۱۳۸۸/۰۷/۱۹

محجوب نماینده مردم تهران: برای فقرا اعلام خطر می‌کنم

کلیات لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها تصویب شد
محجوب نماینده مردم تهران: برای فقرا اعلام خطر می‌کنم

ادامه راه سبز«ارس»:لایحه هدفمند كردن یارانه ها پس از سخنان موافقین و مخالفین این لایحه با 188 رای موافق ، 45 رای مخالف و 6 رای ممتنع به تصویب نمایندگان رسید. به گزارشات رسیده، 241 نفر از نمایندگان مجلس شواری اسلامی بعد از استماع سخنان موافقین و مخالفین و نماینده دولت در مورد لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها نظر خود را در خصوص این لایحه اعلام کردند. علی لاریجانی رییس مجلس پس از انجام رای گیری برای كلیات این لایحه عنوان كرد كه جزییات این لایحه وقت زیادی می‌گیرد و احتمال دارد كه نیاز باشد فردا بعد از ظهرهم برای بررسی جزییات آن وقت گذاشته شود.

در همین راستا، محجوب نماینده مردم تهران با اشاره به لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: من امروز برای فقرا و افرادی که از فقرا حمایت می‌کنند اعلام خطر می‌کنم.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب در مخالفت با لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها با بيان اينكه امروز وظیفه مهمی یعنی بازگشت قیمت نفت و حامل‌های انرژی به قیمت‌های بین المللی پیش روست ،گفت: قیمت حامل‌های انرژی براساس ارزشی و پول ملی تنظیم شده است و تا به امروز واحد پول ملی عامل تعیین‌کننده قیمت بوده است اما امروز در این لایحه قیمت براساس فوب خلیج فارس پیش‌بینی شده است که به معنای تغییر واحد پول است.

دبیرکل خانه کارگر تاکید کرد: در این صورت به اقتصاد بین‌المللی گره زده می‌شویم در حالیکه از مزایای آن هیچ سودی نمی‌بریم چرا که این لایحه آثار منفی خواهد داشت.

وی افزود: بایستی بین عدالت و افزایش قیمت فرق گذاشته شود کارگران و کارمندان ایرانی براساس ریال حقوق دریافت می‌کنند نه براساس قیمت نفت خلیج فارس محجوب گفت: حذف ماده 13 این لایحه راهگشا نیست و روشن است که در صورت تصویب این لایحه واحد پول ملی ضعیف تر می‌شود و اقتصاد بین المللی به اقتصاد ملی حاکم می‌شود.

نماینده تهران تصريح كرد:آثار تورمی این لایحه مشهود است و جای تعجب دارد که کارشناسان اقتصادی در این مورد تسلیم شده‌اند.

وی افزود: این لایحه برای دولت و اهداف آن هم تاثیری ندارد و آثار قیمتی آن باید به تصاعد هندسی حسب شود.

محجوب در پایان یادآور شد: من امروز برای فقرا و افرادی که از فقرا حمایت می‌کنند اعلام خطر می‌کنم.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator