۱۳۸۸/۰۷/۲۱

غده حقارت میلیونی

غده حقارت میلیونی

فرافکنی هم کاری است برای خودش. بخصوص وقتی آدم عقده حقارت می افتد به جانش. مثلا شما ده تا شبکه تلویزیونی دارید و چهل تا شبکه رادیویی و صد تا روزنامه و مجله دولتی و سیصد تا امام جمعه و یک میلیون تا دیوار که روی هر کدامش دو میلیون پوستر چسباندید برای روز قدس، بعد، بقول خود مسوولان محترم تبلیغاتی- نود درصد مسوولان مربوطه- چهار تا آدم، با شش تا سایت فیلتر شده و چهار تا و نصفی رادیو و تلویزیونی پارازیت خورده، یک دفعه چند میلیون آدم را به خیابان می کشند و به قول مقام معظم رهبری و فرماندار کنونی چالوس، آبروی ام القرای مسلمین در عرصه جهانی زرتی به ف. فنا می رود.

همین می شود که آدم عقده ای می شود و ذوالنور نامی پیدا می شود که بگوید: " آشوبگران امروز گدایی جمعیت می کنند." البته تا روز سیزدهم آبان که چیزی نمانده، چنان جمعیتی این ملت نشان بدهند که شب جمعه از یاد هر چه گدای شاه عبدالعظیم برود. البته جهان نیوز هم در مقابل تظاهرات دانشجویی فیوز پرانده و نوشته است" تجمع 25 نفره سبزها در دانشگاه 23 هزار نفره ارومیه" من نمی دانم بقول علیرضا بهشتی اگر کل سبزها چهار هزار نفر هستند، که ما هم نمی گوئیم بیشتر هستند، حداکثر بین چهار هزار تا چهل میلیون، چرا مجوز یک گردهم آیی نمی دهند که آبروی ما در جهان برود، به جای اینکه آبروی نظام برود؟

دیدار رهبران سبز

تا چشمشان کور شود و دنده شان نرم و گوش شان کر، فعلا سبزها دارند مثل آقاها کارشان را پیش می برند و آقا و بقیه آقایان شصت پای چپ توی گوش راست، دستپاچه نمی دانند بالاخره اعلام بکنند که 9 نفر در تظاهرات کشته شده اند، یا بیست نفر، یا 30 نفر یا 70 نفر یا بقول بچه پرروی امت حزب الله، کسانی که در تظاهرات کشته شدند، همه طرفدار الفنون بودند یا بقول فرمانده پلیس تهران اصلا کسی کشته نشد.

الغرض، موسوی و کروبی با هم دیدار کردند و موسوی در این دیدار گفت: " مدام اطلاعات غلط به مردم می دهند و فکر می کنند که مردم باور می کنند. در همین اطلاعات غلط داده شده تعداد کشته های پس از انتخابات چند بار عوض شد؟ بعد می گویند تقلب در انتخابات دروغ است!" کروبی هم اعلام کرد: " برخی درباره انتخابات به گونه ای سخن می گویند که گویی هیچ اتفاقی نیافتاده، نه خانی رفته نه خانی آمده. می گویند تقلب نشده، چرا این حرف ها را می زنید؟ یعنی مردم نمی دانند که چه بر سرشان آمده است؟ پس این اعتراضات چیست؟ آمارهای واقعی را اعلام کنید، یک حرفی بزنید که کسی به شما نخندد." البته من جدا به کروبی اعتراض دارم، ما که تفریح نداریم، خواننده مان هم که در اعتراض به احمدی نژاد نمی خواند، حرف احمدی نژاد را هم که نقل کنی می گویند چرا حکومت را مسخره کردی، اگر قرار باشد ما به این دولت نخندیم، پس چه بکنیم؟ بالاخره مردم کتک خورده تجاوز شده و رای دزدیده شده هم تفریح لازم دارند.

بیماران روانی به آتش کشیدند

خبر رسید که گروهی از بیماران روانی بیمارستان آزادی را به آتش کشیدند. گزارشگران نوشتند که این ماجرا فقط در حد یک بیمارستان نبوده، بیماران روانی همچنین کل مملکت را به آتش کشیده، و فعلا در حال به آتش کشیدن منطقه هستند. آگاهان اعلام کردند که علت آتش سوزی در بیمارستان روانی این بود که برخی بیماران خطبه های نماز جمعه احمد خاتمی را با فریاد های آتشین و چشمان ورقلمبیده تماشا کردند و فکر کردند حالا دیگر وقتش است. دولت بیماران روانی اعلام کرد بزودی با رسیدن محموله بنزین از ونزوئلا اقدام به اطفاء حریق خواهد کرد.

اقدامات فرهنگی با گاز اضافی

بالاخره معلوم نشد که قرار است سپاه پاسداران، بسیج را تبدیل به نیروی زمینی کند و پایگاه های نیروی هوایی را در میادین کشور دائر کند یا اینکه به گفته سردار گارسیا فیروزآبادی، "بسیج، فعالیت های نظامی را کنار می گذارد و به کارهای فرهنگی می پردازد." در همین راستا، فرمانده جدید بسیج یعنی سردار نقدی که برای فعالیت فرهنگی به زبان فارسی نیاز به گذراندن یک دوره سوادآموزی دارد، خطوط جدید فرهنگی بسیج را بشرح زیر اعلام کرد:

یک، بسیج برای ارتقای فرهنگی دانشگاهها هر ماه یک بار دانشجویان را از طبقه اول خوابگاه به پشت بام ارتقا داده و آنان را با مفهوم هبوط بر روی زمین آشنا خواهد کرد.

دو، بسیج برای ارتقای سطح فرهنگی مردم از این پس دوره شناخت و مردم شناسی را برای شناسایی مردم در تظاهرات برگزار خواهد کرد.

سه، بسیج تلاش خواهد کرد تا برای ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی، از کلیه ابزارهای پیشرفته مانند دیلم و بیل و اهرم، استفاده کند، تا هنگام ارتقاء بسیجیان به پشت بام مجتمع های مسکونی، و مقابله با هر چیز گردی که موجب انحراف فرهنگی می شود، به جمع آوری ماهواره های ضد فرهنگی بپردازد.

چهار، بسیج تلاش می کند، تا با آموزش انواع شیوه های استفاده از اشیاء دراز و طولانی، از کلیه مرزهای دوروبر خود و دولت و بیت حراست فرهنگی نموده و کلیه منحرفین فرهنگی را به سزای اعمال شان برساند.

پنج، بسیج به دلیل اعتقاد به نقش رسانه ها در فرهنگ تلاش عمیق خود را برای حضور در کلیه صحنه های نبرد حق علیه باطل در کربلای فیس بوک و نینوای تویتر و عرصات پهناور بالاترین نموده و به راهنمایی و ارشاد و شناسایی منحرفین فرهنگی، از جمله دیگران، خواهد پرداخت.

الفنون در شیراز

امداد غیبی فعلا باعث شده تا رئیس جمهور شجاع کشور که هر وقت وارد هر شهری می شد، بیست ثانیه بعد در کلیه صحنه ها حضور پیدا می کرد و از ملت حاضر غایب می کرد و مراسم مفرح و شادی بخش " کی خسته است؟ دشمن!" را اجرا می کرد، فعلا تا آخر شب فقط با استفاده از امداد غیبی در یک کتابخانه در شیراز حاضر شده و بعد از چهار سال به این نتیجه بسیار جدید رسیده است که " مهم ترین نیاز بشر در حال حاضر فرهنگ است." آگاهان از شیراز گزارش دادند که انسان برای درک فرهنگ حتما باید شش ماهی مردم را در خیابان کتک بزند، از مردم روی پشت بام فحش بخورد تا بفهمد فرهنگ چیست.

مقامات شیراز به مناسبت روز حافظ آرامگاه حافظ را که همیشه باز است، تعطیل کردند، احمدی نژاد نیز در مراسم روز حافظ که در حضور جمعی از غایبان برگزار شد، گفت " امروز صبح که خدمت رهبری بودم به ایشان گفتم عازم سفری به شیراز هستم، شما پیامی برای حافظ ندارید؟" و رهبری جواب داد " سلام مرا....... " و هرچه فکر کرد کسی به یادش نیامد که لازم باشد سلام رهبری به او رسانده شود. به گزارش مقامات کمیته امداد استان فارس، به نظر می رسد که احمدی نژاد در شیراز گم شده و فعلا اثری از او نیست. سبزهای شیراز پیش از این آمادگی خود را برای پذیرایی از وی اعلام کرده بودند، اما احمدی نژاد گفته بود: " خیلی ممنون، صرف شده، تهران خوردم اومدم." احمدی نژاد در همان جمع غایبین در کتابخانه شیراز گفت: " شیراز باید کاروان فرهنگی کشور را مانند لوکوموتیو به پیش ببرد." تصور کنید، کاروان، طبیعتا تعدادی شتر که یواش یواش راه می روند، به یک لوکوموتیو قطار که نه ترمز دارد و نه دنده عقب، بسته شده اند و دارند پیش می روند. پیشرفت فرهنگی یعنی چی؟

کهریزک هم به تاریخ پیوست

ما که منتظریم، یادمان نمی رود، و گوش به زمین چسبانده ایم تا صدایش را بشنویم. کمیته ویژه بررسی تخلفات و جنایات کهریزک اعلام کرد: " فعلا منتظر گزارش کمیته ویژه مجلس درباره جنایات کهریزک نباشید." این کمیته گزارش داد، مسوولان منتظرند تا بقیه جنایات هم انجام شود که گزارش را یک جا تحویل دهند.

زندانی به بزرگی کشور

فرض کنید قصد دارید یک کلاهبرداری میلیونی در انتخابات انجام دهید، چکار می کنید؟ بهترین کار این است که یک کلاهبردار میلیاردر را وزیر کشور کنید. یا فرض کنید نشسته اید سر شاخ قدرت و قصد دارید از بن همه چیز را ببرید، چکار می کنید؟ بهترین کار این است که یک نجار را وزیر کشور کنید. حالا فرض کنید که قرار است کشور را تبدیل به یک زندان بزرگ کنید، چکار می کنید؟ بختیاری رییس کل زندان های کشور را وزیر دادگستری می کنید و صولت مرتضوی، مدیرکل سازمان زندانهای کشور، معاون سیاسی وزارت کشور می شود.

۱۲۵ نماینده مجلس

موقعی که احمدی نژاد رئیس جمهور شد، 200 نماینده مجلس طرفدارش بودند، بعدا که رحیمی را معاون اول خودش کرد، 190 نماینده از او حمایت کردند، بعد از انتخابات کم کم کار به جایی رسید که در هفته گذشته 190 نماینده در مهمانی خصوصی احمدی نژاد، برای صرف شام و شیرینی و رشوه شرکت نکردند، امروز هم 125 نماینده مجلس با لاریجانی مخالفت کردند، به نظر می رسد، یواش یواش تکلیف مجلس روشن می شود. فکر می کنم یکی باید شروع کند و " طرح عدم کفایت سیاسی" احمدی نژاد را آماده کند. تا آن موقع یواش یواش نمایندگان مجلس آماده رای دادن خواهند شد، بخصوص اینکه چند ماهی دیگر انتخابات شوراهاست، و یواش یواش حکومت تکلیفش را با مردمی که رای دزدی شده اند بهتر خواهد دانست.

کارگردان فیلمهای مستهجن و روسپی

ادب از که آموختی؟ طبیعتا از کیهان. انتظار داشتی از چه کسی بیاموزم. وقتی روزنامه ای به نماینده مجلس می گوید گاو، به برنده جایزه صلح نوبل می گوید دزد، به مردم می گوید گوساله، به معترضان می گوید حیوان، به محسن مخملباف که مهم ترین کارگردان جمهوری اسلامی است، می گوید کارگردان فیلمهای مستهجن، به نازنین افشین جم می گوید روسپی، به دالایی لاما می گوید جاسوس، انتظار داشتید ادب از بوذرجمهر حکیم بیاموزیم، شریعتمداری برای آموزش انواع شریعت و نگاه دینی و فحش ناموسی 24 ساعته در خدمت شماست.

نترسید نترسید، شما همه با هم هستید

چقدر خوب است که کشوری داریم که در آن همه مردم آزادی کامل دارند! می دانید خیلی کشورها مثل ترکیه یا فرانسه یا کنگو در دنیا هستند که برخلاف ما که بقول رئیس جمهورمان آزادی کامل داریم، آزادی ناقص دارند و واقعا چقدر سخت است، خیلی سخت است، که آدم بجای آزادی کامل، آزادی ناقص داشته باشد؟ احمدی نژاد در مورد تحمل مخالف گفت: "بیشترین تحمل را این دولت داشته که واقعا سابقه ندارد." وی از هر کسی که به اظهاراتش شک دارد، خواست سری به بهشت زهرا بزند و روزنامه های کشور را ببیند تا معلوم شود واقعا حتی دولت خاتمی هم اینقدر تحمل مخالف را نداشت. در همین راستا، محمدی گلپایگانی، اسگل شخصی و دوست فابریک مقام معظم که دست راست او پشت هر چیزی پیداست، اعلام کرد: " روحانیون مسائل را بگویند و نترسند و ملاحظه نکنند." برخی روحانیون اعلام کردند، چشم، اما بگذارید اول جای مسائلی که قبلا گفتیم خوب بشود، بعدا.

ارزش شغل ها

حشن قشقاوی مردی که چهره اش شبیه محافظان بارگاه شام و لحن اش شبیه خوانندگان زن فرانسوی و ادبیات اش شبیه کیسینجر و معنی حرف هایش شبیه بن لادن بود، رفت تا احتمالا یکی از همشهری ها از ارادان برسد و سخنگوی وزارت خارجه شود. ضمنا فاطمه آلیا هم شغل وزارت آموزش و پرورش را نپذیرفت. ببین چقدر شغل ها ارزش پیدا کرده است.

ابراهیم نبوی

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator