۱۳۸۸/۰۷/۱۰

تشدید فشارها بر هنگامه شهیدی

تشدید فشارها بر هنگامه شهیدی

ادامه راه سبز «ارس»: خانواده هنگامه شهیدی، روزنامه نگار و مشاور امور زنان مهدی کروبی موفق شدند روز سه شنبه با او در زندان اوین ملاقات کنند. به گفته مادر این روزنامه نگار "قرار بود ملاقات به صورت حضوری باشد، اما یکی از زنان زندانبان مانع شد و گفت که باید ملاقات کابینی صورت بگیرد."

مادر هنگامه شهیدی به "روز" گفت: وقتی به هنگامه گفتند که ملاقات کابینی است از نظر روحی به شدت به هم ریخت و خودش را مثل یک پرنده به قفس میزد و به در و دیوار و شیشه های کابین می کوبید و فریاد میزد که امروز تولد دخترم است و من به جای دخترم میخواهم مادرم را در آغوش بگیرم.

مادر هنگامه شهیدی افزود: هنگامه فقط فریاد می کشید و می گفت که به همه بگویید مرا به شدت تحت فشار گذاشته اند و حتی اجازه دستشویی رفتن هم نمی دهند.

مادر این روزنامه نگار که به شدت منقلب بود، افزود: یکی از زندانبانان زن هنگامه را مورد آزار و اذیت قرار می دهد.

مادر هنگامه شهیدی بعد از خروج از زندان اوین به دفتر دادستانی تلفن کرده و گفته است : من خواهر دو شهید هستم و یک معلم بازنشسته. دختر من بچه همین انقلاب است کار به کجا کشیده که یک زندانی حتی حق دستشویی رفتن هم ندارد؟

او گفت: بعد از ظهر بازجوی هنگامه زنگ زد و گفت که صبح در زندان حضور نداشته و ملاقات باید به صورت حضوری انجام می شد و از ما خواست دوباره به زندان اوین برویم و ما هم رفتیم و با هنگامه به صورت حضوری ملاقات کردیم.

مادر این روزنامه نگار در عین حال وضع جسمی و روحی دخترش را بهتر از ملاقات های قبلی توصیف کرد و افزود: ما نگران ناراحتی قلبی و افت فشار هنگامه هستیم و الان هم که مشکل کلیه پیدا کرده به شدت نگران هستیم؛ اما در کل وضع جسمی هنگامه خیلی بهتر از دفعات پیش بود و ملاقات حضوری خیلی در روحیه اش تاثیر گذاشت.

خانم شهیدی افزود: ۹۰ روز است که زندگی من یا پشت دیوار های اوین می گذرد و یا در راهروهای دادگاه انقلاب و دادستانی و هنوز هم مشخص نیست هنگامه را کی آزاد خواهند کرد و بلاتکلیف هستیم.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator