۱۳۸۸/۰۷/۱۹

میرحسین به دیدار کروبی رفت + عکس

میرحسین به دیدار کروبی رفت

موسوی: شاهرودی من پیشنهاد برگزاری تجمع قانونی داد، من هم پذیرفتم.
کروبی:
چرا وانمود می‌کنید فضای کشور جنگی است و همه باید سکوت کنند؟

ادامه راه سبز(ارس): میرحسین موسوی روز گذشته به منزل مهدی کروبی رفت تا درباره اتفاقات روی داده پس از انتخابات با یکدیگر رایزنی و گفت‌و‌گو كنند، در این دیدار هر دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دهم با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی صدا و سیما برای تخریب جریان اصلاحات بر حق قانونی خود مبنی بر حضور در صدا و سیما و دفاع از خود تاکید کردند.

به گزارش «پارلمان‌نیوز»، در این دیدار که با حضور تنی چند از خبرنگاران برگزار شد، موسوی و کروبی با اشاره به تبلیغات یک طرفه‌ای که صدا و سیما عليه آنها راه انداخته است، خواستار فرصتی برای حضور در یک برنامه تلویزیونی شدند تا به تخریب‌هایی که رسانه ملی علیه آنها راه انداخته است پاسخ دهند.

در ابتدای این دیدار مهدی کروبی، انتخابات اخیر ریاست جمهوری را یک فرصت بسیار خوب برای نظام و دولت دانست و گفت:«نظام می‌توانست از این فرصت به نحو خوبی برای اقتدار خود در جهان استفاده کند.»

او با بیان این که رفتارهای پس از انتخابات دور از شان نظامی بود که امام راحل آن را پایه‌گذاری کرده بود، به برخوردهای صورت گرفته با علیرضا بهشتی فرزند شهید بهشتی و نیز مرتضی الویری و ابراهيم اميني اشاره کرد و این افراد را همچون دیگر افرادی که پس از انتخابات بازداشت شدند، فرزندان انقلاب و نظام خواند که برای استقرار آن جانفشانی‌ها کرده‌اند.

دبیرکل حزب اعتمادملی رفتارهای صورت گرفته با نیروهای انقلاب و دانشجویان را «عجیب و غریب» توصیف کرد و با اشاره به واقعه ۱۶ آذر سال ۳۲ تاکید کرد که زمانی که نیروهای شاه به دانشگاه حمله بردند، همه این رفتار را یک عمل قبیح دانستند و پس از این همه سال هنوز کسی نیست که از این رفتار دفاع کند.

او این موضوع را نشانه‌ای دانست برای آن که همه مسئولان مراقب رفتار و اعمال خود باشند تا آیندگان به نیکی از آنها یاد کنند.

مهدی کروبی در ادامه سخنان خود به نامه اخیر استانداری تهران که شورای شهر را از دیدار با خانواده های بازداشت‌شدگان منع کرده اشاره کرد و این رفتار را بسیار غیرمتمدنانه خواند.

او همچنین اظهارات اخیر حجت الاسلام محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور را مورد اشاره قرار داد که گفته بود اکنون در وضعیت جنگی هستیم، او این سخنان را برای رعب‌آوری از دادگاه انقلاب دانست و گفت: «چرا باید این سخنان بیان شود و چرا باید این گونه وانمود شود که فضای کشور جنگی است و همه باید سکوت کنند و دم برنزنند؟»

او با بیان این که برخی از نظامیان همچون فرمانده سپاه از اصلاح‌طلبان انتقاد می کنند که چرا برای تلویزیون‌ها و سایت‌های بیگانه خوراک فراهم می‌‌کنید، گفت:«من از ایشان می‌پرسم که چه کسی برای آنها خوراک فراهم می‌کند؟ ما یا شما؟ چه کسی سخنان تند می‌گوید ما یا شما؟ چه کسی برخوردهای تند را سرلوحه کارهای خود قرار داده است ما یا شما؟»

کروبی همچنین به مراسم روز قدس اشاره کرد و گفت:«اولا من باید تاکید کنم که نگاه ما به رژیم صهیونیستی تغییر نکرده است. فلسطین همچنان مساله ماست و روز قدس نیز روز حمایت از مردم مظلوم فلسطینی و تبری از رژیم صهیونیستی است، اما من می‌خواهم اشاره کنم به جمعیتی که به این مراسم آمدند و باید قدردان آنها بود. عموم کسانی که به دعوت ما به این مراسم آمدند شعاری‌هایی که دادند در رابطه با ایران و کشورشان بود و نگران سرنوشت خود بودند. نمی‌توان به مردم گفت که نگران کشور خود نباشید. اگرچه مساله اصلی ما در این روز فلسطین است اما من می‌پرسم که آقایان توضیح دهند که چه اتفاقی در کشور افتاده است که روز فلسطین ناگهان مردم دو دسته می شوند و عده‌ای نگرانی‌های خود را در شعارهایشان بازتاب می‌دهند؟»

او در پایان سخنان خود تاکید کرد:«برخی درباره انتخابات به گونه‌ای سخن می‌گویند که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است. نه خانی رفته نه خانی آمده است. می‌گویند تقلب نشده است. آخر چرا این حرفها را به مردم می‌زنید؟ یعنی مردم نمی‌دانند که چه برسرشان آمده است؟ پس این اعتراضات چیست؟ می گویند که فلانی ۳۰۰ هزارتا رای آورده است و من در ۱۰ هزار صندوق حتی یک رای هم نداشته و در محل‌هایی که صندوق ها مستقر بود حتی یک طرفدار هم نداشته‌ام؟ این درحالی است که برخی از دوستان که پای صندوق بودند می‌گویند در فلان صندوق شما ۱۰۰ تا رای داشتید اما برای شما یک رای منظور شد. آخر یک حرفی بزنید که کسی به شما نخندد. اگر راست می‌گویید در برابر دهها ساعت انکار تقلب در رسانه ملی و فشار بر زندانیان بیگناه برای اعتراف، به ما وقت بدهید تا در تلویزیون دلایل و مدارک خود را ارایه دهیم.»

مهدی کروبی معتقد است که باور مردم و اعتماد آنها بزرگترین سرمایه نظام است و بر این اساس به سخنان امام اشاره کرد و یادآور ‌شد:«بزرگترین سرمایه امام اعتماد مردم بود و این سخن را بارها بیان کردند. لذا نباید از نظام سلب اعتماد شود و نباید کسی در این راستا گام بردارد. برخی از آقایان خواسته یا ناخواسته در این راه قدم بر می‌دارند و فوج فوج برای بیگانگان خوراک تهیه می‌کنند. بیایید برای رهایی از وضعیت موجود حرکتی صحیحی انجام دهید. آمارهای واقعی را اعلام کنید. صدا وسیما که به یک رسانه جهت‌دار و تخریب‌گر تبدیل شده و روز به روز از خود مشروعیت‌زدایی می‌کند، راه درست را در پیش بگیرد و اعتماد مردمی را که از دست داده مجددا به دست آورد.»

همچنین در این دیدار مهندس میرحسین موسوی با اشاره به وقایع روی داده پس از انتخابات به اتفاقی که در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ رخ داد اشاره کرد و یادآور شد: «کسانی که آن حماسه را آفریدند، امروز در گوشه‌های زندان هستند و این طنز تلخی است که این روزها متاسفانه رخ داده است و من نمی‌دانم که چرا این مسایل و این اتفاقات در حال روی دادن است و چرا باید با نیروهای مومن انقلاب چنین کنند.»

میرحسین موسوی معتقد است این رفتارها باعث ایجاد زخم‌هایی بر روح و روان مردم می‌شود که به آسانی قابل درمان نیست.

او به دادگاه‌هایی که با سر و صدای بسیار برای اصلاح‌طلبان برگزار شده بود اشاره کرد و گفت:«چه نتیجه‌ای از این نمایش عاید شما شد؟ آیا به دنبال برگزاری دادگاه تفتیش عقاید هستید؟ آیا متوجه اثرات منفی آن در جامعه هستید؟»

میرحسین موسوی به خیل نیروهای انقلاب که به حاشیه رانده شده‌اند اشاره کرد و گفت:«در این چهار ساله اخیر رفتارهای نادرستی صورت گرفته است که همه نیروهای انقلاب یا به حاشیه رفته‌اند یا رغبتی برای کار ندارند. شما نگاه کنید و ببینید که چه تعداد وزیر و وکیل و نیروی انقلابی حذف شده‌اند. حاشیه انقلاب ما الان بزرگتر و مهمتر از متن آن شده است. چند رییس جمهور داریم. چندین وزیر داریم. نمایندگان،مدیران و نخبگان طراز اولی داریم که همه در حاشیه قرار گرفته‌اند. چرا باید این استعدادها همه حذف شوند؟»

وي با اشاره به هشدارهاي يك سال اخير خود در خصوص سواستفاده برخي نهادهاي قدرت از دارايي‌های مالی كشور از ابهام در واگذاری سهام مخابرات و منابع تامين ۸۰۰۰ ميليارد تومان هزينه خريد آن از سوی سپاه پاسداران ابراز تاسف كرد.

نخست وزیر مورد تائید و حمایت امام راحل در ادامه به بحث انقلاب مخملی که از سوی برخی بیان می‌شود پرداخت و آن را یک بحث نظری و دانشگاهی دانست و وقوع آن را در ایران غیرممکن خواند و گفت:«متاسفانه این روزها از هر تریبونی حرفی در تخریب نیروهای انقلاب زده می‌شود. خصوصا آن که تریبون مقدس نماز جمعه اختصاص پیدا کرده است به تریبون یک جناح و تندروها برای حذف نخبگان و کسانی که نظر و رای دیگری دارند از هر وسیله استفاده می‌کنند.»

میرحسین موسوی با اشاره به تاريخ روسيه و دوران کمونیست ها و رفتارهای آنها تاکید کرد:«در مقطعی افرادی بر سرکار آمدند و تلاش کردند و نیروهایی را که انقلاب کرده بودند حذف کنند. در کتاب‌ها و عکس‌های انقلاب خود، نقش آفرینان انقلاب را حذف کردند و تلاش کردند با جعل تاریخ، تاریخ دیگری را برای مردم خود و دنیا بیافرینند. حکومت آنها برچیده شد تاریخ‌نگاران آمدند و تاریخ واقعی را نگاشنتد.»

وی تاکید کرد: «عده‌ای نباید تصور کنند که حوداث اول انقلاب و سال های پس از آن از ذهن و ضمیر مردم گریخته است. اخیرا یکی از آقایان که در دولت بنده نیز دارای سمتی بود و بعد به علت اختلافات از دولت استعفا داد و رفت مطالبی را بیان کرده است که انسان حیرت می‌کند. سه ، چهارماه است که علیه بنده و آقای کروبی و افراد دیگری که از ما حمایت می‌کردند ، به صورت یک طرفه در صدا و سیما و رسانه‌های خود دورغ می‌پراکنند و ما را تخریب می‌کنند. آیا ما حق نداریم در صدا و سیما از خود دفاع کنیم؟»

او با یادآوری جلسه ای که با هاشمی شاهرودی رییس سابق قوه قضاییه داشت گفت:«آقای شاهرودی با بنده تماس گرفت و گفت آیا می‌توانید به دفتر من بیایید؟ رفتم. آقای هاشمی رفسنجانی نیز آنجا بود که من اصلا از حضور ایشان خبر نداشتم. درباره اتفاقات پس از انتخابات سخن گفتیم و آقای شاهرودی از بنده پرسید می‌خواهید چکار کنید؟ گفتم حرف ما که مشخص است. در این فضای تخریب به ما تریبون بدهید تا ما نیز از رسانه ملی با مردم به صورت زنده سخن بگوییم. قبل از آن نيز آقاي لاريجاني از من پرسيده بود كه حاضری به تلويزيون بروی. من نيز گفته بودم بله. در ديدار با آقاي شاهرودی، ایشان پیشنهاد برگزاری یک تجمع قانوني را دادند. پذیرفتم. همان لحظه ایشان با شورای عالی امنیت ملی تماس گرفت. صحبتی کردند. آنها نیز پذیرفتند. بعد به من گفتند که درخواستی بنویسید. ما درخواستی را به امضای بنده تهیه و ارسال کردیم. چند روز بعد مطلبی از شورای عالی امنیت ملی برای ما ارسال کردند که طبق فلان ماده با برگزاری تجمع مخالفت کرده بودند. یک مدیرکلی نیز آن را امضا کرده بود.»

میرحسین موسوی در با انتقاد از رواج دروغ در ميان برخي مسوولان افزود: «مدام اطلاعات غلط به مردم می‌دهند و فكر می‌كنند كه مردم باور می‌كنند. همين تعداد كشته‌های پس از انتخابات چندبار عوض شد؟ بعد مي گويند تقلب در انتخابات دروغ است. برخی بسیج شدند تا وانمود کنند که تقلبی صورت نگرفته است. خصوصا در سیما این امر بسیار تبلیغ شد. خوب اگر شما از عمل خود مطمئن هستید چرا نگران حضور ما در سیما هستید یا چرا از حضور کارشناسان ما در سیما خودداری می‌کنید؟ اگر صادقانه سخن می‌گویید میزگردی را با حضور کارشناسانی از ما و خودتان برگزار کنید تا دو طرف سخن خود را بگوید.»

موسوی با اشاره به فضای بسته‌ای که بوجود آورده‌اند، گفت: «الان وضع به گونه‌ای شده است که هیچ‌کس نمی‌تواند از دولت انتقاد کند. هرکس حرفی بزند ولو از خودشان باشد با دشمن مرتبطش می‌کنند و ضد امام می‌خوانندش و برایش پرونده‌سازی می‌کنند.»

وی تصریح کرد:«من می پرسم شما که در انتخابات مجلس ششم ۷۰۰ صندوق را ابطال کردید تا یک نفر را وارد مجلس کنید چرا چند صد صندوق را باز نمی کنید تا در یک برنامه زنده تلویزیونی مردم ببینند که چند تعرفه بدون سریال وجود دارد؟»

موسوی در پایان ابراز امیدواری کرد که دلسوزان نظام تدبیر کنند و مشکلات بوجود آمده را حل کنند. چرا که به اعتقاد او نمی‌توان آگاهی مردم را نادیده گرفت و به دانشجویان گفت دم نزنید چرا که دانشجویان فرزندان این مردم هستند و نیاز به پاسخ دارند.

















8 نظرات:

شهید گمنام گفت...

زنده باد جنبش سبز مردم ایران...
زنده باد موسوی....
زنده باد کروبی...
زنده باد سید محمد خاتمی....
زنده باد ایران و ایرانی.....
و
زنده بـــــــــاد آزادی

تشیع سبز علوی گفت...

همواره در قلب و قلم های سبزمان خواهند ماند تا سیاهی ها را به یاریشان محو و نابود کنیم

سلمان گفت...

درود همه ی مردم سبز ایران به رهبران سبز جنبش سبز مردم ایران دیدن چهره ی شما حتی امید را به ما می آموزد.همیشه به پشت سرتان نگاه کنید تا قدم های استوار ما را برای راه آزادی که در دست گرفتید ببینید.با شما هستیم تا آزادی

Anonymous گفت...

ن بچه انقلابم درست 1357. هميشه فكر ميكردم اين بار هم آلوده اغفال بازي جديدي شده ايم و تا 3 الي 4 روز بعد از انتخابات به خاطر روند ظلمي كه به نسل ما رفته بود باور داشتم همه چي صحنه سازي و فريبه مردمه. ولي از روزي كه در توپخانه از نزديك آقاي موسوي را سوار بر بال آرزوهاي جمعيتي ميليوني و عزم راسخ و مرادنگي او در احقاق حقوق مردم آزادي طلب ديدم به يقينم در هم شكست. صادقانه بگويم قطعا فكر نمي كردم كه ايشان چون شير در مقابل همه اين مسايل بايستند بسي فكر ميكردم چون سست بنيان هايي كه از صحنه بيرون رفتند خارج گود خواهند رفت. درود بر تو اي بادبان .حركت اين كشتي بسوي هدف با قدرت استقامت شما در مقابل بادهاي سهمگين رابطه مستقيم دارد. با حفظ سلامت و روحيه تان ما را در ادامه حركت بسوي ساحل ياري كنيد. بي شك اسم شما در تاريخ ايران به كنار بزرگان تاريخ اين مرز و بوم به نيكي خواهد درخشيد. سعديا مرد نكونام نميرد هرگز مرده آنست كه نامش به نكويي نبرند

Anonymous گفت...

دوتا یابو دور هم جمع شدن به هم نون قرض میدن شما چه قد ساده اید اینا فکر منافع خودشونن نه ما همین کروبی بی همه چیز پول مملکت رو داره بالا میکشه میلیارد میلیارد بعد شما به فکر جنبش سبز هستید شما چه قد ساده اید .
در ضمن تو انتخابات کروبی رو گذاشته بودن ببینن احمق های مملکت چند نفرن

حمید گفت...

تا ما هستیم آرزوی سرنگونی این نظام رو به گور باید ببرید مطمئن باشید.

یا علی گفت...

آقای ناشناس حمید!

خدا شکر بیت المال ملت که دست صاحبان شما ها و فعلا اونها دارند باهاش جولون میدهند و بنام ارث پدرشون ثبت کردن. اگر یه همچین چیزی را که شما میگید ازش آتو داشتند مطمئن باش تا الان ۱۰۰ بار اعدامش کرده بودند!

از خدا میخواهیم که یه عقل سژلمی به شما بده تا بتوانید اطراف خود را ببینید و بعد دهانتان را باز کنید.

سرباز سبز گمنام خمینی کبیر گفت...

آقای حمید، شما و سران حجتیه تان در برابر اراده پولادین این ملت سبز مسلمان ایران حتی پشه هم نیستید و مطمئن بش که این ملت با همین دستهای خالی در برابر تمامی مستبدان و دیکتاتورهای تا به دندان مسلح پیروز خواهد شد و نظام راستی اسلام ناب محمدی را که آرزوی امام راحمان بود مجدد استوارتر از همیشه برقرار خواهد کرد و دیکتاتورهای منافق به همراه نوچه هایشان به زباله دان تاریخ خواهد فرستاد.

اندکی صبر سحر نزدیک است
دیدار در روز ۱۳ آبانی سبز

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator