۱۳۸۸/۰۷/۲۴

هشدار جنتی درباره راه‌پیمایی ۱۳ آبان

هشدار جنتی درباره راه‌پیمایی ۱۳ آبان

امام جمعه موقت تهران روز جمعه در خطبه‌های خود به عنوان اولین مقام رسمی جمهوری اسلامی به فراخوان برای حضور حامیان جنبش سبز در راه‌پیمایی ۱۳ آبان، روز دانش‌آموز، واکنش نشان داد.

در حالی که هنوز سه هفته به روز ۱۳ آبان که در ایران «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» نیز نامیده می‌شود مانده است، حامیان جنبش سبز در وب‌سایت‌ها و همچنین از طریق اسکناس نویسی و شعارنویسی بر دیوارها و طراحی پوستر همگان را به شرکت در راه‌پیمایی این روز و حمایت از این جنبش دعوت می‌کنند.

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و از حامیان سرسخت محمود احمدی‌نژاد، پشت تریبون نماز جمعه تهران خواست اولین مقام رسمی جمهوری اسلامی باشد که به فراخوان جنبش سبز واکنش نشان می‌دهد و معترضان به نتیجه انتخابات اخیر را به آمریکا و اسرائیل منتسب دانست.

جنتی ضمن پیش‌بینی این که «نقشه‌های آنها در روز ۱۳ آبان نیز خنثی می‌شود» گفت: «عده‌ای که مهره دست دیگران هستند می‌خواهند در این روز ماهیت آمریکایی و اسرائیلی خود را نشان دهند.»

از زمان آغاز اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خردادماه که محمود احمدی‌نژاد پیروز آن اعلام شد، معترضان در تهران و دیگر شهرهای بزرگ ایران با استفاده از مناسبت‌های مختلف دست به تجمع و راه‌پیمایی زده‌اند.

در آخرین جمعه ماه رمضان، اواخر شهریورماه، نیز طرفداران جنبش سبز و معترضان به نتیجه انتخابات با ناديده گرفتن هشدارهاى رهبر جمهورى اسلامى و سپاه پاسداران در مورد برگزارى هر گونه تجمع اعتراضى همزمان با برگزارى راه‌پيمايى روز قدس، با حضور پرشمار خود در خيابان‌ها دست به تظاهرات زدند، تظاهراتی که اخبار آن بلافاصله بر خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت و فیلم‌ها و عکس‌های آن در فضای مجازی منتشر شد.

«برخورد سست با اغتشاش‌گران خیانت است»

احمد جنتی همچنین با مخاطب قرار دادن دستگاه قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی هشدار داد که «اگر با اغتشاش‌گران و براندازان به‌سستی برخورد کنند» خائن به اسلام و انقلاب‌اند.

آقای جنتی پیشتر نیز در نماز جمعه‌ای دیگر از عدم دستگيری افرادی که وی آنها را «سران اغتشاشات و ريشه فتنه» می‌خواند انتقاد کرده بود.

احمد جنتی خطاب به دستگاه قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی هشدار داد که «اگر با اغتشاش‌گران و براندازان به‌سستی برخورد کنند» خائن به اسلام و انقلاب‌اند.

امام جمعه موقت تهران در حالی قوه قضاییه و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی را به شدت عمل در برابر معترضان انتخابات فرامی‌خواند که برخورد با اعتراضات ساکت و مسالمت‌آمیز مردم ایران تاکنون قربانی و هزینه فراوان داشته است.

در چهار ماهی که از اعلام نتیجه انتخابات و آغاز اعتراضات می‌گذرد، آمارهای رسمی و غیررسمی حاکی از کشته و زخمی شدن صدها نفر است.

علاوه بر این‌ها، از چهار هزار نفری که طبق آمار رسمی بازداشت شده‌اند، هنوز عده زیادی در بازداشت به سر می‌برند و اخباری هم مبنی بر شکنجه و تجاوز در زندان‌ها از سوی مقامات جمهوری اسلامی منتشر شده است.

دبیر شورای نگهبان بارها میرحسین موسوی و مهدی کروبی را «سران اغتشاش» خوانده است، اما به این که این دو توسط نهاد زیر نظر خود او یعنی شورای نگهبان برای نامزدی ریاست جمهوری تایید شده‌اند اشاره نکرده است.

احمد جنتی پيش از انتخابات رياست جمهوری به طور علنی حمايت خود از محمود احمدی‌نژاد را اعلام کرده و به گفته منتقدين يکی از عوامل اصلی در نقض بی‌طرفی نهاد ناظر بر انتخابات رياست جمهوری بوده است.

رادیو فردا

1 نظرات:

Anonymous گفت...

تاج وتخت شاه دیروز درب قلعه شون نمیشه
به خیالشون که این تاج سرشونه تا همیشه
یادشون رفته که اون شاه که به صد مهره نمی باخت
تاج و از سرش تو میدون لشگر پیاده اندخت

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator