۱۳۸۸/۰۸/۰۴

اعظم طالقانی: محال است که جریان کودتا بتواند جلو برود!


اعظم طالقانی در نمایشگاه مطبوعات:
محال است که جریان کودتا بتواند جلو برود!


دبير‌كل جامعه زنان انقلاب اسلامي ديروز ميهمان غرفه ايلنا بود تا به سوالات افرادي كه به استقبال از وي آمده بودند پاسخ دهد، هرچند كه به دليل فضائي كه با حضور عليرضا بهشتي فرزند شهيد بهشتي در غرفه اين رسانه پيش آمد،گفت‌وگو هاي مردم با فرزند مرحوم طالقاني نيمه‌تمام ماند.

به گزارش نواندیش، اعظم طالقاني فرزند ارشد مرحوم طالقاني از فعالين سياسي و به طور خاص از فعالان حوزه زنان است كه كارنامه موفق وي در اين حوزه‌ها بر كسي پوشيده نيست .

وي در پاسخ به سوال يكي از حضار كه خواستار معرفي مرجع تقليد خانم طالقاني شده بود در وهله اول از پاسخ به اين سوال استنكاف كرد و گفت كه اين مسئله‌اي شخصي است ولي در برابر اصرار اين بازديد كننده اعلام كرد كه مرجع تقليد وي از روحانيون اطلاح طلب است.

دبير‌كل جامعه زنان انقلاب اسلامي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه تحليل وي از دستگيري برخي افراد در مراسم دعاي كميل منزل يكي از فعالان سياسي بعد از انتخابات چيست و چرا شما در اين ارتباط موضعي نمي‌گيريد،گفت: من سعي خودم را كرده‌ام كه همواره مواضعي را داشته باشم، ولي مثل اينكه بعد از اين بايد فقط تنها دعا بخوانيم و خواندن دعاي جمعي جرم محسوب مي‌شود.

طالقاني در پاسخ به اين سوال كه پيش بيني شما از آينده جريان اصلاحات چيست گفت : بايد بتوانيم آرام آرام خواسته‌هاي خود را مطرح كنيم و جلو برويم و مهم اين است كه تغييرات ايجاد شود ، محال است كه اين جريان از بين برود .

وي خطاب به حاضرين گفت : حقوق اساسي شما اين است كه بتوانيد حرفهاي خود را بزنيد و خواسته‌هاي خود را مطرح كنيد.

طالقاني با بيان اينكه هميشه مدافع آزادي بيان بوده است با اشاره به استقبال كم نظير مردم از علرضا بهشتي كه در نمايشگاه مطبوعات حضور يافته بود خاطر نشان كرد:اين استقبال و طرح شعارهاي منطقي "نظير صلي علي محمد،بوي بهشتي آمد" نشان از بلوغ فكري جنبش سبز است كه به دنبال درگيري و طرح شعارهاي بي محتوا نيست.

فرزند اولين امام جمعه تهران در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه اگر در مقطع فعلي آيت‌الله طالقاني حضور داشت چه ميكرد،گفت:مطمنا اگر ايشان حضور داشت در برابر اهانت به مردم ساكت نمي نشست و اجازه نمي داد عده اي حقوق اوليه مردم را ناديده بگيرند.

به گزارش خبرنگار ايلنا حضور اعظم طالقاني در غرفه اين خبرگزاري موجب واكنش مثبت باديدكنندگان از نمايشگاه مطبوعات شد و از تلاشهاي وي در زمينه احقاق حقوق زنان قدرداني كردند.

همچنين حضور عليرضا بهشتي در نمايشگاه مطبوعات كه با واكنشهاي موافقين و مخالفين وي رو به رو شد موجب شد ادامه گپ و گفت مردم با اعظم طالقاني در مواقعي منقطع شود.

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator