین اجازه سخنرانی به حمید رسایی، نماینده حامی دولت را ندادند. رسایی در بخشی از سخنان ناتمام خود گفت: موسوی و کروبی به دلیل دعوت مردم به آشوب‌های خیابانی‌ مفسد فی‌الارض هستند!


دانلود "اینجا"

حمید رسایی نماینده ی خود فروخته حامی دولت کودتا در ادامه حضور زنجیره ای خویش در دانشگاه های کشور، روز دوشنبه 25/8/88 در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین حضور یافت ولی این بار با فضایی بسیار متفاوت تر از قبل روبرو گشت . وی که در دانشگاه های دیگر با مخالفت شدید دانشجویان روبرو گشته بود، این بار در دانشگاه بین المللی قزوین با شرایطی بسیار سخت تر روبرو گشت. وی که در دیگر سخنرانی هایش تلاش بسیاری کرده بود تا خود را در برابر اعتراض ها مقاوم جلوه دهد و اعتراض دانشجویان را با داد و قال و مغالطه پاسخ دهد، این بار شکست خورد و در برابر خشم دانشجویان سبز حاضر درسالن اذعان داشت که : " در هیچ دانشگاهی با چنین شرایطی روبرو نگشته بودم و هیچ جا به من چنین توهین هایی نشده بود ."

وی که به دعوت بسیج دانشگاه و در برنامه ای تحت عنوان " توهم قانون و واقعیت ها " در دانشگاه بین المللی قزوین حضور یافته بود، بار ها بارها در برابر جمعیت خشمگین و بیشمار دانشجویان مخالف تسلیم شد .

این برنامه که در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه برگزار می شد با حضور پر رنگ و گسترده دانشجویان حامی جنبش سبز آغاز شد که در ادامه با حضور بیشتر دانشجویان، تعداد حامیان جنبش سبز به چندین برابر حامیان دولت تبدیل شد. درب سالن برگزاری این مراسم از ساعاتی پیش از آغاز برنامه به روی حامیان دولت باز بود و ردیف های جلوی آمفی تئاتر توسط این دسته از افراد اشغال شده بود . اما با آغاز برنامه تعداد دانشجویان مخالف به رغمی بیشمار بود که در همان ابتدا، سالن مراسم عملا در اختیار آنان قرار گرفت و حامیان دولت در اقلیت واقع شدند .

مراسم فوق با سخنان توهین آمیز و تحریک کننده ی مجری برنامه آغاز گشت و در همان حین دانشجویان با شعار های " دانشجو میمیرد، ذلت نمی پذیرد " ، " مرگ بر دیکتاتور " ، " ایران شده بازداشتتگاه ، اوین شده دانشگاه " و ... اعتراض خویش را به مجری برنامه اعلام داشتند .

سپس رسایی با هو شدن دانشجویان پشت تریبون قرار گرفت و سخنان خود را با هوچی گری و شعارهای تحریک کننده آغاز کرد. وی از دانشجویان حامی دولت خواست که شعار مرگ بر آمریکا سر دهند که در مقابل اکثریت سالن با شعار " مرگ بر روسیه " پاسخ وی را دادند . در این زمان و در حالی که صدای رسایی در میان اعتراض دانشجویان از پشت میکروفون نیز شنیده نمی شد مسئولان آمفی تئاتر صدای میکروفون وی را با استفاده از تقویت کننده های صوتی به بالاترین حد ممکن رساندند که این امر نیز با فریادهای بلندتر دانشجویان بی نتیجه ماند. در ادامه رسایی که شرایط را برای سخنرانی مهیا نمی دید به پاسخ دادن به شعار ها و اعتراض های دانشجویان و توهین به آنها پرداخت که دانشجویان معترض نیز به توهین های رسایی با شعارهای "رسایی رسایی عامل کودتایی"، "مرگ بر دروغگو" ، "دروغگو برو گمشو"، "قاتل برو گمشو" و ... و نیزبالابردن کفش های خویش به نشانه اعتراض پاسخ دادند.

در ادامه رسایی در پاسخ به شعار "وکیل ضد ملت خجالت خجالت" اظهار داشت: «این نمایندگان مجلس ششم هستند که باید خجالت بکشند نه من» که توسط دانشجویان هو شد. رسایی در پاسخ به شعار "مرگ بر دیکتاتور" نیز رو به دانشجویان گفت: «واقعاً مرگ بر این عده قلیل دیکتاتور» که دانشجویان نیز با فریاد های "مرگ بر تو" پاسخ وی را دادند.

همچنین دانشجویان حامی دولت که تعدادشان در اقلیت بود و در جلوی آمفی تئاتر جمع شده بودند به تأسی از سخنان رسایی به سر دادن شعار می پرداختند و نیز با الفاظ زشت و توهین آمیزی چون "خفه شو" و "..." و "..." ناتوانی خویش را در برابر اکثریت حامیان جنبش سبز بروز دادند.

پشت کردن دانشجویان به رسایی

در ادامه برنامه دانشجویان مخالف در اقدامی اعتراضی و خلاقانه پشت به سن آمفی تئاتر و رسایی کردند. رسایی که در این زمان توهین های خود به دانشجویان را بی تأثیر دید و با آمفی تئاتر پشت کرده به خود روبرو شده بود وارد فاز جدیدی شد و با ادبیاتی نرم تر و آرام تر از دانشجویان دعوت کرد که برگردند تا برنامه ادامه پیدا کند. وی اظهار داشت «می خواهم از امام صحبت کنم و کسانی که مدعی خط امام اند برگردند» تا با این جمله دانشجویان خشمگین را آرام کند و هنگامی که دانشجویان وقعی به این ترفند ننهادند اظهار داشت «می خواهم جملاتی از میرحسین نقل کنم، برگردید» امادانشجویان باز به حرف وی توجهی نکردند و با شعار "یا حسین میرحسین" اعتراض خویش را ادامه دادند. پس از این اتفاق مجریان برنامه که با بن بست روبرو شده بودند برای آرام کردن فضای سالن به یکی از دانشجویان مخالف اجازه دادند که پشت تریبون قرار گیرد که در این هنگام یکی از دانشجویان پشت میکروفون رفت و با دروغگو خواندن احمدی نژاد سخنان رسایی را مورد انتقاد شدید قرار داد و به دفاع از کروبی ، میرحسین و خاتمی و ... پرداخت که بارها بارها با تشویق های ممتد دانشجویان روبرو شد .

تحصن دانشجویان در صحن دانشگاه و حمایت از یار در بندشان " یاشار دارالشفاء "

پس از این امر دانشجویان معترض سالن را ترک کردند و با تجمع در مقابل دانشکده ی فنی تحصن خویش را با شعار " دولت کودتا، استعفا استعفا " آغاز کردند . آنها با بالا بردن عکس هایی از " یاشار دارالشفاء " دانشجوی سابق این دانشگاه و دبیر اسبق تشکل اصلاح طلب دانشگاه بین المللی قزوین خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط وی شدند . این فعال دانشجویی که در جریان تظاهرات مردمی 13 آبان بازداشت شده بود هم اینک در زندان اوین به سر می برد و دانشجویان با شعار " یاشار دارالشفاء آزاد باید گردد "، " زندانی سیاسی آزاد باید گردد " و ... خواستار آزادی یار دبستانی خویش و دیگر عزیزان در بندشان شدند .

حضور مجدد و پر شمار نیروهای لباس شخصی و اطلاعاتی در دانشگاه

روز دوشنبه برنامه های فوق در حالی انجام شد که از ساعات آغازین صبح نیروهای حامی دولت کودتا به صورتی سازمان یافته شده در دانشگاه حضور یافتند و قصد پر کردن سالن آمفی تئاتر مرکزی را داشتند که این امر با حضور گسترده دانشجویان ناکام ماند اما جدای از این، روز دوشنبه و برای چندمین بار در این مدت اخیر نیروهای لباس شخصی و اطلاعاتی در دانشگاه حضور داشتند و فضای دانشگاه را به صورتی پلیسی- امنیتی در آورده بودند .

گزارش ویدئویی نسبتا کامل در ۶ قسمت

بخش اول

دانلود اینجا

بخش دوم

دانلود اینجا

بخش سوم

دانلود اینجا

بخش چهارم

دانلود اینجا

بخش پنجم

دانلود اینجا

بخش ششم

دانلود اینجا

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator