۱۳۸۸/۰۷/۱۴

آیا نوبت سرکشیدن داروی نظافت توسط مرتضوی سر رسیده؟!

دادستان علیه دادستان
آیا نوبت مرتضوی است برای سرکشیدن داروی نظافت؟!

تنها یک روز پس از آن که دادستان جدید تهران ، پخش تلویزیونی محاکمات را قبل از اثبات جرم ، غیر قانونی خواند ، خبر می رسد که 20 فعال سیاسی دربند هم قرار است آزاد شوند . شایعه تغییر فیروز آبادی و تکذیبیه ی نه چندان محکم آن به گوش می رسد و طائب هم از بسیج رفته است . خبر های متفاوتی از تحرک مهدوی کنی و دیگران نقل می شود. سایت الف هم از زبان ِ هاشمی رفسنجانی ، مصداق اتم واكمل ولي فقيه را آيت الله خامنه اي می داند و كسي را بهتر و توانمندتر از ايشان در اداره كشور نمی شناسد و هم زمان هاشمی برای رفع اتهام و هرگونه شائبه از رئیس قوه قضائیه می خواهد تا به اتهامات خانواده اش رسیدگی کند . خبری که سایت ِ هاشمی رفسنجانی اعلام کرد که نیازمند اثبات از طریق ” تحرکات رسانه ای ” نیست .

همه این وقایع پس از روز قدس رخ داده اند . روزی که مهندس موسوی در بیانیه سیزدهم خود آن را “نقطه عطفی ” در حرکت جنبش سبز دانسته است .ظاهراً همه چیز از شایعه و واقعه ، نشان از پیش رفتن طرح هاشمی رفسنجانی است . طرحی که با اعلام بی خبری احمدی نژاد – و نه تکذیب آن - قوت بیشتری یافت .

قرائت ِ گزارش کمیته ی ویژه در صحن مجلس ، تا روز چهار شنبه به تعویق افتاد ، تا سایت خبر آنلاین – که از رئیس مجلس بی خبر نیست - دلیل این تعویق را فشارهایی از سوی ِ متهم اصلی پرونده اعلام کند . متهمی که یک مقام ِ سابق قضایی است و برای کتمان حقیقت تلاش می کند . روزنامه های وطن امرزو و سایت جهان هم به این مقام سابق قضایی اشارتی کرده اند و او را متهم اصلی واقعه ی کهریزک دانسته اند .خبر آنلاین گفته است که رهبری با این مقام قضایی در خصوص کهریزک تماس گرفته است و تابناک ناگفته های فرمان رهبری در مورد کهریزک را آورده است .

این روزها دستگاه قضایی ، در حال خانه تکانی است و مقامات سابق زیاد دارد ، اما نام کهریزک و پخش دادگاههای اخیر ، بیش از هر کس ، یادآورِ نام ِ سعید مرتضوی دادستان ِ سابق ِ تهران است . یک مقام سابق ِ قضایی که می تواند ” فشارهایی “ را هم به مجلس وارد کند تا گزارش کمیته ی تحقیق به تعویق بیافتد ..

یک ماه پیش ، علی شکوری راد در یاد داشتی با عنوان ” چه کسی داروی نظافت را سر خواهد کشید ؟ گفته بود : “ آنها به یک داوطلب از جان گذشته نیاز دارند تا ایثار را به کمال برساند و آبرو و جان خویش را یکجا قربانی حفظ آبروی آنان و البته نظام! کند. یک نفر باید همهء مسئولیت را به عهده بگیرد و داروی نظافت را سر بکشد. در سلسله مراتب مسئولیت های بازداشتگاه کهریزک کسی هست که از او بر می آید چنین فداکاریی را بکند. کسی که بی علاقه نبوده است همیشه در صف مقدم باشد و مردم او را خوب می شناسند …”.


0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator