۱۳۸۸/۰۸/۰۳

پاسخ وزیر اسبق اطلاعات به آیت الله جنتی


پاسخ وزیر اسبق اطلاعات به آیت الله جنتی

ادامه راه سبز«ارس»: حجت الاسلام یونسی، وزیر اسبق اطلاعات با اشاره به سخنان آیت الله جنتی مبنی بر اینکه شورای نگهبان با وزارت کشور و اطلاعات دولت خاتمی مشکل داشت، گفت: ملاک برای وزارت اطلاعات دوران اصلاحات عمل به قانون بود، اگر این رویه موجب دلخوری آقایان شده است، ارتباطی با وزارت اطلاعات دولت گذشته ندارد.

یونسی در گفتگو با ایلنا، بابیان اینکه وزارت اطلاعات هم با شورای نگهبان مشکل داشت، گفت: اگر هر گزارش بررسی نشده‌‏ای که به وزارت اطلاعات می‌‏رسید را به عنوان اطلاعات رسمی در اختیار شورای نگهبان قرار می‌‏دادیم، فاجعه‌‏ای در کشور رخ می‌‏داد که امنیت اخلاقی و ملی در معرض خطر قرار می‌‏گرفت.

وی افزود: نمی‌‏توانستیم اظهارات افراد و گزارشاتی که به وزارت اطلاعات می‌‏رسید را مصداقی برای اطلاعات خود بدانیم و طبق آن، گزارش‌‏های غلط به نهادهای مسوول بدهیم.

یونسی با بیان اینکه برخی خودشان را مافوق قانون می‌‏دانستند از تلاش عده‌‏ای برای تشکیل نهاد موازی با وزارت اطلاعات در دولت گذشته خبر داد و گفت: برخی اخباری که به وزارت اطلاعات می‌‏رسید صرفا اخبار خامی بود که نمی‌‏شد آن را در اختیار نهادهایی مانند شورای نگهبان قرار داد. به همین دلیل آقایان انتظار داشتند همه اخبار غیر رسمی را در اختیار آنها بگذاریم که چنین کاری از نظر قانونی غیر ممکن بود.

وی تصریح کرد: باید صحت یا عدم صحت اخبار رسیده به تایید وزارت اطلاعات می‌‏رسید، آنگاه بعد از اینکه حقانیت خبر به اثبات می‌‏رسید و بعد از مطالعه و بررسی کارشناسانه در صورت استعلام در اختیار نهادهایی همچون شورای نگهبان می‌‏گذاشتیم.

یونسی در پایان تاکید کرد: ملاک برای وزارت اطلاعات دوران اصلاحات عمل به قانون بود، اگر این رویه موجب دلخوری آقایان شده است،ارتباطی با وزارت اطلاعات دولت گذشته ندارد.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator