۱۳۸۸/۰۸/۲۷

دکتر پوراندرجانی یک روز قبل از مرگش برای استمداد به مجلس رفته بود

دکتر پوراندرجانی یک روز قبل از مرگش برای استمداد به مجلس رفته بود


ادامه راه سبز«ارس»: در حالی‌که فرمانده نیروی انتظامی مدعی می‌شود شهید رامین پوراندرجانی، پزشک وظیفه بازداشتگاه کهریزک، خودکشی کرده است، آخرین اطلاعات موثق دریافتی توسط خبرنگار سایت نوروز، حاکی از آن است که مادر رامین پوراندرجانی، قبل از شهادت پسرش با دکتر روح الامینی، پدر شهید محسن روح الامینی تماس می گیرد و ضمن بیان اینکه محسن توسط رامین پیش از شهادت مورد معاینه قرار گرفته بود به او می گوید که جان پسر من به علت بیان حقایقی در مورد شکنجه و شهادت پسر شما در خطر است." همچنین طبق اطلاع موثق خبرنگار سایت موج سبز آزادی، مرحوم دكتر اندرجاني يك روز قبل از مرگش براي درخواست كمك از جريانات پيش آمده براي استمداد به مجلس رفت و از دكتر صدر رئيس كميسيون بهداشت و درمان و رئيس سازمان نظام پزشكي درخواست كمك كرده بود كه وي حاضر به كمك و حتي شنيدن حرف‌هاي او نشد.

بنا بر اطلاعات دریافتی حبرنگار نوروز، که برای اولین بار و پس از اطمینان از صحت خبر آنرا افشا نمود، دکتر روح الامینی هم در پاسخ به مادر رامین می گوید: "شما می خواهید من چه کار کنم؟ اگر رضایت بدهم مشکل شما حل می شود. شما با کسانی طرف هستید که متهم پرونده هستند نه من". تحلیل خبرهای پس از انتشار خبر شهادت دکتر پوراندرجانی مبین آن است که نیروی انتظامی و قوه قضائیه در مورد این خبر بسیار منفعلانه برخورد می کنند و غیر از تکرار ادعاهای قدیمی در مورد برخورد با حوادث کهریزک صحبت های جدیدی مطرح نمی نمایند.

نوروز پس از انتشار گزارش های دریافتی در مورد شهادت دکتر رامین پوراندرجانی و متهم کمودن سردار احمدی مقدم- فرمانده نیروی انتظامی-، سردار رادان- جانشین وی- و سعید مرتضوی دادستان وقت کل کشور که به صورت مستقیم در حوادث کهریزک دخالت داشتند، با پاسخی از سوی آنان مواجه نمی شود که با توجه به سوابق افراد فوق در متهم کردن افراد به جرم های خودساخته و ارتباط دادن اکثر حوادث به نیروهای خارجی امری بسیار بعید به نظر می رسد. برخی اطلاعات مبین آن است که از افراد فوق درخواست شده است در مورد این پرونده صحبت نکنند تا با موج فشارهای بیشتری مواجه نگردند. امری که آنها نیز تاکنون سعی دارند مطابق آن عمل کنند و صحبت های زیادی در مورد نقش خود به خصوص در مورد پرونده شهیدرامین پوراندرجانی بیان نکنند.

صحبت های فرمانده نیروی انتظامی که از کشف وصیت نامه شهید پوراندرجانی و طرح ادعای خودکشی وی می گوید از معدود مواردی است که فرمانده نیروی انتظامی به عنوان عالی ترین مقام این نیرو به صورت مستقیم مطرح می کند تا فشارهای زیادی را که این روزها نیروی انتظامی کشور با آن مواجه است کاهش دهد. ادعایی که به علت طرح اتهاماتی چون دخالت مستقیم وی و جانشینش در این پرونده غیرقابل باور و ساختگی به نظر می رسد. به خصوص که توجه داشته باشیم شهید رامین قبل از شهادت و طی صحبت تلفنی با یکی از دوستانش به او گفته بود که سه شنبه به تبریز خواهد رفت. برای اثبات دروغین بودن ادعاهای فرمانده نیروی انتظامی می توان به دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه ها آلمانی توسط رامین پوراندرجانی هم اشاره کرد. او قصد داشت جهت ادامه تحصیل و گرفتن تخصص به این کشور برود.

بنا بر اطلاعات موثق دریافتی خبرنگار موج سبز آزادی نیز، دکتر پوراندرجانی یک روز قبل از مرگ خود برای استمداد در مورد وضعیت پیش آمده و تهدیدهای صورت گرفته به مجلس مراجعه کرده بود. او از دكتر صدر رئيس كميسيون بهداشت و درمان و رئيس سازمان نظام پزشكي درخواست كمك كرده بود اما صدر نه تنها حاضر به كمك به وی نشد بلکه حتي شنيدن حرف‌هاي او را هم نشنید..

موج سبز آزادی پیش از این در گزارشی مبسوط ابهاماتی را در مورد مرگ مشکوک رامین پوراندرجانی مطرح کرده بود و سوالاتی را از علی لاریجانی، ریاست مجلس و کمیته ویژه متشکل از نمایندگان مجلس برای بررسی وضعیت آسیب دیدگان پس از انتخابات مطرح کرده بود که در اینجا مجددا مطرح می شود:

۱- تاخير طولاني در قرائت گزارش كميته ويژه و عدم برگزاري دادگاه متهمان كهريزك ، به چه علت و با فشار چه اشخاص و نهادهايي بوده است و ارتباط مرگ مرموز دکتر پوراندرجاني با اين تاخيرها و خصوصا متن قرائت نشده گزارش كميته ويژه مجلس چیست؟

۲- با توجه به حضور و شهادت دادن دکتر پوراندرجاني در جلسه كميسيون امنيت ملي و كميته ويژه و با توجه به اينكه بارها اين مرحوم قبل از مرگ نسبت به عدم امنيت جاني خود هشدار داده بود، چرا از وي محافظت نشد و او همچنان در اختيار نيروي انتظامي كه مقامات عالي آن از متهمان اصلي پرونده جنايات كهريزك هستند، قرار داشت تا شب هنگام، در سن 26 سالگي و در خواب سكته داده شود یا شهادت وی خودکشی تلقی گردد؟

۳- در حالي كه خانواده اين مرحوم ساكن تبريز هستند و او نیز در نهایت در تبريز دفن شده است، علت برگزاري مراسم تغسیل و تکفین در تهران چه بوده است؟

۴- علت مخالفت مقامات امنيتي با كالبدشكافي جنازه وی توسط پزشكان مستقل که از حقوق مسلم خانواده متوفی بوده است چيست؟

۵- اگر دکتر پوراندرجاني به مرگ طبيعي فوت شده است و یا خودکشی کرده است به چه دليل مراسم ترحيم وي با حضور نيروهاي امنيتي و در شرايطي غيرعادي برگزار شده است به طوری ‌که حتی دوستان نزدیک آن مرحوم هم جرات حضور در مراسم تدفین را پیدا نکرده‌اند؟

۶- ارتباط مرگ پرابهام دکتر رامين پوراندرجانی با متهمان اصلي جنايات شكنجه‌گاه كهريزك و به طور مشخص احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي، رادان جانشين فرمانده اين نيرو و مسئول بازداشتگاه كهريزك و سعید مرتضوي دادستان وقت تهران كه متهمان با دستور وي و معاونانش قاضي حداد و قاضي حيدري فر به كهريزك منتقل شده اند ،چيست؟ (اطلاعات ارائه شده توسط نوروز مبین آن است که شخص احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی بارها رامین را مورد تهدید قرار داده و دستور به سکوت او داده بود)

۷- آيا شباهت عجيب نحوه اعلام شدن مرگ اين جوان ۲۶ ساله يعني ايست قلبي در هنگام خواب با قتل‌هاي سياسي در سال‌هاي گذشته، سوال برانگيز نيست؟

پدر رامین پوراندرجانی: شب پیش از درگذشت پسرم با او تماس تلفنی داشتم

رضا قلی پوراندرجانی، پدر رامین پوراندرجانی، پزشک ِ درگذشته بازداشتگاه کهریزک می گوید: شب پیش از فوت پسرش، با او تلفنی صحبت کرده بود.

او به خبرگزاری های خارجی گفته است: پسرش کاملا سرحال بود و هیچگونه علائمی حاکی از اینکه قصد خودکشی داشته، در او دیده نمی شد. آقای پوراندرجانی افزوده: روز بعد، فرمانده نیروی انتظامی تهران به او اطلاع می دهد که پای فرزندش درحادثه رانندگی صدمه دیده و برای جراحی او به اجازه پدرش نیاز دارند، اما وقتی که آنها از تبریز به تهران رفتند، متوجه شدند که چنین موردی نبوده است.

رضاقلی پوراندرجانی همچنین گفته است چون خانواده بشدت سوگوار و مضطرب بودند، بدون توجه خاصی به جسد فرزندشان، او را بخاک سپردند.

درپی انتشار گزارش هایی مبنی بر شرایط مشکوک درگذشت رامین پوراندرجانی، پزشک ۲۶ ساله بازداشتگاه کهریزک، دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرده است که "نتایج بررسی ها و آزمایشات اولیه کالبدشکافی درپزشکی قانونی، نشان می دهد که فوت او بر اثر مسمومیت نبوده است." این اطلاعیه افزوده این پرونده در دادسرای جنایی در دست رسیدگی است.

=============
پیوندهای مرتبط با این مطلب:
» افزایش نگرانی‌ها در مورد امنیت سایر شاهدان عینی پرونده کهریزک
»
مرگ مشکوک دکتر رامین پور‌اندرجانی (پزشک کهریزک)؛ ایست قلبی، خودکشی یا قتل؟
» خودکشی یا قتل پزشکی که محسن روح الامینی را ۲ روز قبل از شهادت ویزیت کرده بود!


1 نظرات:

Anonymous گفت...

لعنت خدا بر مافیای حاکم شده بر ایران

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator