۱۳۸۸/۰۸/۱۱

نامه سرگشاده خانواده هاي زندانيان سياسي به رئيس قوه مقننه

نامه سرگشاده خانواده هاي زندانيان سياسي به رئيس قوه مقننه:
بهارستان صدای ما را بشنود

ادامه راه سبز«ارس»: جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی حوادث پس از انتخابات با تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی اعتراض خود را به روند رسیدگی به عزیزان در بندشان اعلام کردند. این خانواده در پایان در نامه سرگشاده ای به رئیس مجلس هشتم خواستار شنیده شدن صدای اعتراضان از سوی مجلسیان شدند. متن کامل این نامه به قرار زیر است:

بسم رب المظلومين
يازينب يازينب

جناب آقاي دكتر علي لاريجاني
رياست محترم قوه مقننه

با سلام و احترام

صبح امروز، مورخ يازدهم آبان ماه سال يك هزار و سيصد و هشتاد و هشت هجري شمسي، برابر با چهاردهم ذي القعده يك هزار و چهارصد و سي هجري قمري، ما خانواده هاي زندانيان سياسي با اذعان به اهميت قوه مقننه يكي از سه قوه مستقل پيش بيني شده در قانون اساسي كشورمان به مقابل خانه ملت آمديم تا از نزديك صداي اعتراضمان را به همه بي عدالتي هايي كه در اين نزديك به پنج ماه اسارت قهرمانان راستين ايران، بر ما و عزيزان دربندمان رفته است، به گوش شما و نمايندگان مردم برسانيم.

امروز ما به بهارستان آمديم. به پاس قهرماني هاي پدران و مادرانمان در انقلاب مشروطه كه خواست اوليه شان ايجاد عدالتخانه، با رشادت ها و استواري ها و مبارزات اصيلشان به ايجاد مجلس شوراي ملي منجر شد. به بهارستان آمديم به ياد شليك توپ هاي استبداد محمدعلي شاهي به اين نماد حاكميت راي مردم و به شكرانه پايدار ماندن اين نهاد مردمي تا شنيده شدن صداي مدرس و مدرس ها و تا امروز كه هنوز استقلال رأي نمايندگان واقعي ملت مي تواند اميدبخش و نشاط آفرين باشد.

امروز ما در ميانه فصل خزان به بهارستان آمديم تا پيام اعتراضمان را هم به شما برسانيم و هم به مردمي كه بهارستان را و شأن و منزلت تاريخي آن را خوب مي شناسند. آمديم تا زير بارش باران پاييزي از سرماي خانه هايمان با شما سخن بگوييم و دل هايي كه اين روزها در اوج بي عدالتي هايي كه بر ما و عزيزانمان رفته است، تنها به پشتيباني هاي بخش گسترده اي از مردم كوچه و خيابان و شهروندان آگاه و مسئوليت شناس و نيز مراجع عالي مقدار و نخبگان و انديشمندان و هنرمندان و بزرگان حوزه و دانشگاه گرم است.

رياست محترم مجلس شوراي اسلامي


ما امروز بي اطلاع از تعطيلي مجلس آمديم تا از عدم پاسخگويي به نامه درخواست ملاقاتمان با شما گله كنيم . نامه اي كه ماه هاست در انتظار پاسخش نشسته ايم و پس از نامه سرگشاده جمعي از خانواده ها به حضرتعالي و نيز ملاقات آنان با يكي از نواب رئيس مجلس و اعضاي كميسيون امنيت ملي و فراكسيون خط امام (ره) و تعدادي از نمايندگان مجلس و بي نتيجه ماندن آن اقدامات، براي شما ارسال شد تا خود خانواده ها را به خانه خودشان، مجلس، دعوت كنيد و نكرديد و پيگيري هاي ما نيز براي اين ديدار ثمري نداد. همانطور كه ارسال نامه تعدادي از خانواده ها به كميسيون اصل نود نتيجه اي به دنبال نداشت. ما آمديم و در زير باران رحمت الهي به عنوان نمادي از گستره رحمت و كرامت او ايستاديم و بي صدا در طلب آزادي عزيزانمان از بند و اجراي قانون براي همه، مظلوميت خويش را نيز با شعار الله اكبر فرياد كرديم و حيفمان آمد كه شما حتي از خبر اين تجمع اعتراضي آگاه نشويد.

جناب آقاي دكتر لاريجاني


به ما مي گويند كه شما نيز چون دلسوزاني ديگر، مجدانه در پي حل و فصل نمودن قائله اي هستيد كه آفرينندگان آن با استفاده از مصونيت آهنين روزگار به خرمي مي گذرانند و ما باور كرده ايم. گفته اند نمايندگان مردم درد مردم دارند و با اندوه آنان اندوهگين و به شادي آنان شادند و ما سعي مي كنيم باور كنيم اما نمي دانيم چرا آقايان عليرغم وعده هاي مكرر اهمال نموده و هنوز گزارشي از پرونده هاي مربوطه به مجلس ارائه نكرده اند و مجلسيان چرا پرسشگر و پيگير اين مسئله نيستند؟ ما آمديم تا به نمايندگان محترم يادآورشويم چندين ماه است خانه هايي سرد و خاموش و قهرماناني دربند و خانواده هايي سرگشته و در به در كوچه و خيابانند و روند دستگيري ها چه به صورت فردي و چه گروهي و در كمال تأسف حتي با شبيخون به مراسم مذهبي و معنوي دعاي كميل به بهانه هاي واهي،‌ ادامه دارد. شما را مباد آرام يافتن تا زماني كه پرچم حق خواهي ما را مي بينيد و فرياد تظلم ما را مي شنويد. و نديدن و نشنيدن شما اينك كه ما در مقابل ديدگان هزاران رهگذر و مسافر شهري خواسته برحقمان را اعلام كرده ايم، هرگز موجب سلب مسئوليت از شما نيست.

رياست محترم قوه مقننه


اينك ما خانواده هاي زندانيان سياسي كه خوشبختانه اتهامات و افتراها برما نيز چون عزيزان دربندمان كه جرم اصلي شان اصلاح طلبي ومنتقد بودن آنان است، قابل پذيرش نخواهد بود، هم چنان مصمم به استفاده همه ظرفيت هاي قانون اساسي كشورمان هستيم و تقاضا داريم در اسرع وقت مجالي را براي گفتگويي روياروي براي شنيدن همه سخنان ما فراهم آوريد تا بهارستان همچنان اميدبخش باشد و اين خانه،‌خانه ملت بماند .

من الله التوفيق و عليه التكلان

۱۳۸۸-۰۸-۱۱
جمعي از خانواده هاي زندانيان سياسي

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator