۱۳۸۸/۰۷/۱۶

روابط ایران و آمریکا: وقتی گاوها عامل وصل می شوند!

روابط ایران و آمریکا؛هرروز بهتر از دیروز؛
وقتی گاوها عامل وصل می شوند!

ادامه راه سبز«ارس»: سایت جهان نیوز از پهلو گرفتن کشتی امریکایی در بندر بوشهر که 2 هزار و 270 راس گاو شیرده را از بندر «ویل نینگ تن» ایالات متحده به ایران حمل کرد، چنان به وجد آمده که از این اتفاق به عنوان "سوژه ای جالب در ارتباطات دو کشوری" که سابقه "دشمنی 30 ساله" دارند، یاد کرده است

سایت جهان نیوز، نزدیک ترین پایگاه اطلاع رسانی به سپاه پاسداران است.

بندر مبدا این کشتی امریکایی که با پرچم کشور فیلیپین وارد بندر بوشهر شده است، از سوی مسولان سازمان بنادر و دریانوردی استان بوشهر تاکنون اعلام نشده، اما سایت مذکور اعلام کرده است که این کشتی متعلق به کشور امریکا است و مبدا آن که یکی از بنادر مهم این کشور است.

مهندس راستاد، رییس سازمان بنادر و دریانوردی بوشهر که حاضر نشده است، مبدا این کشتی اقیانوس پیما به بندر بوشهر را بگوید، در عین حال گفته است که "این برای نخستین بار در تاریخ بندر بوشهر است که هم بار کشتی مسقیم از مبدا به سمت این بندر آمده و هم اینکه محموله آن احشام زنده است".

بر اساس گزارش این سایت، پیش از این خبرهایی درباره ورود با واسطه مواد غذایی محصولات آمریکا به ایران منتشر شده، اما اینکه یک کشتی اقیانوس پیما از ایالات متحده آمریکا قطب هایش سمت ایران نشانه رفته باشد، کم سابقه و استثنایی است.

به گفته یک کارشناس امور سیاسی، بخشی از حاکمیت جمهوری اسلامی که تا چندی پیش بقای خود را در دشمنی با امریکا جستجو می کرد و تمام مخالفان درونی خود را با اتهام ساختگی ارتباط با امریکا روانه زندان کرده است،اکنون بقای خود را در برقراری رابطه با امریکا به هر بهای ممکن تلقی می کند.

به گفته این کارشناس، با ذوق زدگی سایت متعلق به سپاه از پهلو گرفتن کشتی مذکور در بندر بوشهر، به نظر می رسد حاکمیت به هر راهی برای برقراری ارتباط با امریکا دست خواهد زد، ولو اینکه در این مرحله ، گاوها عامل وصل دشمنی دیرینه 30 ساله باشند.

در عین حال بر اساس گزارش جهان نیوز، گاوهای شیرده به سفارش شرکت پگاه فارس در مرودشت از آمریکا بارگیری و در بندر بوشهر تخلیه شده است.

ظاهرا برای مدت کوتاهی نیز سوله ای در شهر چغادک برای دپو و انتقال تدریجی این احشام در نظر گرفته شده بود و برای ترخیص این احشام و تشریفات قانونی آن، کارشناسانی از دامپزشکی استان فارس و تهران در بندر بوشهر حضور یافته اند.


فرشته قاضی

0 نظرات:

آخرين اخبار ارس

ادامه راه سبز - ارس

↑ Grab this Headline Animator