۱۳۸۸/۰۸/۰۶

ایران کشور آزادی است!


ایران کشور آزادی است!


آقای کلهر پس از علنی شدن پناهندگی دخترش، در گفتگویی با خبرگزاری مهر گفته بود "پناهنده شدن دخترم نشانه وجود آزادی در ایران است!."

این جمله را چنان گفته بود که انگار در ایران آزادی وجود ندارد! و یا عده ای تصور می کنند که ایران کشور آزادی نیست!. از ایشان که مشاور رئیس دولت هستند، چنین طرز بیانی واقعا دور از انتظار است. هیچ دلیلی برای چنین اظهارنظری پیدا نکردم مگر اینکه این سهل انگاری را به پای شوکه شدنشان از شنیدن خبر پناهندگی دخترشان بگذارم.

هر کس نداند؛ شما و دوستانتان که گرد رئیس دولت جمع شده اید خوب می دانید در ایران آزادی بی حد و حصری وجود دارد و شما و یاران محمود احمدی نژاد به حد کافی از آن استفاده کرده اید و می کنید. شما که این چنین ناشیانه برای اثبات وجود آزادی در ایران، از بهانه بسیار کوچکی همچون پناهنده شدن دخترتان استفاده می کنید؛ آیا نشانه های بزرگتر را که یک ملت با پوست و استخوان خود حس کردند، ندیدید؟

در ایران چنان حدی از آزادی وجود دارد که یک دولت یک میلیارد و پنجاه و هشت میلیون دلار از بودجه رسمی مملکت را بدون حساب و کتاب خرج کند و آزادانه در مقابل نهادهای قانونی قد علم کند و رئیس دولت در برنامه تلویزیونی دستگاه قضایی را به سخره بگیرد!

در ایران، آزادی به اندازه ای وجود دارد که نیروهای بی نام و نشانی با قداره بندی به جان شهروندان ایران بیافتند و جوانان این کشور را به خاک و خون بکشند و در بازداشتگاه ها بدترین رفتارهای ممکن را بازداشت شدگان بکنند و در نهایت هیچ نهادی نتواند داد مظلوم را از ظالم بستاند!

در ایران آزادی آنقدر زیاد است که رئیس دولت در مقابل چشم میلیونها ایرانی به راحتی آمار ساختگی و دروغین ارایه می کند و برای موجه نشان دادن خود رقبایش را به بدترین توهینها و تهمتها بیاراید و در نهایت هیچ قانونی نتواند امکان پاسخگویی به ایشان را فراهم کند!

ایران چنان کشور آزادی است که دوستان شما می توانند بدون هراس از هیچ مرجعی مخالفان خود را بیش از ۱۰۰ روز در زندان های انفرادی نگه دارند و آنها را از داشتن حداقل حقوق خود محروم کنند!

در ایران چنان حدی از آزادی وجود دارد که رئیس دولت برای مبارزه های انتخاباتی اش می توانند آزادانه و برخلاف قانون، از هواپیمای دولتی و بودجه دولتی استفاده کند و برای تبلیغ برنامه هایش به این شهر و آن شهر سفر کند!

آزادی در ایران به قدری مطلق است که مطبوعات و سایتهای خبری را بدون هیچ دادگاه و دادخواست و محکمه ای متوقف می کنند و آب از آب هم تکان نمی خورد!

ایران به اندازه ای آزاد است که در روز روشن، تیر در سینه دختر بی گناهی خالی می کنند و فاتحانه از سرکوب آشوبگران سخن می گویند!

در ایران چنان حدی از آزادی وجود دارد که هیچ قوه ای، حتی مجلس و قوه قضا امکان طرح سئوال و شکایت از دولت و دولتمردان را ندارد!

ایران به قدری کشور آزادی است که دولت برای جبران ضعفهایش در روابط بین المللی، بدون کسب اجازه از مراجع قانونی، نفت و گاز را زیر قیمتهای رایج جهانی به دیگر کشورها می فروشد و از صندوق ذخیره ارزی، وامهای بلاعوض و کمکهای مالی میلیاردی به بیگانگان پرداخت می کند.

آزادی در ایران به حدی است که سارقان علمی به سادگی وزیر و وکیل می شوند و متقلبان علمی، کرسی معاون اولی رئیس جمهور را تسخیر می کنند!

ایران چنان کشور آزادی است که رانت خواران می توانند برنج های سمی وارد کنند و ماه ها به خورد ملت بدهند اما هیچ مرجعی توان احقاق حقوق مردم را نداشته باشد!

آزادی در ایران چنان موج می زند که دولت، بدون توجه به نظر مردم، کارشناسان و مجلس با تغییر دادن ساعتهای کاری اداره ها و بانکها، لغو تغییرات فصلی ساعت رسمی کشور و همچنین اعلام تعطیلی های بی مقدمه، نظم و روال زندگی روزمره مردم را دچار مشکل می‌کند.

ایران به حدی آزاد است که برخی دوستان شما با استفاده از بودجه مملکت، رسانه هایی را مدیریت می کنند که فلسفه وجودی شان، تخریب و ترور شخصیت منتقدان، دروغ بافی، اختلاف افکنی و شایعه پراکنی است و پرونده های قضایی شان سالهاست که بازنشده مختومه اعلام شده است.

در ایران آزادی آنقدر زیاد است که شما می توانید برای ایجاد محدودیت رسانه ای، یک ملت را زیر پارازیتهای سرطان زا قرار دهید و سلامت چندین نسل را به خطر بیاندازید فقط برای اینکه صدای مخالفان را خاموش کنید!

جناب آقای مهدی کلهر شما که بهتر از هر کس با این آزادی ها آشنا هستید و از آنها بهره برداری می کنید؛ متعجبم که با وجود چنین نشانه های آشکاری از وجود آزادی چرا باید نام و نشان نرگستان را به میان بیاورید؟

بله، آقای کلهر در این کشور "آزادی مطلق" وجود دارد؛ آزادی مطلق برای دروغ گویی، پرونده سازی، فرار از قانون، ایجاد رعب و وحشت، دست درازی به بیت المال، مدرک سازی، عوام فریبی، رانت خواری، تقلب، تخلف، سانسور، آدمکشی، آدم ربایی، قداره بندی و خلاصه هرگونه عملی که در سایر جوامع جرم و جنایت محسوب می شود. بله، ایران کشور آزادی ست.

خواهش می کنم شما به دنبال نشانه های وجود آزادی در ایران نگردید. ملت ایران خود، آزادی را در زندگی روزمره شان حس می کنند و آن را باور دارند.

ن. نوروزی

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator