۱۳۸۸/۰۷/۲۲

راهکارهایی برای مقابله با پارازیت های ماهواره

راهکارهایی برای مقابله با پارازیت های ماهواره!.

ادامه راه سبز«ارس»: این روزها بازار هرچی کساد باشه بازار پارازیت،فیلترینگ و سانسور خیلی داغه.به همین مناسبت و برای اینکه اینجانب هم از این قافله عقب نمونم سعی کردم تا جایی که ممکنه تمام راه‏هایی که برای مقابله و خنثا کردن پارازیت تجربه کردم و نکردم و یا وجود داره را همراه با تصاویر مربوطه و غیر مربوطه آن جمع‏آوری و خدمت همه دوستان گرامی تقدیم کنم،با امید به اینکه برای شما هم مفید باشه.

امواج پارازیت در کشور ما به دوصورت ارسال می‏شوند:

اول، طریق ارسال سیگنال مزاحم روی فرکانس کانالی خاص و به سمت ماهواره پخش کننده، ارسال میگردد که تنها باعث ایجاد اختلال در تمامی کانالهای موجود در آن فرکانس خاص می‏شود ولی مابقی فرکانسهای آن ماهواره قابل دریافت می‏باشند.

دوم: ارسال از طریق منابع زمینی که در این روش تقریبن تمامی فرکانسهای ماهواره‏ای در جهتهای مختلف از کار می‏افتند.این روش بسیار خطرناک و مضر برای سلامتی انسان می‏باشد.

برای مقابله با روش اول،برای من و شمای بیننده راه خاصی وجود نداره،اما برای مقابله با روش دوم راه‏های زیاد و متفاوتی وجود داره که در این مطلب بنده سعی کردم تمام راه‏های پیشنهادی موجود را در یکجا همراه با تصاویر آن برای استفاده همه دوستان گردآوری کنم.

اولین و کارآمدترین روش

این روشی که درحال حاضر خودم هم دارم استفاده می‏کنم و با ضرس قاطع میتونم بگم که عملی و جواب میده،کافی شما دیشتان را با توجه به جهت منبع ارسال پارازیت در محلی قرار دهید تا مانعی سخت سر راه امواج باشه.

به عکس ۱ دقت کنید و محل قرار گرفتن دیش خود بنده را خوب ببینید:

۱

البته اگه شما چنین محل مطمینی را هم پیدا نکردید مهم نیست چون میتونید فقط جهتی که امواج پارازیت از آنسو ارسال میشند را ببندید و دیش خود راکنار دیوار یا کولر یا هر مانع سخت دیگه‏ای قرار بدهید.

با توجه و دقت به عکسهای ۲ ، ۳ و ۴ میتونید بخوبی متوجه بشید که حتا می‏توانید از دیوار،کولر،حصارهای توری فلزی یا سیمی یا هرچیز مشابه آنها بعنوان مانع سخت استفاده کنید و از شر پارازیت راحت بشید.این روش را هم چندتا از دوستان استقاده کردند و بخوبی جواب میده.

۲

۳

همچنین درصورت امکان میتونید دیشتان را توی بالکن یا در حیاط خانه قرار بدهید،البته اگر مثل خود بنده توی آپارتمان زندگی نمی‏کنید.

۴

عکس ۵، ۶ و ۷ قدیمی‏ترین و اولین روش میارزه با پارازیت را نشان میده که البته این روش در چند سال گذشته کاربرد زیادی داشت و حتا هم اکنون نیز در مناطقی که شدت پارازیت در آنها نسبتن کمتر و ضعیفتره قابل استفاده و اطمینانه.

۵

۶

۷

این هم نتیجه کار-عکس شماره ۸

۸

عکس شماره ۹ نیز یکی از روشهای اولیه و قدیمی مبارزه با پارازیته که در این روزها با توجه به شدت امواج پارازیت بعید میدونم کارآیی قدیم خودش را داشته باشه. فقط توجه داشته باشید هیچگاه قسمت انتهایی LNBتان را نباید بپوشانید.

۹

عکس شماره ۱۰ و ۱۱ در این روش (که البته دروغ چرا،خودم هنوز امتحانش هم نکردم) شما با قرار دادن ۳عدد آهنربای بلندگوی پراید یا هر بلندگوی سوخته دیگه‏ای در زیر هر پایه دیش به جنگ امواج مزاحم میروید.
البته تعدادی از دوستانم از این روش جواب خوب و درخور توجهی گرفتند ولی شخصن نظر خاصی در موردش ندارم.

۱۰

۱۱

عکس شماره ۱۲ و ۱۳ نیز یکی از روشهای ابداعی برای مبارزه با اموج پارازیته،که باید از CDهای NoName استفاده کنید و اگر اینگونه CD را نتونستید پیدا کنید باید لایه رنگی روی CDها را پاک کنید و بعد دقیقن همانند شکل‏های زیر با استفاده از چسب قطره‏ای کف دیش قرار دهید. توجه کنید: فاصله CDها در عکس شماره ۱۳ از یکدیگر ۲-۳ CM باید باشد.

۱۲

۱۳

خوب تا اینجای کار همگی متوجه شدیم که با یک هزینه بسیار ناچیز (شاید کمتر از چند صد تومان) میتوان به مقابله با پارازیتهای ارسالی دولت کودتا که با هزینه های میلیاردی ایجاد میشود رفت و تصویری شفاف را بر روی گیرنده دریافت کرد. اما این نکته را فراموش نکنیم که با هیچ هزینه ای نمیتوان به مقابله با آلودگیهای زیست محیطی و تاثیرات نامطلوب امواج این پارازیتها بر روی بدن جانداران بخصوس انسان رفت، مگر با خاموش نمودن منابع تولید آن!

در ادامه هم عکسهای منابع ارسال پارازیت نصب شده در برج میلاد را میگذارم تا بدانید و آگاه شوید که یکی از مراکز اصلی ارسال پارازیت کجاست،جایی که زمانی قرار بود همانند برج معروف CN Tower تورنتو کانادا، نماد شهر تهران یا بقول خود مهندس کرباسچی یادگاری بجای مانده از ایشان باشه که با توجه به گذشت زمان و انتقال مستقیم ایشان از دفتر و صندلی ریاست شهرادری تهران به بند و تخت زندان اوین، این برج هم تغییر کاربری داد و در حال حاضر بجای اینکه نماد شهر تهران باشه نماد سانسور و خفقان شده.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator