۱۳۸۸/۰۸/۲۰

منتجب‌نیا: بچه صفتان تحمل جنبش سبز را ندارند

رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی:
بچه صفتان تحمل جنبش سبز را ندارند

ادامه راه سبز«ارس»: قائم مقام حزب اعتمادملی با انتقاد از تشكیل جنبش سبز علوی گفت: کجای شما با امیرالمومنین مناسب است؟ کدام حرکت شما با مشی علی انطباق دارد؟ آیا شما مانند علی با دشمنان و دوستان خود رفتار می‌کنید.

رسول منتجب‌نیا در یك گفتگوی تفصیلی با ایلنا، در خصوص پیشنهاد اخیر هاشمی شاهرودی مبنی بر گفتگوی بی‌پرده چهره‌های سیاسی برای برون‌رفت از شرایط فعلی، گفت: چندی قبل كه بحث وحدت و آشتی ملی مطرح شد مطلبی را به عنوان پیشنهاد با رسانه‌ها داشتم كه خوشبختانه امروز مورد تاكید سیاسیون و آیت‌الله شاهرودی واقع شده است.

تنها راه برون رفت‎؛ وحدت ملی است

وی با بیان اینكه چاره‌ای جز ایجاد یك وحدت و انسجام میان مردم و نخبگان نداریم، اظهار داشت: اگر بخواهیم ایران سرفراز و موفق باشد راه‌كاری جز وحدت ملی، جمهوری اسلامی را تضمین و تقویت نمی‌كند.

منتجب‌نیا ادامه داد: ما در سطح جامعه شاهد شكاف‌ها و اختلافات دامنه‌دار هستیم كه تمام نظام و كشور را به مخاطره می‌اندازد و باید این قضیه هر چه سریع‌تر حل شود.
مسائل به وجود آمده با روبوسی حل نمی‌شود .

وی تاكید كرد: حل شدن این امر با روبوسی و آشتی كردن متعارف عملی نیست و با روی هم بوسیدن سران و نخبگان موضوع حل نخواهد شد، چراكه مسئله، مسئله سران، نخبگان، فعالان سیاسی و حتی احزاب سیاسی نیست. مسئله به مردم كشیده شده و باید آنان را اقناع كرد و این اختلاف را از میان مردم برداشت.

وی ادامه داد: وقتی موضوع تا به این حد گسترش یافته، پیشنهاد می‌دم از سوی دو جناح اعلام آتش‌بس شود و هیچ‌كس از طرفین از طریق رسانه‌ها دیگری را تخریب نكند.

تاكید بر آزادی چهره‌های سیاسی اصلاح طلب

این فعال سیاسی با اشاره به بازداشت برخی از چهره‌های شاخص احزاب اصلاح‌طلب در بعد از انتخابات گفت: برای جلوگیری از گسترش اختلافات باید هرچه سریع‌تر ولو با قید وثیقه، افرادی كه در بند هستند آزاد شده و شخصی به دلیل مسائل انتخابات در زندان نماند.

وی با بیان اینكه حاكمیت باید به جناح رقیب فضا دهد، اظهار داشت: باید امكاناتی به اصلاح‌طلبان و جنبش سبز دهیم تا آنها بتوانند با مردم حرف زده و نظرات خود را ارائه دهند و حداقل از طرفداران خود بخواهند دست از افراط برداشته و در مسیری كه آنان تعیین می‌كنند قدم بردارند.

تریبون‌ها در اختیار حامیان دولت است

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینكه اصلاح‌طلبان تریبونی برای بیان نظرات خود ندارند، ادامه داد: امروز رسانه چندانی در اختیار آنان نیست و اكثریت قریب به اتفاق رسانه‌ها در اختیار جناح حامیان دولت و افراطیون است. حتی رسانه ملی و نشریات وابسته به حكومت كاملا در دست این جناح هستند.

وی تصریح كرد: با عمل به آتش‌بس كامل، آزادی زندانیان، متوقف كردن هرگونه تخریب و توهین و فضادادن به جناح اصلاح‌طلب می‌تواند حركت ابتدایی بوده و مقدمات را برای حل قضایا به صورت اساسی فراهم كند.

منتجب‌نیا خاطرنشان كرد: دو طرف قضایا باید بیایند و به صورت لخت و عریان و بدون قلب واقعیت، تخریب و توهین، با مردم سخن بگویند و همه هم در امان بوده و تامین داشته باشند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی اظهار داشت: در كشور ما آزادی بیان در خیلی از مواقع وجود دارد اما آزادی بعد از بیان نداریم. ما باید با فراهم كردن آزادی بیان، آزادی بعد از بیان و امنیت اجازه دهیم كه افراد آمده و حرف‌های خود را بزنند، بعد نظرات مردم اخذ شود تا ببینیم حرف آنان نزدیك به حرف اصلاح‌طلبان است یا جناح مقابل.

تاكید بر برخورد با متخلفان كهریزك و كوی دانشگاه

این نماینده ادوار مختلف مجلس با تاكید بر اینكه باید هر عمل ضد مردمی بررسی و مجازات شود، اظهار داشت: همان‌طور كه آیت‌الله مكارم شیرازی فرمودند باید كسانی‌كه در كهریزك و كوی دانشگاه جنایت آفریده و حیثیت نظام و اسلام را خدشه‌دار كردند شناسایی و مورد مجازات قرار گیرند.

وی تاكید كرد: نباید به گونه‌ای باشد هر كس هر كاری كه خواست انجام دهد بعد بگوییم جنایت شده است. جنایت جانی دارد و باید با آن برخورد كرد.

منتجب‌نیا تصریح كرد: باز هم تاكید می‌كنم بحث، بحث‌ روبوسی نیست بلكه ما باید مردم را قانع كنیم و مشكل آنها به نحوی حل شود.

لزوم پاسخگویی هاشمی شاهرودی درباره مسائل به وجود آمده

وی تصریح كرد: چه‌طور هاشمی شاهرودی در دوران صدارت خود كاری نتوانست در این زمینه انجام دهد. ایشان رئیس قوه قضائیه بودند كه بخش عمده‌ای از مسائل زیر نظر دستگاه تحت امر ایشان بود. هاشمی شاهرودی باید بیاید راجع به بازداشتی‌ها، توقیف مطبوعات و كارهایی كه در زمان دادستان گذشته صورت گرفته توضیح دهد، چراكه این مسائل به نام ایشان نوشته شده است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی ادامه داد: واقعا اگر ایشان مخالف بودند بیاید مخالفت خود را اعلام كند و الا تا زمانی‌كه شاهرودی زنده است تمام آنچه شده به نام وی نوشته خواهد شد، همان‌طور كه قبل از آن به نام آقایان یزدی و موسوی اردبیلی نوشته شد و بعد از ایشان هم اگر هر كاری انجام شود اعم از مثبت و منفی به نام لاریجانی نوشته خواهد شد.
این فعال سیاسی تصریح كرد: خوب است كه آیت‌الله شاهرودی اعلام كند كه چرا ظرف 10 سال مدیریت خود در دستگاه قضایی جلوی این حركات را بگیرند و كاری انجام نشود كه بعد بگوید خیانت شده است و دست اشخاصی باز شود.

ناامنی كروبی، خاتمی و موسوی باعث شرمندگی است

قائم مقام حزب اعتماد ملی در خصوص ضرب و شتم مهدی كروبی در مراسم 13 آبان گفت: معتقدم در بین مردم و نظامی كه كروبی، موسوی، خاتمی و امثال آنها احساس امنیت نكنند ما باید اظهار شرمندگی كنیم. نظامی كه به وجود آمده محصول تلاش همه به‌خصوص افرادی چون كروبی‌ها و امثال آنها است. اگر اینها احساس امنیت نكنند پس چه كسی امنیت دارد.

اشخاصی كه 4 روز بر مسند نشستند عصاره اسلام و طرفدار انقلاب شدند

وی تصریح كرد: اگر اینها انقلابی نیستند پس چه اشخاصی در این كشور انقلابی هستند؟ واقعا باید از این آقایان سئوال كرد اگر طرفدار ولایت فقیه، انقلاب، خط امامی و طرفدار قانون اساسی موسوی، كروبی و خاتمی نیستند پس چه كسانی هستند. این‌هایی كه 4 روز بر مسند نشستند و عصاره اسلام و طرفدار امام و انقلاب شده‌اند، در روزهای سخت انقلاب، در شكنجه و دفاع مقدس آنها كجا بودند؟

منتجب‌نیا افزود: چرا اشخاصی كه از راه رسیدند و در گذشته بیگانه بوده و یا در كنار قضایا بودند امروز همه كاره شده و صاحب‌خانه را از خانه بیرون می‌كنند؟ من معتقدم برخورد با موسوی، خاتمی و كروبی و دیگران بیرون کردن صاحبخانه از خانه و تملک و تصاحب خانه است.

مسوولان اجرایی چند سیلی برای انقلاب خورده‌اند؟

این فعال سیاسی اظهار داشت: چطور اینها که دیروز نبودند امروز آمدند همه کاره شدند. این‌هایی که قدرت اجرایی را تصاحب کردند بیایند مشخص کنند که چند روز در انقلاب بوده و چند سیلی برای انقلاب خورده‌اند. امروز بسیاری از اشخاصی که برای دفاع مقدس و جنگ تحمیلی سینه چاک می‌کنند بیایند بگویند چندروز در جنگ حضور داشتند. بسیاری از اشخاصی که در جبهه‌ها حضور داشتند یا به شهادت رسیدند یا بازنشسته شدند و یا کنار گذاشته شده‌اند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی تاکید کرد: نباید بی‌خود کبریت به سرمایه و خانمان کشور زنیم. کتک زدن کروبی یعنی خانه را آتش زدن، یعنی تیشه به ریشه انقلاب و نظام زدن و توهین به موسوی یعنی توهین به امام و انقلاب و توهین به ملت.

منتجب‌نیا گفت: به نظر می‌رسد دستی پشت پرده بوده و می‌خواهند یاران نزدیک و حلقه امام را زده تا امام و انقلاب را از بین ببرد. ما ساده فکر نکنیم این امر تنها دعوای سیاسی و قدرت است بلکه احتمال دهیم دست‌هایی پشت پرده است که می‌خواهد ریشه و اساس انقلاب را بزند.

وی ادامه داد: زمانی که خاک‌ریزها را زدند و بال و پر ولایت فقیه را شکستند، ولی‌فقیه را تنها می‌گذارند. باید بدانیم اشخاصی چون کروبی و موسوی بیش از همه دلشان به ولایت فقیه می‌سوزد و اعتقاد راسخ به آن دارند. زمانی که کروبی‌ها کتک می‌خوردند بسیاری از این آقایان مدرسه نمی‌رفتند و حتی به دنیا هم نیامده بودند، حالا چه شده آنها ضدولایت فقیه شدند و اینها طرفدار ولایت فقیه شدند؟

منتجب‌نیا تاکید کرد: اندیشمندان و دلسوزان نظام از هر دو جناح باید با دید تردید به موضوع بنگرند. مساله، مساله‌ی کروبی، موسوی نیست، بلکه مساله اساس انقلاب، نظام، روحانیت، اسلام و تشیع است که متاسفانه در معرض مخاطر جدید قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص تهدیدهایی که متوجه جنبش سبز است، اظهار داشت: در این که دو تفکر یا بیشتر در کشور وجود دارد هیچ تردیدی نیست و هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند که اختلاف نظری در کشور وجود ندارد.

منتجب‌نیا افزود: کسی نباید درصدد باشد جلوی فکر کردن را بگیرد تا همه یک نوع گرایش و تفکر سیاسی داشته باشند. این موضوع نه عملی و نه به صلاح کشور است و امام خمینی، رهبری، قانون و شرع این موضوع را پذیرفته‌اند و هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه شکل‌گیری یک جنبش هرگز به زیان نظام نخواهد بود، اظهار داشت: شاید ایجاد یک تشکل به ضرر یک شخص قدرت طلب در سمت اجرایی باشد اما به زیان نظام و انقلاب نخواهد بود. باید در جامعه تضارب افکار باشد تا جامعه پویا شده و گورستان فکری تبدیل نشود.

وی گفت: جنبش سبز یک جماعت مردمی بوده که حزب هم نیست. ما می‌گوییم دو سوم جمعیت کشور شما بگویید 10 یا 5 درصد در آن حضور دارند. به هر حال بخشی از جامعه در این جنبش حضور دارند چرا اجازه نمی‌دهند مردم در چارچوب قانون حرکت کنند.

منتجب‌نیا با بیان اینکه برخی دوست دارند مردم را به ضد انقلاب و اپوزیسیون تبدیل کنند، اظهار داشت: برخی به دنبال این هستند که جبهه‌های ضد انقلاب تشکیل داده و افراد دلسوز نظام را ضد انقلاب و معاند معرفی کند. این چه مرض، غرض و شیطنتی است که برخی دارند.

وی با اشاره به تشکل جنبش سبز علوی گفت: یک جریانی در بین رنگ‌ها، رنگ سبز را انتخاب کرده است این چه مشکلی دارد. می‌توانستند رنگ زرد یا قرمز را انتخاب كرده و جنبش‌های دیگری رنگ دیگری انتخاب کنند.

منتجب‌نیا با بیان اینکه همواره در انتخابات، گروه‌ها رنگی را به عنوان نماد حزب یا گروه خود انتخاب می‌کنند، ادامه داد: ستاد مهندس موسوی در انتخابات ریاست جمهوری رنگ سبز را برای خود انتخاب کرد و رفته رفته این جریان اعم از ستاد ایشان و گروه‌های مختلف دوم خردادی و اصلاح طلب همه تحت رهبری کروبی، موسوی و خاتمی جمع شده، یکی شده و زیرمجموعه جنبش سبز را تشکیل دادند و نه گفتند علوی هستیم و نه حسینی، بلکه گفتند جبنش سبز هستیم.

وی افزود: بلافاصله جریانی به‌وجود آمده و نام خود را جنبش علوی و جنبش مقابله خود را اموی می‌نامد. یکی از وظایف قوه قضاییه این است که اولین مرتبه‌ای كه این عنوان را اشخاص برای خود برگزیدند بر دهان آنها زده و آنها را دستگیر کنند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی تاکید کرد: این بزرگترین تهمت است که شخصی یک مجموعه را طرفدار بنی‌امیه می‌نامد. بنی‌امیه یعنی دشمنان اهل بیت و کسانی در مقابل آنها ایستادند. چه امنیت و چه آزادی در کشور است که یکسری بیایند و در روزنامه‌های وابسته به نظام مجموعه وسیعی را متهم به جنبش اموی کنند و خود را آنقدر تقدیس و بالا برده و برای خود جنبش علوی را تایید کنند.

وی خطاب به تشكیل دهندگان جنبش سبز علوی گفت: کجای شما با امیرالمومنین مناسب است؟ کدام حرکت شما با مشی علی انطباق دارد؟ آیا شما مانند علی با دشمنان و دوستان خود رفتار می‌کنید.شما علوی هستید مبارکتان! چرا رقیب خود را اموی اعلام می‌کنید. این چه تهمتی است؟ شما دم از اصولگرایی می‌زنید. آیا تهمت زدن از اصول شماست؟‌ آیا هرکس که شما را قبول نکرد؛ معاویه، یزید بن معاویه یا بنی‌امیه است.

این فعال سیاسی اظهار داشت: متعجبم که مقامات کشور چرا به دهان آنها نمی‌زند و با آنها برخورد نمی‌کنند. چرا این‌ها به صراحت و جسارت به مردم، نظام و مراجع توهین می‌کنند و کسی با آنها برخوردی نمی‌کند.

وی گفت: از صبح در روزنامه‌ها، مخالفان خود را جنبش سبز اموی و یا جنبش آمریکایی معرفی می‌کنند. این حرکات بسیار زشت و ضد اسلامی و اصولگرایی است و کسانی که این اقدامات را انجام می‌دهند قطعا ذره‌ای به اصول اعتقاد ندارند.

منتجب‌نیا تاکید کرد: معتقدم بسیاری از این‌اشخاص در مبدا و معاد شک و خدا و قیامت را قبول ندارند. كدام خدا و قیامتی به انسان اجازه می‌دهد که به افراد تهمت بزنند.
بچه صفتان تحمل جنبش سبز را ندارند

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینكه معتقدم جنبش سبز به نفع نظام و اسلام است، یادآورشد: افراد تنگ نظری و بچه صفتی وجود دارند كه تحمل حضور رقیب را نداشته و با هر ترفندی به دنبال خارج كردن آنان هستند.

وی در پایان گفت‌: اگر چندین جنبش در این نظام بوجود بیاید و هر یك رنگی را برای خود برگزینند قطعا مشكلی برای نظام بوجود نخواهد آمد.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator